Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Spørsmål om hodepine


Lillemeg87

Anbefalte innlegg

Har i det siste hatt perioder der jeg ofte har vondt i hodet. Det kan bli bedre av å ligge. Er vondt, men ikke kjempevondt når jeg har hodet i ro, men blir mye vondere av å riste på hodet. Er som regel vondt i hele hodet og ikke noen bestemt plass.

 

Andre ganger har jeg en svak hodepine som kan vare fra noen sekunder til minutter. Den sitter i panna, enten på høyre eller vestre side. Aldri begge sidene samtidig, men oftest på høyre. Er ganske svak pulserende smerte.

 

Det jeg lurer på er hva disse hodepinene kan komme av og eventuelt hva jeg kan gjøre for å forhindre det? Er den første typen hodepine som er værst og kan vare i flere timer hvis jeg ikke tar smertestillende. Den andre er ikke så ille men hadde jo vært greit å bli kvitt den og :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det kan være mye forskjellig som forårsaker hodepine. Stress, bråk, muskelspenninger og dårlig luft er vel en av de mer vanlige.

 

Om du er stiv i nakke og skuldre så kan nok forklaringen ligge der. Jeg tror du bør tenke over hva som kan ha forårsaket dette siden problemet har dukket opp i det siste. Er det noe nytt du har begynt med f.eks?

 

Jeg sleit selv med kronisk hodepine i en årrekke, og hadde et ufattelig inntak av smertestillende til tider. Hadde jeg først fått hodepine forsvant den ikke uten smertestillende heller. Av og til kjentes det ut som hodet skulle eksplodere.

 

Men da jeg kutta røyken pga. at det hindra fremgangen i treninga mi forsvant også hodepinen. Så der lå forklaringen for min del i alle fall, så enkelt var det!

 

Hvor smerten stråler ut fra har mye å si, og kan forklare hvorfor. Jeg kjenner ikke til hva som hører til hva, så snakk med en lege å få litt råd! Men som sagt, om det er noe nytt du har begynt med i det siste eller lignende, kan det være lurt å kutte det ut i en liten periode for å se om det er det som skaper problemet.

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...