Gå til innhold

Hovedkort ASUS P6T Deluxe V2 LGA 1366 CPU socket


nobody

Anbefalte innlegg

Uff da. Ser i ettertid at noen har stilt omtrent det samme spørsmål.(DA var det ikke BARE jeg som lurte på dette da.)

 

Hei der "ute".

Tillater meg å komme med et innlegg hvor spørsmålet gjelder tilkobling av strøm til 4 eller 8-pins kontakten på hovedkortet. Antangelig et "dumt" spørsmål - men når man sitter med innkjøpte deler for nærmere 20 lapper, er det greitt å være minst 110% sikker på at man kobler riktig.

Hovedkortet har denne såkalte 4/8-pins EATX12V-kontakten. Stusset litt da 4 av disse kontaktene på hovedkortet var dekket til med ei lita plastkappe. Altså bare 4 åpne. Både brukermanualen og de kontakter som fulgte med strømforsyningen, tilsier bruk av en 8-pins kontakt.

 

Det fulgte med strømforsyningen (en Corsair 1000 W) en kabel med 8-pins kontakt merket"EPS12V cable for CPU only" samt en tilvarende (forlenger) også vedlagt kabinettet(Corsair 800D). Denne hadde imidlertid en split - både en 4-pins og en 8-pins.

 

Vel, det jeg har gjort er å ha fjernet den litte plastkappa som dekket fire av kontaktene på EATX12V-kontakten på hovedkortet og brukt kablene som nevnt over.

 

Dette skulle vel gå greit?

 

Gjentar - antakeligvis et tåpelig spørsmål.

Endret av nobody
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Bare plukk den bort, ett kjapt søk vil tilsi at det skal brukes 8 pin.

Den er bare der for å si "Se her, jeg kan også bruke kun 4 pin om du ikke har 8 pin, trenger ikke ny PSU!" Ingenting annet.

 

Men det idelle er å koble til 8 pineren om du har den!

 

Takker for det - alt blir så meget klarere nå - 8 pineren er nå allerde koblet til.

Fortsatt en god kveld!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...