Gå til innhold

Mobilt Bredbånd fra Telenor (Kveld og Helg)


Anbefalte innlegg

Hei. Jeg tenkte å bestille meg mobilt bredbånd fra Telenor med Usb. Men på nettsidene til Telenor står det at etter 5gb i mnd blir hastigheten redusert. Er det noen her som vet hvor redusert hastigheten blir? Jeg tenkte å bruke nettet til en del online gaming og nedlastninger av div demoer osv, så 5 gb paserer jeg relativt fort. :)

 

Takk på forhånd for alle svar :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hastigheten blir redusert til 128kb/s.

Da er det for tregt til å spille med og dele filer, streame med mer.

 

Du må da vurdere andre operatører.

 

EDIT: Hvis du finner noen som ikke har grense igjen da :!:

 

Jeg har chess og har INGEN grense men nye kunder får grense også der. Der er det på 2GB per måned tror jeg.

 

Noe drit det der ja, hehe

 

EDIT: Nå er det 100kbps ikke 128kbps som det var før :yes:

Endret av ArneAustenaa
Lenke til kommentar

Hei, vurderer du mobilt bredbånd til Gaming må jeg nok skuffe deg. Nedlastinger går tålelig i 3G-soner, i Edge-soner bør du holde deg til nettsider i steden. Når det kommer til redusert hastighet, så er det noe jeg ikke kan svare på, men en kjapp telefon til Telenor Kundeservice kan gi deg svarene du ønsker.

Ut av ren nysgjerrighet, hvorfor ikke vanlig bredbånd ?

Lenke til kommentar

...Når det kommer til redusert hastighet, så er det noe jeg ikke kan svare på, men en kjapp telefon til Telenor Kundeservice kan gi deg svarene du ønsker.

 

Men det er noe jeg har peiling på! Har selv hatt Telenor i ett år, da ville jeg ikke mer og byttet til chess.

 

Slik var det før:

Når jeg hadde bruk over 5GB i gjennomsnitt per måned i to måneder får du brev om å redusere. Du får også en dato. Har du ikke redusert bruken til da begynner de å gi deg ett mareritt med nett som ikke går fremover =)

 

Nå er det slik:

 

 

 

Hvordan varsles kundene

De kundene som nærmer seg maksgrensen får en melding i god tid, samt en melding når overforbruket er så høyt at vi begrenser overføringshastigheten for abonnementet til maksimum 100 kbit/s. Meldingen vil komme som SMS på telefonen for de som har Mobilt Bredbånd Mobilsurf 200, Mobilt Bredbånd Total og for de som benytter mobil pakkedata på sitt tale abonnement. Melding vil komme på PCen for kunder med Mobilt Bredbånd Fri Bruk, Kveld & Helg og Litt Bruk og for kunder som benytter Bare Data abonnement uten Mobilt Bredbånd. Nye vilkår og hastighetsreduksjon omfatter ikke abonnementet GSM Alarm. Begrensningen gjelder ikke bruk av Trådløs Sone (WLAN). Begrensning i overføringshastighet vil gjelde ut inneværende kalendermåned.

 

 

Hei, vurderer du mobilt bredbånd til Gaming må jeg nok skuffe deg. Nedlastinger går tålelig i 3G-soner, i Edge-soner bør du holde deg til nettsider i steden.

 

Nettet begynner å bli ganske bra nå da.

Når jeg hadde Telenor frem til Mai i fjor så hadde jeg veldig ofte hastighet på 2Mb/s og noen ganger NESTEN 3Mb/s!!!

 

Da begynner det å bli brukenes, Hehe.

 

EDIT: Skriveleif :ermm:

Endret av ArneAustenaa
Lenke til kommentar

Nettet begynner å bli ganske bra nå da.

Når jeg hadde Telenor frem til Mai i fjor så hadde jeg veldig ofte hastighet på 2Gb/s og noen ganger NESTEN 3Gb/s!!!

 

Da begynner det å bli brukenes, Hehe.

