Gå til innhold

TEST: ASUS V9560 Video Suite


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Oi! Skulle ønske det fantes viftestyringsprogram for Ati :(

 

Anyway, finfin test. Blir enda bedre når de nye AA/AF testene for testgrunnlag slikt at vi kan sammenligne dem. Liker også å se gode tester av middle-end kortene, og ikke _bare_ FX5900Ultra ;)

 

Utrolig heftig bundle, men latterlig ytelse. Forresten, dere burde virkelig tenke på å ikke ta med fullt så mange kort som sammenligningsgrunnlag, eller finne farger som ikke ser så utrolig like ut. Jeg måtte stirre hardt for å forstå hvilken farge som tilhørte FX5600 og 9700Pro :)

Lenke til kommentar

Et "3D-kort" er ikke bare et kort som er beregnet på spill. Ergo med alle de finneser dette kortet hadde å by på f.eks. kabler, spill, viftestyring osv.. burde det minst ha fått en 4er.

 

Det blir for billigt å bare bruke "ytelsen" som karraktergrunlag. Skulle dere gjort det sikkelig burde dere testet suportlinja også :) men jeg forlanger ikke så mye av dere.

Lenke til kommentar
Et "3D-kort" er ikke bare et kort som er beregnet på spill. Ergo med alle de finneser dette kortet hadde å by på f.eks. kabler, spill, viftestyring osv.. burde det minst ha fått en 4er.  

 

Det blir for billigt å bare bruke "ytelsen" som karraktergrunlag. Skulle dere gjort det sikkelig burde dere testet suportlinja også :) men jeg forlanger ikke så mye av dere.

 

Tja, jeg mener nå ikke at ytelsen hodler til mer enn 2, og bundelen osv holder til en ca. 5, men siden ytelse er viktigst syntes jeg det går fint med 3 som karakter. Heh, testing av support. Da er det ikke mange som hadde sett 6eren :D

Lenke til kommentar

Jo flere kort derwe tester mot jo bedre sier jeg!

Fargene kunne dog vert større variasjon på...

Ellers må jeg få si at Nvidia sliter litt fortiden... Også produsentene har lagt merke til dette og bundler kortene med alt mulig slags snadder for å lokke til seg kjøperne. Iallefall slik jeg ser det!

 

Som alltid er testen på HW.no BRA! :)

 

Kaptein_S

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-80wCWpIM
Enig med Blib, hadde problemer med forskjellen med FX5600 fargen "vs" 9700 Pro fargen, dere hadde vel ikke trengt å teste mot så mange kort. Men jeg syns at det er latterlig å gi ut skjermkort som skal være "for fremtiden" og ikke gir mer ytelse enn gamle skjermkort. Nvidia har nok glømt hva evolusjon er.  :lol:

 

ta å les hva john carmack sier om nvidia og evolusjon så får nok pipa en annen lyd......

Lenke til kommentar

Veldig bra test foresten.

vel hva kan man si,så først på NVIDIA sine netsider at kortet skulle få en båndbredde på ca 12-13.

skal dette være en overgang fra ti-kortne,så er det ikke mye og skryte av.

 

er jo ingen vist og innvestere i et kort som man får bare ca 500-700 mere i 3d mark.

 

må vel bli fx-5900 man skal spare til,eller går over til ati !

er ialle fall ingen tvil hvilker kort som man får mest for pengene.(ati)

 

men direct x9 spillene er jo ikke kommet ennå,når di komme er kansje prisene riktige også på fx-5900 kortene.

Lenke til kommentar

er jo ingen vist og innvestere i et kort som man får bare ca 500-700 mere i 3d mark..

 

3D mark ytelsen teller jo absolutt ingenting, unntatt skrytefaktor som tydeligvis betyr mye for deg. Kortet var ikkje så bra på dei spel testane heller da men...

 

Minner meg nesten om en i klassen min som kjøpte seg nytt skjermkort og sa "No skal eg endelig slå deg i 3dmark"

 

men direct x9 spillene er jo ikke kommet ennå,når di komme er kansje prisene riktige også på fx-5900 kortene.

 

Etter alt eg veit så er ikkje det så mange spel som har tatt i bruk alt det directx 8 har å by på heller. Correct me if im wrong... Er litt på ustå grunn nå

Lenke til kommentar

Ikke særlig mange spill som utnytter 8.0/8.1 morriwind bruker vel shaders til vannefekter. Doom3 kommer vel også til å kjøre heftigt på bump-mapping og shaders. Alså ikke displacemapping som er en direct x 9.0 ting.

 

Geforce 4ti holder i minst 1 år til før du trenger å skifte. Det er for den kresne. Først da vil de første directx 9.0 spillene komme.

Lenke til kommentar

"Kortet har påmontert kjøleribber på minnebrikkene på oversiden, men ikke på baksiden. Dette synes noe merkelig, men kan kanskje skyldes at minnebrikkene på samme side som selve kjernen blir noe varmere, på grunn av varme fra nettopp kjernen."

 

Jeg vil nå heller si at det er for at kortet skal se fett ut?

 

De kjølerne på minnet har ikke mye å si uansett?

Lenke til kommentar
" Ultra-utgaven av GeForce FX 5600 er riktignok noen hakk vassere, men Radeon 9500 Pro/9700 baserte kort," vassere ehh.. skal det være kvassere??

 

Vassere er faktisk et ord. Det betyr litt bedre

 

Vassere er et ord, men det er en flertallsbetegnelse på folk som går til knes i vann.

Ordet de letet etter var nok, som tivolieselet påpekte; "kvassere" eller bokmålsformen "hvassere".

 

Offtopic? Neeeeida.... :wink:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...