Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

hvordan reparere mindre rifter i skumoppheng?


Condis

Anbefalte innlegg

Hei,

 

Har greid å lage en veldig liten rift i sub elementet som er i bilen min.

Det påvirker ikke lyden og slipper heller ikke inn eller ut luft under spilling, men frykter at den revner opp lettere i fremtiden. Er det noen typer lim som egner seg til skum?

 

Takk for svar.

Endret av Condis
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

er det ett hull eller sprekk?

en sprekk kan fort utvide seg, om denne sprekken går på langs av skumkanten kan sikkert denne gå helt rundt etterhvert.

men, det er i utgnangspunktet ingenting galt i at det er ett hull der, utenom muligheten for at det blir ett stort hull.

 

edit: den eneste grunnen til at den er der er for å holde membranen på plass og samtidig gi den frihet til å bevege seg.

Endret av aklla
Lenke til kommentar

Det er vel heller en liten rift, jeg var veldig uheldig da jeg skrudde elementet fast i kassa.

Det går litt på tvers av skumkanten, ikke langs. Men riften er på utsiden av opphenget.

Det er et Dynabel DY9812 element.

 

Jeg løper å tar et bilde av det og laster opp på bildr.no og poster en link.

 

Takk for svar:-)

Lenke til kommentar

edit: den eneste grunnen til at den er der er for å holde membranen på plass og samtidig gi den frihet til å bevege seg.

 

Det er en sannhet med modifikasjoner. Du har rett i at det er en del av poenget, men den skal også forsegle lufttrykket som blir i kassa når du spiller. Siden sprekken går den veien den går er det lite sannsynlig at sprekken utvider seg. Det kommer også ann på om du har en liten tett kasse eller en større bassreflex, da tette kasser vil gi mer mekansik belastning på opphenget. Følg litt med på det, og hvis du ser tendenser til at det utvikler seg, legger du på ett tynt strøk med kontaktlim eller annet elastisk lim fra innsiden (slik at det ikke syntes)

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...