Gå til innhold

Canon Ixus 400 eller Canon G3...eller Olympus 5050?


Anbefalte innlegg

Canon Ixus 400 eller Canon G3...eller noe annet? Blir faktisk litt sprø av dette her :o Jeg vil jo som folk flest få mest igjen for pengene mine.

 

Canon Ixus 400 er sikkert ikke så dumt, men legger man på prisen for et ekstra batteri er man ikke langt unna prisen til G3(da tar jeg utgangspunkt i hva som er på lager, ikke hva enkelte sier de kan selge det for)

 

Men er det noe annet i denne prisklassen som er bedre?(Har lest testene, men er like lur)

 

Så at G5 er kommet, men det er jo ikke noen som har det på lager så da utgår liksom det.

 

Lurer på en litne ting til, har det prismessig noe for seg å kjøpe kamera på Gran Canaria? Å om det er, har de et bra utvalg?

 

 

 

Gibos

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Canon Ixus 400 eller Canon G3...eller noe annet? Blir faktisk litt sprø av dette her  :o Jeg vil jo som folk flest få mest igjen for pengene mine.

 

Hvis bildekvalitet er det viktigste for deg så går du G3. Hvis størrelse er viktigst for deg så går du for Ixus400. De der småkameraene yter dårlig innedørs(røde øyne på 95% av bildene m.m). Jeg har hatt V3 og eier en G3. Kvalitetsforskjellen er etter min mening formidabel.

 

Lurer på en litne ting til, har det prismessig noe for seg å kjøpe kamera på Gran Canaria? Å om det er, har de et bra utvalg?

 

Prismessig, ja. En har jo dette med garantiordninger, da...

Lenke til kommentar

Takk for svaret Ravis

 

Ixus 400 har en en hendig størrelse, men synes at bildekvaliteten er viktigst. Så da blir det vel et Canon G3 (en gang må man jo velge).

 

Mulig jeg fantaserer men garantien skal vel gjelde i Norge selv om det er kjøpt i Spania?

 

 

Gibos

Lenke til kommentar

Som Ravis skriver: G3 er nok desidert det beste kameraet - du kan jo overstyre nesten alt på samme måte som på et bra speilreflekskamera. Har brukt det en del på jobben her og er veldig godt fornøyd.

 

Men det kommer jo litt an på bruksområdet - skal du ha et lite snapshotkamera så er jo Ixus utrolig mye enklere å ha med seg i lomma, og det er jo kanskje bedre å ha et kamera i en størrelse som gjør at du har det med deg enn et fysisk større et som du legger igjen hjemme.

 

Bedre med litt dårligere bilder enn ingen bilder, men som sagt så avhenger det helt av hva du skal bruke det til.

Lenke til kommentar

Joda størrelsen har jo noe å si, men nå er ikke jeg typen som putter et kamera like naturlig i lomma som en mobiltelefon :) Tar jeg bilder så vil jeg ha så gode bilder som mulig. Men er jo litt enig med deg Gabriel_X, skulle hatt råd til å kjøpt begge to

 

Men nå lurer jeg på noe annet :) (blir aldrig ferdig) noen som har peiling på hvordan Olympus C-5050 VS Canon G3 ? De to kamerane koster omtrent det samme, men 5050 har 5 megapixels mot G3 sine 4.

 

Gibos

Lenke til kommentar
Men nå lurer jeg på noe annet :) (blir aldrig ferdig) noen som har peiling på hvordan Olympus C-5050 VS Canon G3 ? De to kamerane koster omtrent det samme, men 5050 har 5 megapixels mot G3 sine 4.

Hva skal du bruke den ekstra Megapixel'en til? Trenger du å skrive ut på A3 eller er A4 stort nok? For ytterligere å forlenge tankeprosessen din kan en jo påpeke at G5'en og Nikon Coolpix 5400 er like rundt hjørnet. Begge har 5MP og mye annet snadder. Etter hva som skrives skal til og med G5'en bli litt billigere en G3'en og den lanseres i midten av denne måneden. Hva med Olympus C-750 som er tusenlappen billigere enn G3?

Lenke til kommentar
Men nå lurer jeg på noe annet :) (blir aldrig ferdig) noen som har peiling på hvordan Olympus C-5050 VS Canon G3 ? De to kamerane koster omtrent det samme, men 5050 har 5 megapixels mot G3 sine 4.

Hva skal du bruke den ekstra Megapixel'en til? Trenger du å skrive ut på A3 eller er A4 stort nok? For ytterligere å forlenge tankeprosessen din kan en jo påpeke at G5'en og Nikon Coolpix 5400 er like rundt hjørnet. Begge har 5MP og mye annet snadder. Etter hva som skrives skal til og med G5'en bli litt billigere en G3'en og den lanseres i midten av denne måneden. Hva med Olympus C-750 som er tusenlappen billigere enn G3?

 

Nå var det nå egentlig ikke den ekstra megapixelen jeg var ute etter, men om 5050 er et bedre kamera en G3. SÅ noen motlysbilder på 5050 som virket overbevisende VS G3.

 

G5 hadde vært morsomt det(tror du virkelig at G5 blir billigere enn G3?, det gjør ikke jeg når man ser på prisinga i dag.), men tror ikke noen får den inn før sommeren er over. C-750 hadde jeg lyst på en stund..men er det noen som har sett det på lager noe sted?

