Gå til innhold

Stasjonær PC til div medieredigering - pris ca 5000


Anbefalte innlegg

Hei.

 

Da min gamle PC snart tar kvelden er jeg i markedet for en ny PC.

 

Jeg ønsker en stasjonær PC som i hovedsak skal brukes til vanlige kontoroppgaver, fotoredigering og noe redigering av HD-video. Programmer som Adobe Photoshop, Lightroom osv vil bli flittig brukt.

 

Andre "krav":

 

  • Windows 7
  • Stillegående
  • Helst 1000 GB harddisk
  • Minimum 4 GB ram. Helst mer
  • "Kraftig" prosessor

 

Ønsker en komplett PC. Jeg ønsker med andre ord ikke å bygge selv. Jeg trenger heller ikke tilbehør som mus, tastatur, skjerm osv. Jeg hadde håpet å få en slik PC for ca 5000 kr. PRIS ØKT TIL 8000 NOK

 

Håper noen her inne har noen konkrete tips og/eller kan veilede meg litt. Setter stor pris på all hjelp.

Endret av Fanten22
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Takk for svar. Skjønner at det kan være vanskelig å få en slik maskin for 5000,- Har nå økt prisen til 8000, og for 8000,- bør jeg vel kunne få det jeg er ute etter (?)

 

Fant en maskin til 5290,- som så ganske ok ut. Noen som har noen formeninger om DENNE MASKINEN?

 

Lønner det seg med 64 bits versjonen av Windows 7?

 

På den der MÅ du bruke 64-bits os ettersom den har 8 GB ram.

Om du bruker 32-bit vil OS'et kun se 3,2 GB av ramen din.

 

ellers vil etter min mening den dataen der funke greit.

Jeg personlig ville heller sett etter en data med INTEL's nyee prosessorer. (Intel i3, i5 & i7) ettersom disse er mer fremtidsrettet.

Lenke til kommentar

Den er helt grei. Prosessoren er den nest svakeste 4-kjerneren til AMD, så det er ikke en direkte "kraftig" prosessor. Likevel vil den fungere helt godt til å redigere bilder og HD-film på. Du finner ikke bedre for den prisen i hvert fall.

Men dersom du kunne tenkt deg å bygge selv så får du en PC til under 5000 med kraftigere prosessor enn den. Men for all del, du får jo OS med på kjøpet, så det er et ganske godt tilbud til å være ferdigbygget.

 

I denne prisklassen kan du se helt bort fra Intel, AMD gir mye mer kraft for pengene, om du tar hensyn til CPU og hovedkort. AM3 er like fremtidsrettet som Intels core i-prosessorer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...