Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

ATI HDMI Audio Laptop->HMDI->TV


Anbefalte innlegg

Heisann,

 

jeg har prøvd å koble den bærebare PCen min til TV med en HDMI kabel.

 

-ATI mobility radeon HD 4650 grafikkort

-Sharp 46" FullHD 100hz

-HDMI kablen fungerer mellom alle andre enheter

 

På TVen får beskjeden "Et ugyldig lydsignal har blitt mottatt" når jeg kobler sammen PCen og TV.

 

Noen som aner hvor jeg kan evt. bytte lydsignal? eller hvordan man fikser dette?

 

På forhånd takk!

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Jeg har akkurat samme problem med en Sharp 37'' FullHD-TV og PC med ATI Mobility Radeon HD 4500 skjermkort.

 

Med en LG TV og samme PC og HDMI-kabel var det plug'n'play. Det er jo vel og bra, men jeg skulle gjerne kunne bruke Sharp'en min også...

 

Tips mottas med takk!

 

 

Heisann,

 

jeg har prøvd å koble den bærebare PCen min til TV med en HDMI kabel.

 

-ATI mobility radeon HD 4650 grafikkort

-Sharp 46" FullHD 100hz

-HDMI kablen fungerer mellom alle andre enheter

 

På TVen får beskjeden "Et ugyldig lydsignal har blitt mottatt" når jeg kobler sammen PCen og TV.

 

Noen som aner hvor jeg kan evt. bytte lydsignal? eller hvordan man fikser dette?

 

På forhånd takk!

Lenke til kommentar

Jeg har prøvd alle tre HDMI-inngangene jeg har og får alltid samme feilmelding om at et ugyldig lydsignal er mottatt.

 

Er det ikke muligens forskjell mellom inngangene for HDMI på Tv'n? Slik som på min Samsung, er det kun HDMI1-inngangen som støtter HDCP tror jeg. (For enkelthets skyld, har du prøvd samtlige HDMI-innganger på tv'n?)

Lenke til kommentar

Nå er det utvikling i saken: Jeg prøvde nettopp og omstarte PC mens den var koblet til TVen med HDMI. Da fikk jeg bilde! Men ingen lyd... ei heller feilmelding om "ugyldig lydsignal". Full av nytt pågangsmot ville jeg se om jeg fikk lyd med noen av de andre HDMI-inngangene (jeg har 3 stk). Da jeg omstartet med tilkobling til de to andre HDMI-inngangene fikk jeg "Velommen til Windows"-bilde på TVen idet PCen starter opp (PC-skjermen var blank). Men da bildet for valg av bruker ved innlogging dukket opp på PC-skjermen, forsvant bildet fra TVen og ble erstattet av "Ugyldig lydsignal"-feilmeldingen.

 

Da jeg slukøret gikk tilbake til den HDMI-inngangen som først virket, var det samme elendighet der: Bildet i noen sekunder før oppstart og deretter feilmelding. Så nå er jeg mer eller mindre tilbake til utgangspunktet.

 

Er det noen som har en idé om hva som forgår??

Lenke til kommentar

En kuriositet: Jeg endret språk til engelsk på TVen for å få en mer internasjonal feilmelding å søke på. Da får jeg meldingen "An incompatible video signal has been received." Så TVen min er tydeligvis ikke enig med seg selv om det er lyd eller bilde som er problemet.

Lenke til kommentar

Har du lyd på pcen når du har koblet til tven?

 

Prøv dette..

 

H-klikk på høytaleren nede med klokka---->avspilingsenheter..

 

H-klikk høytalere og deaktiver,dette måtte jeg gjøre for å få lyd ut på HDMI.

 

har det noe med oppløsningen på pcen å gjøre kanskje...

Prøv med lyden først på en HDMI inngang du får bilde på..

Endret av taz
Lenke til kommentar

Det kommer ikke lyd ut av PCen når den er koblet til TVen og under "Avspillingsenheter" er Realtek HDMI Output atomatisk valgt (grønn hake), mens høytalerne er markert med rød pil.

 

Jeg prøvd også nå å deaktivere høytalerne, men det gjorde dessverre ingen forskjell.

 

Men takk for forslaget!

 

Har du lyd på pcen når du har koblet til tven?

 

Prøv dette..

 

H-klikk på høytaleren nede med klokka---->avspilingsenheter..

 

H-klikk høytalere og deaktiver,dette måtte jeg gjøre for å få lyd ut på HDMI.

 

har det noe med oppløsningen på pcen å gjøre kanskje...

Prøv med lyden først på en HDMI inngang du får bilde på..

Endret av mahso
Lenke til kommentar

taz, you're the man (evt. woman)!!

 

Jeg endret oppløsning fra 1366x786 til 1360x786, og det ordnet biffen! Lyd og bilder strømmer ut av TVen. Lykken er stor!

 

Jeg hadde ingen mulighet for1920x1080 (1366x786 er maks oppløsning jeg kan velge), men samma kan det være. Det funker!

 

Takk for at du satte meg på rett spor :thumbup:

 

Sjekk manualen til TVen hva den sier om HDMI og pc tilkobling..

Tro nok det er at du kjører feil oppløsning på pcen som gjør det.

 

Sett oppløsningen til 1920x1080

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...