 

Jeg reiser på ferie 1juli, å da skal jeg ha et kamera i hende. Hadde egentlig bestemt meg for G3 pga. rådene jeg fikk av deg og Gabriel_X men så leste jeg litt om 5050..ble liksom i tvil..

 

Gibos

Lenke til kommentar
Jeg reiser på ferie 1juli, å da skal jeg ha et kamera i hende. Hadde egentlig bestemt meg for G3 pga. rådene jeg fikk av deg og Gabriel_X men så leste jeg litt om 5050..ble liksom i tvil..

 

Olympus'en er helt sikkert et svært bra valg, det fastslår i hvert fall testen på akam, men den er som de sier, kanskje ikke helt på topp når det gjelder brukervennlighet. G3'en synes jeg er helt topp på brukervennlighet og hvis Nikons CP5400 er noenlunde like bra på dette området trekkes jeg muligens mot dette kameraet(Jeg må ut og få nytt ettersom min G3 ble kondemnert :grumpy: ) Med den tidsfristen du har så bør det saken være grei: Du gjør sikkert ikke noe feil om du velger 5050 eller G3.

Lenke til kommentar
Jeg reiser på ferie 1juli, å da skal jeg ha et kamera i hende. Hadde egentlig bestemt meg for G3 pga. rådene jeg fikk av deg og Gabriel_X men så leste jeg litt om 5050..ble liksom i tvil..
Forresten, om du sitter på bredbåndslinje kan jeg sende deg noen av mine beste bilder tatt med G3'en. Jeg var totalt kløne sist høst, så jeg er ikke av den dyktige sorten;) Det må i så fall vente til over helgen ettersom jeg sitter på modemlinje akkurat nå..
Lenke til kommentar
Forresten, om du sitter på bredbåndslinje kan jeg sende deg noen av mine beste bilder tatt med G3'en. Jeg var totalt kløne sist høst, så jeg er ikke av den dyktige sorten;) Det må i så fall vente til over helgen ettersom jeg sitter på modemlinje akkurat nå..

 

Det hadde vært kjempe morsomt, men spørs om du ikke må sende bildene i mail da. Leste litt om Nikons CP5400 som du nevner, var en del ting der som virka spennende ... :) hvem sa dette skulle være lett

 

Hva skjedde med G3en din foresten?

 

Gibos

Lenke til kommentar

Rimelig sikker på at Canon har verdensgaranti. Bør ikke være ett problem om du kjøper det i utlandet, men sjekk på Canon sine nettsider for å være sikker.

 

Jeg er veldig fornøyd med bildene jeg har tatt med mitt Ixus 400. Men det er et kompakt kamera så blitsen når ikke langt og mange av bildene får røde øyne. Men røde øyne kan lett fikses i Photoshop.

 

Jeg kunne aldri brukt G3 som mitt primærkamera. Det blir for stort, hvis du har lyst å ha med kameraet over alt slik som meg så må du ha et kompakt kamera. Men G3 gir jo flere manuelle muligheter og litt bedre bilde kvalitet.

Lenke til kommentar
Hva skjedde med G3en din foresten?
Broder'n lånte det for å fotografere koret sitt og når han satte selvutløseren på for så å gå frem selv, tok den tunge kappen hans borti stativet og..... rett i bakken. Totalhavari :cry:

Jeg kjøper enten G3, G5 eller CP5400. Får se..

Lenke til kommentar

Huff, det var da triste greier, en ting er når man ødelegger noe selv, men enda værre når noen andre gjør det for deg.

 

Har faktisk lyst på en g5 eller cp5400 selv nå(er dumt å lese for mange tester osv når man skal kjøpe noe) Får se hvor lenge jeg tørr vente med å bestille noe før jeg drar til Gran Canaria, vil være sikker på å få det før jeg reiser.

 

Takk for bildene foresten, er imponert over biledkvaliteten i forhold til det jeg har sett før tatt med digitalt kamera :)

 

 

Gib

Lenke til kommentar

Hei!

 

Er det noen som kan hjelpe meg. Kjøpte meg nytt kamera i fjor, et Coolpix 885, men er klar for å oppgradere allerede. Vurderer kanskje helst Ixus 400, men er litt usikker på Canon G5. Noen som har fler anbefalinger å komme med? Størrelsen er kanskje det viktigste for og imot her? :o

 

Så til det praktiske, jeg reiser til USA om 2 uker å lurer på å kjøpe kamera via en nettbutikk der, noen som kan annbefale en?

 

Så vidt jeg kan skjønne er Canon Powershot S400 Digital Elph det samme som Ixus 400, noe som har funnet noe eller vet noe annet?

 

Noen som har peiling på hva en lader vil koste her hjemme og om jeg da kan bruke disse batteriene i Norsk lader? Det er jo forskjellig "fart" ut av veggen der borte og her.

 

Noen som har noe erfaring med det huset man kan kjøpe til Ixus 400 til å bruke under vann?

 

Mange spørsmål her, men etter hva jeg så var det mange med gode meninger i dette forumet. Jeg er helt ny her :wink:

 

På forhånd takk! :yes:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...