Gå til innhold

IPB3.0 oppgr.:Mine klager i forbindelse med oppgraderingen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

+1 på så og si alt som har blitt sagt her.

 

Det som jeg synes er mest irriterende er at det nå tydeligvis er plass til mye mindre på en side. Man må jo scrolle seg ihjel når man skal lese en tråd.

En annen ting er fargene - de kraftige skillene mellom innleggene gjør tråden mer slitsom å lese. Det samme gjelder de voldsomme fargene i sitatene.

 

Regner med at feil på sitater, bilder etc. på gamle tråder er noe de kloke herrer klarer å fikse opp i ganske kjapt? ;)

Lenke til kommentar

Har testet - ser ut til at "siste nye innlegg" fungerer som den skal - det er bare første gang du klikker på en tråd at den tar deg til siste innlegg. Sikkert en database-ting under konverteringen - at den ikke lenger har lagret siste leste innlegg pr. tråd, og at dette skal settes på nytt framover.

 

Prøvde å sette hele forumet til lest, og klikket deretter på denne tråden - kom til L4r5's innlegg #7, og ikke bareantons #8, selv om dette var nyere.

 

Hvis man går inn via forumet så får man link til første uleste post (page_view_getnewpost), men hvis man bruker samme knappen under Mine innlegg får man siste postet post (getlastpost).

 

Hmmmm, burde jeg opprettet egent emne for det? Leste innlegget fra Dotten...

Lenke til kommentar

Det er snart et spørsmål om man ikke bør forlate "lokalet" og finne/opprette et nytt treffsted.

 

jeg er med :D

Dere kan jo slå dere ned på VGs debattsider. Lykke til!

 

legg merke til at jeg uthevet ordet "opprette".

Nå vet jeg ikke hvorfor du er medlem her, men jeg er her på grunn av de store mengdene forskjellige mennesker som gjør det mulig å snakke om nesten hva som helst. At forumet ikke lengre ser ut som det gjorde forrige uke er langt ifra nok til å skremme meg vekk. Vi burde hjelpe styret med å forbedre den nye utgaven av forumet istedet for å klage på alt og ingenting og true med å forlate skipet.

 

Hvis du og Bolson vil starte deres eget forum ønsker jeg lykke til!

Lenke til kommentar

Ooooh, shiny colors på quotes... Det var stiligt :wee:

 

Uenig, det nye opplegget med quotes gjer at forumet ser ut som ei side fra myspace :grøss: Kommune grå er tingen.

 

 

 

Ellers så er det "Mine innlegg" funksjonen som eg vil klage mest på. Denne fungerer særdeles dårlig etter oppgraderinga. Kan ikkje velge kva side eg vil inn på, kan ikkje sjå om eg har lest tråden før og istaden for å ha ein knapp som tar deg til siste innlegget så burde det vært ein knapp som tar deg til siste uleste innlegg.

 

Synest også at alt flyter ut og tar alt for mykje plass i forhold til korleis det var.

 

Liker egentlig ikkje forandringar og sidan den gammle versjonen fungerte så stemmer eg for at vi går tilbake til den.

Lenke til kommentar

Noe er totalt feil med fargene her, det er rett og slett grusomt ubehagelig for øynene. Kontrastene er for sterke. F.eks hvitt bør ikke være skarpeste hvit, jeg vet det er "inn" for tiden, men er totalt feilforstått når det gjelder leservennlighet i et forum.

 

I tillegg bør postene komprimeres kraftig, standard skrifttype bør og bli mer skjermvennlig, jeg vet ikke hva type som brukes nå? Forstår ikke vitsen med å øke plassen et innlegg bruker? Selv jeg med 24" skjerm må nå scrolle meg forderva.

 

Forum bør generelt være minst mulig fancy og mest mulig nøytrale, det er ordene som er saken på et forum, ikke layouten.

 

Synes denne oppgradering sett fra brukerhold er et tilbakeskritt, samt at det må være mulig å ha valg om å få bruke det gamle utseende selv om man oppgraderer innmaten.

