Gå til innhold

IPB3.0 oppgr.:Sære meg liker ikke den nye bildevisningen


Anbefalte innlegg

Synes egentlig ikke det er så mye som er nytt og uvant med det nye forum-oppsettet, litt rusk i bl.a. spoilertags i gamle innelegg men det er vel ikke annet å vente.

 

MEN: Det at bilder nå dukker opp i en flash/java-sak i stedet for den gode gamle nytt vindu er for meg en stor nedtur. Min mening er at det er en veldig travel måte å få opp bilder på, både enkeltbilder men i særlig grad lengre serier. Samt at det blir tull med scrollingen når man skal se et langt bilde (Humortråden bl.a.)

Jeg er fullstendig klar over at dette blir mer og mer vanlig, men jeg synes det er just like idiotisk på samtlige steder jeg møter på det. Jeg vet også at at det sikkert er mange som liker det, så mitt spørsmål må bli:

 

Går det an å gi brukere valget mellom gammel (poppe opp i nytt vindu) og ny (flash/java-sak) bildevisning? Eventuelt en automatisk krympefunksjon typ. bit-tech?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

enig. det er mye mer shiny og pent, men det er mindre brukervennlig.. og man kan heller ikke bare høyreklikk -> åpne i ny fane.. man må trykke på save i selve bildet etter at den shiny viseren kommer opp, for å få den over i ny fane, og vips så har man enda et nytt klikk for en egentlig ganske simpel oppgave...

 

 

men som man sier:

 

good design = bad useability

good useability = bad design

Lenke til kommentar

og man kan heller ikke bare høyreklikk -> åpne i ny fane..

 

Ser at dette ikke fungerer i firefox ja.

Men i Opera så er det ikke noe problem med "åpne i ny fane". Jeg kan bare klikke på musehjulet som vanlig, og bilde åpner i ny fane.

 

I IE så fungerer høyreklikk -> åpne i ny fane, men ikke ikke via musehjulet.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...