Gå til innhold

JEg har fått Ny pc :)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
hva det alt?? ... :-?
So what?
skjerp dere! han er da bare glad, lov til å briefe litt da. Gratulerer med ny pc. Men 60 grader hørtes mye ut, alt for mye siden du ikke har stilt på volt regner jeg med at dette er en feilmåling av HK eller så er kjøleren litt i det svakeste laget. Hvilken kjøler har du foresten? :)
Lenke til kommentar

For de som har abit nf7-s v2 og blir vettskremt av temperaturer, så kan jeg berolige med at tidlige bios versjoner viser mellom 5 og 10C for mye.

 

Oppgrader til bios v 1.4

 

Lag en oppstartsdiskett.

I winxp høyreklikk a:/floppy og velg formater. Huk av på oppstartsdiskett.

 

Last ned bios fila

ftp://ftp.abit.com.tw/pub/download/fae/nf7d14.exe

 

Lagre i x:/bios/

 

Kjør *.exe fila og pakk innholdet ut i x:/bios/flash/

 

merk alt i x:/bios/flash/ og høyreklikk. Velg "send to... floppy".

 

Boot opp med disketten inne. Når du har kommet til A:/, skriv følgende:

 

awdflash NF7D_14.bin

 

og trykk Enter.

 

Så trykker du "N" på spørsmålet om du vil lagre tidligere BIOS (vel, det gjør du vel som du vil egentlig, men jeg gidder ikke...)

 

Trykk "Y" på neste spørsmål, og flashingen av biosen er igang.

 

Reboot --> voilà! Du har nå 5 grader lavere temperatur (vel, temperaturen avleses hvertfall med 5 grader lavere)

 

DrE

 

( hvorfor gadd jeg skrive dette? Vet ikke. Mulig det er fordi jeg har fått solstikk. Kanksje fordi jeg er lei av å feilsøke en pc her og bare måtte bevise for meg selv at jeg faktisk får til noe )

 

:yes:

Lenke til kommentar
Hva? jeg har en xp2100TbredB oced til 2.25 ghz...

kjørte datan i ettpar timer og tempen holdt seg på 47c :woot:

 

 

kjører samme cpu på samme hastighet som deg men tempen runder ikke 40c engang etter den har stått på i mange timer! :woot:

 

Og det beste av alt: Jeg har en møkkakjøler til 160 spenn med thermal pad! slå den :yes:

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...