 

Edit 1: Breddeformatet er og feil og gammeldags i dag, de aller fleste bruker større skjermer i dag enn for 10 år siden. Merkelig at når man oppgraderer i 2010 ikke vet det faktumet selv?

 

Edit 2: Brukerinfoen til venstre stjeler unødvendig plass, den er ikke viktig og kan nedgraderes i omfang (bredde).

 

Tor

Endret av TorVidle
Lenke til kommentar

Det er snart et spørsmål om man ikke bør forlate "lokalet" og finne/opprette et nytt treffsted.

 

jeg er med :D

Dere kan jo slå dere ned på VGs debattsider. Lykke til!

 

legg merke til at jeg uthevet ordet "opprette".

Nå vet jeg ikke hvorfor du er medlem her, men jeg er her på grunn av de store mengdene forskjellige mennesker som gjør det mulig å snakke om nesten hva som helst. At forumet ikke lengre ser ut som det gjorde forrige uke er langt ifra nok til å skremme meg vekk. Vi burde hjelpe styret med å forbedre den nye utgaven av forumet istedet for å klage på alt og ingenting og true med å forlate skipet.

 

Hvis du og Bolson vil starte deres eget forum ønsker jeg lykke til!

 

Jeg har faktisk stilt meg tilgjengelig som "tester" (om ønsket) i nesten alle sammenhenger det har vært mulig. Sist opplevelse med prisguide 2 ble rett og slett traumatisk. Jeg jobber også profesjonelt med å levere blant annet nettløsninger. Hadde vi "lansert" noe med så mange fundamentale bugs, så hadde vi vært ute av business for lenge siden.

 

Så poenget mitt er at enkelte ganger må man "stemme" med føttene (eller signalisere at det vil man gjøre) når man ser så klare tendenser til "kvalitetsrelaterte" tabber og delvis brukerfiendtlig oppførsel..

 

Nå er det klart at man ikke klarer å luke ut alle feil før lansering av en oppgradering, men her er det faktisk noen av de mest fundamentale funksjonene man ikke har klart å få rett.

 

Og for meg er ikke diskusjon.no et nettsted av frivillige (selv om det er mange som gjør ting er frivillige). Det er del av et klart kommersielt nettverk av nettpublikasjoner. Da bør et minimuskrav være at man bruker ressurser på et nivå slik at så fundamentale tabber unngås - og ikke bruke forumbrukerne til å finne alt mellom himmel og jord.

 

Jeg er sikkert krass i min kritikk - men personlig synes jeg det er en klart fallende kurve på tek.no/diskusjon.no, med unntak av enkelte deler.

 

@TorVilde: Spot on, her er vi 100 % enige.

Endret av Bolson
Lenke til kommentar

Her hos meg er også forumet blitt svært tregt i forhold til hva man er blitt vant med.

 

Enig, virker generelt lite responsivt. Skal sies at denne maskinen ikke er lynrask og at jeg bruker IE8, men det minner om hvordan mange andre sider oppfører seg ("Web 2.0"?).

Her er forumet blitt kjappere.

 

Men et lite generellt tips når det gjelder hastigheten på forumet her: sjekk at dns-serveren du bruker er kjapp. Forumet her med en treg dns-server vs. med en kjapp en er som natt og dag. Selv bruker jeg http://www.opendns.com/

Lenke til kommentar

Prøvde å sette hele forumet til lest, og klikket deretter på denne tråden - kom til L4r5's innlegg #7, og ikke bareantons #8, selv om dette var nyere.

 

Hvis man går inn via forumet så får man link til første uleste post (page_view_getnewpost), men hvis man bruker samme knappen under Mine innlegg får man siste postet post (getlastpost).

Du har rett - noe gikk galt (eventuelt "riktig") da jeg testet tidligere. ;)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+56132

- Mine innlegg funker ikke

- Skinnet ser helt latterlig ut

- Klokken er mongis

- URLen ser helt latterlig ut, gi tilbake de gamle

- Quotes funker ikke

- Ser ikke sidetall i tråder i mine innlegg

Endret av Slettet+56132
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...