Gå til innhold

Feil med CPU-vifte og batteri (HP)


Vamos

Anbefalte innlegg

Hei.

 

Har problemer med min omtrent halvannet år gamle laptop. Altså kjøpt sommeren 2008. Første punkt lyder:

 

Batteriet er totalt gåen. Kan kjøre laptopen på batteri i maks 5 minutter, før det er kvelden og mørkt. Enkelt og greit spørsmål. Har jeg noen rettigheter/reklamasjonsrett på nytt batteri?

 

Så til punkt to:

 

CPU-vifta er helt hysterisk. Laptopen durer som et fly som skal lette. Tror rett og slett CPU-vifta ikke går rundt lengre. Det bråker noe hinsides, samtidig som det produseres ekstremt med varme. Jeg har prøvd å åpne laptopen, men skruene er for vanskelig å få opp.

 

Så, oppsummering. Batteriet er fullstendig ødelagt og CPU-vifta går ikke. Hva kan jeg gjøre? Laptopen ble kjøpt hos Elkjøp sommeren 2008, men jeg tviler for at jeg har noen kvittering derfra. Kommer jeg noen vei?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Om vifta ikke går rundt hadde den heller ikke laget lyd. Tipper det er oppsamling av støv som er årsaken her.

 

Forstår ikke hva du mener med at "skruene er for vanskelige å få opp". Det brukes standard T9 torx eller stjernejern, skal ikke være noe problem.

 

Batteriet kan du prøve å reklamere på, selv om HP sin garanti kun tilsier 1 år. Mest sannsynlig vil denne bli avslått da det kan regnes som brukerfeil osv. Ved reklamasjon trenger du dog (som oftest) kjøpskvittering. Mulig Elkjøp enda har dette.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...