Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

dataen slår seg av


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Stasjonær eller bærbar? Hvilken versjon av windows? Hvilke spill er det snakk om? Slår den seg av direkte, eller skruer den seg av normalt?

 

jeg har en stasjoner med windows vista home premium (x86). det er snakk om cod mw2, bioshock 2 og bioshock.

den slår seg av direkte.

jeg har et programm som sjekker temperaturen, og den var på 27 grader da jeg sjekket (klarer fint og spille med 36 grader)

Lenke til kommentar

Generelt sett, slår en datamaskin kun av seg selv når den er overopphetet! Ser dette allerede var nevnt, og om det er en bærbar, gjør som Ovalle og sett noe under så den får luft, evt åpne den og ta ut litt støv fra vifter!

 

Regner ikke med du får noen form for feilmeldinger, så vil nesten utelukke virus med en gang...

 

Om det ikke hjelper med luft til PCen, skaff deg Everest og hold øye med temperaturene i CPU, GPU og HDD!

Lenke til kommentar

Generelt sett, slår en datamaskin kun av seg selv når den er overopphetet! Ser dette allerede var nevnt, og om det er en bærbar, gjør som Ovalle og sett noe under så den får luft, evt åpne den og ta ut litt støv fra vifter!

 

Regner ikke med du får noen form for feilmeldinger, så vil nesten utelukke virus med en gang...

 

Om det ikke hjelper med luft til PCen, skaff deg Everest og hold øye med temperaturene i CPU, GPU og HDD!

 

vell, noen ganger når den slår seg av, fryser den seg fast på en blå skjert, der det står dumping memory og mye annent

Lenke til kommentar

 

vell, noen ganger når den slår seg av, fryser den seg fast på en blå skjert, der det står dumping memory og mye annent

 

 

Oki doki! Det heter en "Bluescreen", og kommer ved flere årsaker!

PCen eller noen av komponentene KAN være for varme! Dette er IKKE uvanlig i 2 år + gamle bærbare datamaskiner, ettersom veldig mange mennesker ikke kan mye om data, og klarer ikke å vedligeholde dem! Viftene fyller seg med støv, ting går tregere og PCen skrur seg av for å unngå å skade komponentene! Omtrent som turtallssperren i en bil! :)

 

Du sa du hadde sjekket temperaturen, og linket en... Jeg er redd det ikke strekker til, ettersom temperaturen på luften INNE i toweret ikke nødvendigvis er den samme som temperaturene på komponentkjernene! Skjærmkortet ditt vil aldri ligge på 36 grader som du sa selv, og det vil heller ikke harddisker eller prosessorer heller med mindre man har et godt tower, med ekstra kjøling!

 

Har selv et Antec 900 tower, med et monster av en vifte på CPU, og jeg har 56 grader idle på skjærmkort, 31 på prosessor (dette er meget lavt) og 27 på samtlige HDDs! Om du har en "vanlig" PC, gjetter jeg på du ligger på godt over 50 grader på ALT, i idle!

 

 

Last ned Everest, og sjekk temperaturer på samtlige komponenter du har! Dette programmet koster penger, så hvordan du får tak i det, er din busyness :) Har ikke lov å be deg gjøre noe ulovlig, men dette er gull-tipset!

 

 

En annen mulig grunn for bluescreen kan være feil i System32 mappen din, men dette er lite sansynlig ettersom spillene dine crasher på forskjellige tidspunkt vær gang, og ikke ved launch!

Dette peker veldig mot temperatur spør du meg...

 

Prøv tipsene, og svar her når du trenger mer hjelp! :)

Lenke til kommentar

jeg har fått tak i everset (skal ikke si hvordan, men kan ikke garantere at den var lovlig ;))

men hvordan i helsike bruker jeg dette? hvordan ser jeg temperaturen på cpu og sånt?

 

Åpne Everest, trykk på "Fil" øverst til venstre, og velg "Instillinger"

 

Trykk så på "Sensorikoner" og hak av det du vil vise! :) Så enkelt er det :D Disse vil nå bli vist neders i høyre hjørnet på desktopen din! ;)

 

Fjern alle spenninger, og hak BARE av temperaturer.

Velg disse: Harddisk, Skjærmkort og Prosessor!

Lenke til kommentar

ca hvor vart er dataen når den slår seg av for ikke skade komponentene eller hva det het i utgangspunktet (hva de er stilt på eller noe sånt)

 

 

Tja, hvis CPUen din går godt over 80 grader, og skjærmkortet noe av det samme! En HDD derrimot, vil ikke tåle like høy tempratur over lang tid.

Hva lå du på?

Husk temperaturen vil stige kraftig under spilling!

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...