Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Liker ikke å være sosial?


Gjest hei

Anbefalte innlegg

Heisann. Jeg er en gutt på 21... jeg vet ikke om jeg egentlig liker å være med andre. Jeg prøver så godt jeg kan å være som andre, men jeg får det ikke til. På fester går jeg inn for å bli kjent med folk, jeg hilser på alle, prater, men alt det er tvunget. Jeg vil ikke egentlig snakke med dem. I kveld ble jeg for eksempel godt kjent med ei jente på samme alder. Vi danset, klinte osv... etter en stund ville jeg bare hjem. Hun var søt, og veldig grei, men... jeg ville bare hjem :/ jeg sa til henne at bussen gikk om 15 minutt (liksom hintet til at jeg må gå nå) men hun sa at jeg kunne sove hos henne. Jeg vet at jeg burde være glad, men i stedet for gikk et stort sukk gjennom kroppen min. Slik er det alltid... uansett fikk jeg sendt henne hjem, og nå er jeg (endelig hehe) hjemme alene :) men jeg vet at det ikke burde være slik... er det andre som meg der ute? :/ uff, liker best å bare være alene..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Neida, det du forteller koker jo bare ned til hvilke omgivelser du trivs best i, både fysiske og mentalt. Jeg skal selv være enig i at det å være i lag med andre mennesker kan være ett stressmoment, og en real fest gjør det ikke alltid bedre. Man deler ikke interesser med folk flest og det kan til tider føles temmelig motløst å prate med andre på slike overfladiske nivå.

 

Men du burde kanskje prøvde deg på andre arenaer. Har du noen spessiele interesser? Studere du? Finns det linjeforeninger? Fotodilla? Fotoklubb? Bowlingdilla? Bowlingklubb? Retoriske spørsmål. :)

 

Av å till kan det være mer interessant å møte mennesker med felles lidenskaper - simpelten fordi det skyver konseptet med mennesker litt til siden og det dekker instinkte behov. :D Lykke til!

Lenke til kommentar

Du er ikke helt alene der nei. Jeg er kanskje litt annereledes da, for jeg syns det er kjekt ofte å være med folk når jeg først er med dem. Men det spørs heeelt hvem det er. Jeg liker tanken på å være på fest, men når jeg er der vil jeg bare hjem. Stressfaktoren å skulle sosialisere seg og være interressant på samme tid for meg er ekstremt høy. Så liker absolutt best å være i mitt eget selvskap.

Lenke til kommentar

Opplever det samme, føler ikke at jeg er kompatibel med de fleste andre jeg omgås. Norge er jo et ganske konformt samfunn der alle gjør det samme, så å ikke kjøre fest hver helg med den typiske norske grøftefylla er å avvike fra standarden. MEN, som nevnt over her; gransk deg selv, finn ut hva i livet ditt som appellerer mest og bruk tid på å sosialisere deg gjennom hobbyer etc.

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...