Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Er førsteinntrykket alt?


Anbefalte innlegg

Jeg hører mye om hvor viktig førsteinntrykket er. Selv har jeg hatt opplevelsen av at oppfatningen min av personer kan forandre seg veldig. Ikke bare etter førsteinntrykket, men også etter flere månder og år etter jeg har møtt ham/henne. Er dette bare meg, eller har dere det på samme måte? Vil for eksempel tjukkas alltid bli sett på som tykk? Hvis du synes en jente er kjedelig, kan du forandre mening og til og med forelske deg i henne?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Selvfølgelig er ikke førsteinntrykket alt, og det er jo flere variabler ved hvorvidt man kan endre formeninger om folk du har blitt kjent med. For eksempel kan du ha fått vite noe om den personen du aldri har visst før, det seg være at han/hun er ekstremt talentfull på noe, at han/hun har gjort noe, you name it. Inntrykket du får av en person kommer jo til syvende og sist an på hvordan den personen er mot deg og hva du vet/har hørt om vedkommende. Er ikke noe fasitsvar på dette. Men for å svare på tittelen: Nei, førsteinntrykket er ikke alt.

 

Edit: Må beklage multipostingen. Er noe alvorlig galt med forumet på pc'en min her nå.

Endret av ElizabethFina
Lenke til kommentar

Jeg snakker ikke om første møte egentlig. Mer om man generelt kan forandre mening om en person. For eksempel etter et halvår med et halvbekjentskap.

 

Et halvt år kan forandre utrolig mye. For eksempel da jeg begynte på vgs for 2 år siden var det en blond en i klassen som var dritt deilig og jeg klarte ikke å tenke på noe annet enn ho. Nå i dag (2 år senere riktignok) er ho bare en venn, jeg ser ikke på ho som dritdigg lenger :)

Endret av Kjetil_91
Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...