Gå til innhold

Et gratis videoalternativ


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Takk for at ingen skrev at SMplayer bare er et pen gui oppå MPlayer http://mplayerhq.hu med litt ekstra funksjonalitet.

 

Å si at smplayer har mindre OS-Støtte enn VLC er sludder siden den baserer seg på mplayer og kan dermed kompileres på kjøleskapet ditt.

 

VLC vs (S)Mplayer er en smaksak, jeg kan f.eks ikke fordra vls og bruker utelukkende mplayer (console).

 

Andre produkter som baserer seg på MPlayer er programmer som XBMC, gmplayer og Kmplayer.

 

mplayer benytter seg igjen av FFmpeg, men den kan ikke regnes som en mediaspiller, heller et rammeverk.

Lenke til kommentar
Å si at smplayer har mindre OS-Støtte enn VLC er sludder siden den baserer seg på mplayer og kan dermed kompileres på kjøleskapet ditt.

Jeg refererer bare til linken lengre opp her. Der står det at SMPlayer kan kjøre på Windows og Linux. I den samme tabellen står det at VLC kan kjøre på de samme to OS-ene pluss OSX, iphone, BSD, Solaris, "other Unix" hva de nå enn legger i det, samt BeOS.

 

MPlayer vet jeg kan kjøre på det meste, men kanskje det er GUI-et til SMPlayer som begrenser eller det egentlig støtter flere OS uten at det er spesifisert/listet opp noe sted.

Lenke til kommentar

Har nærmest gått helt bort ifra VLC og over til MPC-HC (Media player classic home cinema). Støtte for GPU-akselerasjon er også veldig greit å ha.

Noen som forresten kan fortelle meg om SMplayer har det?

 

Digresjon: Jeg trodde HW konsekvent ville unngå å skrive "fancy" navn, men bruke norskregler og skrive Smplayer og ikke SMplayer, eller har de gått bort fra dette igjen?

Lenke til kommentar

Det som er fint med SMPlayer kontra VLC er at du kan lett skru av(Ctrl+C) GUI'en slik at den blir seende ut som vanlige MPlayer. SMPlayer har alle de samme tastatur snarveier som MPlayer har(nesten), som gjør at du kan slippe å bruke musen i det hele tatt.

 

Har dog hatt endel problemer med å få SMPlayer til å funke på Windows 7, den krasjer hele tiden, mens ren MPlayer funker fint, men bytter utseende til Basic så lenge er startet.

Lenke til kommentar

VLC har bedre OS-støtte, bedre funksjonalitet, bedre formatstøtte og samme lisens (GPL).

 

Wikipedia: Comparison of video player software

 

Hvordan brukervennligheten og stabiliteten er i forhold til VLC vet jeg ikke siden jeg ikke har testet SMPlayer.

 

Bedre formatstøtte er vel litt å ta i. HD- og ssa/ass-støtten for VLC har vært begredelig i lang tid. En grunn til at mange byttet over fra VLC da 720p-videoer ble vanlig.

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...