Gå til innhold

ingen summetone på telefon - treg ADSL


Anbefalte innlegg

I ettermiddag oppdaget jeg at det gikk usedvanlig tregt på ADSL'en. En restart av NGT-boksen (ST546) pleier å hjelpe, men denne gangen gikk det tregt også etter restarten.

OK, da sjekker jeg telefonen (ISDN). Og den har ingen summetone. Merkelig, en slik feil har jeg ikke opplevd før.

En nærmere sjekk på statussiden til ST546 viser at jeg har kun ADSL-oppkobling (ikke ADSL2+) med utrolig treg hastighet. Her er hva Speedtest.net seier:

728937842.png

Vanligvis har jeg 12 -14 Mbps ned og rundt 1.0 - 1.2 Mbps opp.

 

Ja, jeg har feilmeldt telefonen. :)

Endret av tingo
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

I ettermiddag oppdaget jeg at det gikk usedvanlig tregt på ADSL'en. En restart av NGT-boksen (ST546) pleier å hjelpe, men denne gangen gikk det tregt også etter restarten.

OK, da sjekker jeg telefonen (ISDN). Og den har ingen summetone. Merkelig, en slik feil har jeg ikke opplevd før.

En nærmere sjekk på statussiden til ST546 viser at jeg har kun ADSL-oppkobling (ikke ADSL2+) med utrolig treg hastighet. Her er hva Speedtest.net seier:

728937842.png

Vanligvis har jeg 12 -14 Mbps ned og rundt 1.0 - 1.2 Mbps opp.

 

Ja, jeg har feilmeldt telefonen. :)

 

Definitivt feil på linja. Ikke uvanlig feil.

Lenke til kommentar

I ettermiddag oppdaget jeg at det gikk usedvanlig tregt på ADSL'en. En restart av NGT-boksen (ST546) pleier å hjelpe, men denne gangen gikk det tregt også etter restarten.

OK, da sjekker jeg telefonen (ISDN). Og den har ingen summetone. Merkelig, en slik feil har jeg ikke opplevd før.

En nærmere sjekk på statussiden til ST546 viser at jeg har kun ADSL-oppkobling (ikke ADSL2+) med utrolig treg hastighet. Her er hva Speedtest.net seier:

728937842.png

Vanligvis har jeg 12 -14 Mbps ned og rundt 1.0 - 1.2 Mbps opp.

 

Ja, jeg har feilmeldt telefonen. :)

 

1. Husket å betalt regningen?

2. Snakket med NGT for feilmelding?

 

Om du har gjort dette så blir nok problemet fikset.

Hvis det ikke er modemet som er problemet så er det som oftest dette som er årsaken:

montøren er ute for å koble opp nye linjer og har koblet noe feil, eller at utstyret i sentralen har fått seg en ujevn spenning e.l

Lenke til kommentar

1. Husket å betalt regningen?

Ja.

2. Snakket med NGT for feilmelding?

Nei. Hvorfor skulle jeg det? NGT har vel ikke noe med at det er feil på telefonen min, selv om de deler kobber for å levere ADSL til meg.

 

Om du har gjort dette så blir nok problemet fikset.

 

Telenor har allerede meldt at de jobber med saken. De har satt feilrettingsdato til 1.3, men akkurat nå ringte det en tekniker, som kommer hit, så da skjer det vel noe.

Lenke til kommentar

Og fem minutter etter at teknikeren kom hit hadde han funnet feilen: brudd på linja i gangen utenfor leiligheten min. Det er et firma som driver og bytter porttelefon i bygården her; de har sannsynligvis kommet i skade for å kappe den ene lederen på linja.

Nå er ting mer normale på ADSL også:

729753294.png

Endret av tingo
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...