Gå til innhold

xp2500 og 266mhz ram


Anbefalte innlegg

Jeg spurte om dette i en annen post men fikk ikke noe skikkelig svar. Kan jeg bruke en xp2500, 266mhz ram og a7v8x?

 

Jeg vet at hovedkortet mitt støtter prosessoren det er hastigheten på cpu som er problmet i og med at den kjører på 333mhz mens rammen kjører på 266.

 

Vil det i det hele tatt virke?

Må jeg gjøre noe spesielt for å få det til å virke, I det tilfellet hva?

vil det blie en stor ytelsesforskjell?

 

Hvis noen tenker å si kjøp ny ram bare for å være sikker kan de spare seg bryet.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du kan nokk kjøre minnet på 266 og prossesoren på 333Mhz. Derimot vil jeg fraråde det. Som du vet så kjører 2500+ på en ganske lav hastighet, men har 333Mhz fsb og mye cache. Mye av fordelen med 2500+ vil du miste med en gang du kjører minne på 266Mhz. Det raskeste er å kjøre FSB og Minne synkront. Det du kan gjøre om du kjøper 2500+ er å senke fsb til 266 og overklokke den via Multiplayer. Sansynligvis vil den klare litt overklokking, og så har den ho sin økte cache, som kan gi økt ytelse. Men å kjøre minne ig fsb asyynkront på den måten annbefaler jeg ikke, da kan du like godt ha den CPU du har nå.

Lenke til kommentar

Vel, det du vil få en stor flaskehals i og med at minnet vil kjøre på lavere hastighet enn prosessoren og det vil i mange tilfeller være sammenlignbart med å kjøre bil med håndbrekket på.

 

Det finnes to alternativer for å fikse dette:

 

1 - Du kjører prosessoren på 266Mhz også. Så øker du heller multiplieren. Men uten modding får du vel ikke høyere enn 12.5x multiplier og det vil igjen medføre en underklokking av prosessoren.

 

2 - Kjøp nytt minne. PC2700 eller PC3200. Bare pass på å bruk kun 1 type av gangen.

 

Et tredje alternativ er jo selvsagt å prøve å overklokke minnet for å se hvor høyt det funker stabilt.

Lenke til kommentar
jeg har nå fått prosessoren(xp2500)

Jeg satte den på default i bios.

 

Sisoft sandra påstår at både rammen og cpu kjører på 333mhz. Stemmer dette?

 

Kan vel godt stemme det hvis default innstillinger er at minne FSB settes lik FSB for cpu.

Lenke til kommentar

offisielt kjører ikke 266 brikker raskere enn 266 når du så kjører de på 333 så overklokker de og du har tydligvis noen gode brikker, prøv å kjør de på cas 2 i stedet for 2.5 hvis du har lyst til å prøve for bedre ytelse men dette takler nok ikke de brikkene, 33mhhz cl2.5 brikker kunne klart det så jeg tror de hadde gitt bedre ytelse men det er marginalt hvor mye ekstra det hadde gitt

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...