Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Har fått fjernet føflekk, hva nå?


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg har vært hos legen å skjert bort en føflekk, sydde igjen såret med ett sting, og skal tilbake og ta ut stinget om 10 dager. Hva skal jeg rense med, og skal jeg gå med plaster hele tiden?

 

Takk!

Endret av cyclo
Hva som ble fjernet er blitt spesifisert i emnetittel
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dårlig info fra legen?

Hvor er dette? Bøyer du/strekker huden der ved normal aktivitet?

Isåfall vil du ha på en krem, kommer med navn hvis ja.

Hvis ikke så trenger du ikke krem, da kan du bruke plaster som du bytter hver dag.

Vet ikke hvilken type plaster du har, men det burde ikke være tape på selve såret, men noe glatt med tape rundt som i et vanlig plaster.

Sitter det for løst så møkk kommer inn så sett dem i kryss i 90 grader .

Lenke til kommentar

Veldig dårlig info ja. Jeg rakk ikke å røyse meg opp fra benken jeg låg på imenst hun tok den vekk før hun hadde gått. Hun sa: Ok? Hade!

Det er på halsen, har brukt et vanlig plaster til nå, men har ikke renset det noe, vet du noe om jeg burde det?

Lenke til kommentar

Det med krem er bare for å forhindre at det blir en stiv skorpe, for eks på et kne osv.

Kremen heter Aselli sårsalve.

Hvis du vil/må ha og må kjøpe en ny.

 

Rensing fungerer bra med pyrisept, men skal ikke være nødvendig.

Bytte plaster hver dag lønner seg.

 

Salve

 

Salven er en sinkbasert om du vil finne noe som ligner i skapet.

Endret av War
Lenke til kommentar

Jeg fjernet en føflekk på halsen for ca. 2 år siden. Jeg hadde plaster på hele tiden, helt til stingene ble fjernet. Jeg renset såret med litt pyrisept på q-tips annenhver dag. Ingen problem. Husk å bruke plaster i hvertfall 6 mnd fremover på arret når du er i sol. Du kan få et veldig stygt arr hvis det får sol:)

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...