 

På 3G?

 

Nei, Turbo 3G. Når det bare er 3G signal er det kjipt, hehe.

Har nå Chess og da er det lavere hastigheter. Når jeg fikk det i fjor vare det bare 500-600kbps men nå er det 1Mbps-1.5Mbps og noen ganger nesten 2Mbps.

 

EDIT: Obs, skrev Gb istedenfor Mb

Lenke til kommentar

Tror de hadde 30GB per måned før. Usikker på hva de har nå.

Fant denne annonsen på nettet også.

 

Nedlastingsgrense

Mobilt Bredbånd har en startavgift på 995 kroner, måndsavgiften er 399 kroner, men maks kapasitet pr måned er satt til 1GB. Portabelt Bredbånd har en startavgift på 1995 kroner, og månedsavgiften er 449 kroner, med kapasitetsgrense pr måned på 2 GB. Makshastigheten er 2 MBit i sekundet for begge bredbåndstjenestene.

 

For mer informasjon, se www.ice.no.

 

Jeg hadde ringt ICE.net og hørt hvis jeg var deg.

Endret av ArneAustenaa
Lenke til kommentar

Nei, Turbo 3G. Når det bare er 3G signal er det kjipt, hehe.

Har nå Chess og da er det lavere hastigheter. Når jeg fikk det i fjor vare det bare 500-600kbps men nå er det 1Mbps-1.5Mbps og noen ganger nesten 2Mbps.

 

Nå har jeg samme løsning som deg og siden Chess og Netcom er søsterselskaper så bruker vel Chess Netcom sitt nett.

Selv var jeg på Geilo her om dagen (fjelltur), og fikk fine 2.9mbit på målingene (Turbo 3g).

 

Før var det vel Telenor som hadde best dekning, men det er i ferd med å bli ganske likt, så for min del så er det prisen som er viktigst og da taper Telenor på så å si alt.

Lenke til kommentar
  • 7 måneder senere...

Hvordan kan det være slik at en kompis og jeg har dette Kveld og Helg-mobile bredbåndet, og vi sitter 2 meter fra hverandre, går inn på southparkstudios og skal se south park episode, så går hele hans episode uten hakk, mens min hakker hvert 5 sekund? Han kan se all slags dritt, men jeg ikke får se uten hakk.. Irriterende =P

Lenke til kommentar

ICE høres ut som et dårlig valg for gaming. Grunnen er at de ofte er overbooket og dermed gir dårlig respons.

 

Det er jo lit ironisk at trådstarter både vil ha lav ping og mye nedlasting. De to tingene er sjeldent kompatible på et radionettverk.

Jeg ville ha holdt meg til Telenor og vært beskjeden med linjebruk.

Man kan f.eks slå av grafikk i nettleser (eller bruke Opera med redusert kvalitet på bilder) og være forsiktig med bruk av streaming. Kutter man bruk av Skype og Spotyfy (som er P2P), så bør man komme langt.

EDIT: Gammel tråd....

Endret av la7dfa.com
Lenke til kommentar

Hvordan kan det være slik at en kompis og jeg har dette Kveld og Helg-mobile bredbåndet, og vi sitter 2 meter fra hverandre, går inn på southparkstudios og skal se south park episode, så går hele hans episode uten hakk, mens min hakker hvert 5 sekund? Han kan se all slags dritt, men jeg ikke får se uten hakk.. Irriterende =P

 

Kanskje du har redusert hastighet ? :)

Lenke til kommentar

Hvordan kan det være slik at en kompis og jeg har dette Kveld og Helg-mobile bredbåndet, og vi sitter 2 meter fra hverandre, går inn på southparkstudios og skal se south park episode, så går hele hans episode uten hakk, mens min hakker hvert 5 sekund? Han kan se all slags dritt, men jeg ikke får se uten hakk.. Irriterende =P

 

Kanskje du har redusert hastighet ? :)

Vi har begge kjøpt bredbåndet denne uken =P
Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...