Gå til innhold

1366 hk til ca 1,500kr


Anbefalte innlegg

Har funnet ut at jeg blir nødt til å sende inn mitt asus p6t SE til amentio for 2. gang, det første var defekt og på det jeg har nå er det bare 1 minne slot som fungerer... Så har ikke veldig lyst på ett p6t se igjen.

 

Noen som har ett forslag til et annet bra hk i samme prisklasse? Fint om det har støtte for cf og sli også, da p6t se bare støtter cf og jeg har nvidia skjermkort. Skal brukes sammen med en i7 920 cpu, så bør overklokke ganske greit. Var 0 problem og overklokke med p6t se, men hjelper lite når jeg bare får brukt 2gb minne.

 

edit: vurderer å legge inn litt ekstra penger å kjøpe meg dette i stedet:

eVGA X58 SLI LE Noen som har noen positive erfaringer med dette?

Endret av henrikw92
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kan ikke si at jeg har noen erfaring med det kortet der, men hvis du først skal legge litt penger i HK så er det evig mange alternativer. Det kommer til slutt an på hva du krever av ditt HK. Om det er antall SATA, USB osv som gjelder, om det er godt lydkort du vil ha eller om det er overklokking osv som er viktig.

 

Nå er det ingen av disse tingene som er dårlige på HK til 1500+, men det er allikevel forskjeller. Når det er sagt så er jo kortene i Rampage serien til ASUS gode kort, hvertfall når det kommer til OC. Har selv prøvd ett par av dem, og må si meg godt fornøyd :)

ASUS Maximus III Formula skal også være bra, men har ikke prøvd det selv, så kan ikke gå god for det.

 

Men som sagt så er det mye opp til hva du ønsker av ditt HK ;)

Lenke til kommentar

Har funnet ut at jeg blir nødt til å sende inn mitt asus p6t SE til amentio for 2. gang, det første var defekt og på det jeg har nå er det bare 1 minne slot som fungerer... Så har ikke veldig lyst på ett p6t se igjen.

 

Noen som har ett forslag til et annet bra hk i samme prisklasse? Fint om det har støtte for cf og sli også, da p6t se bare støtter cf og jeg har nvidia skjermkort. Skal brukes sammen med en i7 920 cpu, så bør overklokke ganske greit. Var 0 problem og overklokke med p6t se, men hjelper lite når jeg bare får brukt 2gb minne.

 

edit: vurderer å legge inn litt ekstra penger å kjøpe meg dette i stedet:

eVGA X58 SLI LE Noen som har noen positive erfaringer med dette?

 

Du kunne jo også vurdert et ASRock fra Multicom. På tilbud denne uken (899,-)

http://www.multicom.no/PartDetail.aspx?q=p:10578476

 

Lenge siden jeg har sett et såpass greit prisa X58 kort. Greit bestykket også. Fullt på høyde (om ikke bedre enn SE kortet).

Støtter både SLI og Crossfire, firewire, eSata, m.m

Lenke til kommentar

Gigabyte GA-X58A-UD3R støtter 3waySLI og Crossfire. Koster rett over 1500kr på Amentio. Personlig liker jeg Gigabyte, da de produserer meget gode hovedkort

 

EDIT: Ombestemmer meg! Til den prisen er nok det Asrock-hovedkortet til 899kr det beste man kan få tak i. Kongebillig pris, frister nesten å kjøpe et selv.

Endret av newman221
Lenke til kommentar

Har funnet ut at jeg blir nødt til å sende inn mitt asus p6t SE til amentio for 2. gang, det første var defekt og på det jeg har nå er det bare 1 minne slot som fungerer... Så har ikke veldig lyst på ett p6t se igjen.

 

Noen som har ett forslag til et annet bra hk i samme prisklasse? Fint om det har støtte for cf og sli også, da p6t se bare støtter cf og jeg har nvidia skjermkort. Skal brukes sammen med en i7 920 cpu, så bør overklokke ganske greit. Var 0 problem og overklokke med p6t se, men hjelper lite når jeg bare får brukt 2gb minne.

 

edit: vurderer å legge inn litt ekstra penger å kjøpe meg dette i stedet:

eVGA X58 SLI LE Noen som har noen positive erfaringer med dette?

 

Du kunne jo også vurdert et ASRock fra Multicom. På tilbud denne uken (899,-)

http://www.multicom.no/PartDetail.aspx?q=p:10578476

 

Lenge siden jeg har sett et såpass greit prisa X58 kort. Greit bestykket også. Fullt på høyde (om ikke bedre enn SE kortet).

Støtter både SLI og Crossfire, firewire, eSata, m.m

 

Problemet er jo at jeg må ha det fra amentio, så tilbud på multicom hjelper lite -.-

De har faktisk ikke det hk'et på amentio engang.

Lenke til kommentar

Hehe... at du måtte velge noe annet hos Amentio fikk jeg ikke med meg ;)

(kan jo høre om du får pengene igjen istedet...)

 

Hva med dette:

http://amentio.no/Avdelinger/datautstyr/Hovedkort/Intel_Sockel_1366/XFX-X58i---Hovedkort---ATX---iX58---LGA1MB-X58I-CH19-1016599.aspx

 

SLI og CF, dual GBit.

 

eller dette:

http://amentio.no/Avdelinger/datautstyr/Hovedkort/Intel_Sockel_1366/MSI-X58-PRO---Hovedkort---ATX---iX58---LX58-PRO-1026671.aspx

 

For overklokkingens del så tror jeg de aller aller fleste X58 kort takler det fint.

BCLK skal jo ikke så mye opp at jeg kan tenke meg at det blir noe problem.

Du skal vel neppe noe særlig over 180-200MHz (3.8-4GHz)?

(om du skal høyere enn 4GHz så ville jeg nesten forutsette at man kjøpte en høyere klasse kort i første omgang )

 

Lykke til!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...