Gå til innhold

3Dmark06 score dårligere enn før.. ?!


Anbefalte innlegg

Heisann alle sammen!

 

Jeg har begynt å lekt meg litt med benchmarking igjen etter jeg ga meg for et halvt år tilbake. Jeg husker da at jeg fikk rundt 23 000 i score i 3Dmark 06 med dette oppsettet:

 

Asus Nvidia GTX 295 (670,1470,1270 avrunding!!)

i7 920 på 4ghz (211x19ht:off)

Minnet 8-8-8-24

 

Nå kjører jeg minnet på 7-7-7-24 og resten er nokså likt. Men nå fikk jeg den beskjende scoren 19700, jeg har prøvd litt forskjellig, men har ikke funnet ut hva som er gale. Kan være jeg kjørte minnet på 1600mhz før på gamle timings og nå 1200mhz, men det vil vel ikke utgjøre 3k+ poeng?

 

En ting til jeg ikke helt har skjønt er når jeg roter meg inn i Nvidia kontroll panelet innpå globale innstillinger der jeg ser at noe er valgt som 8x O.L, dette er innstillinger som AA of AF.

 

Jeg har ikke vært her inne før og dette kan ha gitt det dårlige utslaget, jeg har gjort ørten formateringer så jeg har ikke peiling på hva disse har vært stilt innpå før.

 

Så da spør jeg dere hva i huleste kan ha skjedd for at jeg nå får så lav score?

 

 

- Jonas

Endret av Jompio
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

NB: Kommer lyd av skjermkortet når jeg har svært høy fps (høyfrekvent piping) men det har det egetnlig alltid vært. Så jeg vet ikke.

Det er normalt :)

 

Med mindre du har byttet OS vil jeg anbefale at du sletter drivere til skjermkort og legger disse inn på nytt, lukker alle programmer som kjører i bakgrunnen før du kjører 3Dmark, samt en defragmentering.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...