Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Skolekafeen - Løst og fast om skole


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Idag fikk vi et nytt prosjekt i mediefaget, dette dreier seg om å skrive en blogg - og etterhvert markedsføre den.

 

Var ei i klassen som spurte læreren om de kunne "tvinge" oss til å poste blogginnhold på facebook. Når jeg sier tvinge mener jeg å sette lavere karakter på oss bare fordi vi ikke vil spamme facebook med en dum skoleblogg.

 

Så mitt spm er om de har lov til å "utpresse" oss til å poste blogginnhold på facebook for så å få en bedre karakter?

 

Meningen er vel at du skal markedsføre det, og en god måte er vel da å publisere lenker på Facebook. Det er vel også mange andre muligheter til å markedsføre bloggen, men jeg vil nesten anta at det er en god del gratis lesere å hente fra Facebook.

 

Læreren sjekker vel ikke at du har postet lenker på Facebook, men sjekker vel kanskje hvor bra du har greid å markedføre den ved å se på leserne dine? Det siste her er bare tipping. Jeg har nemlig aldri vært i nærheten av mediefag.

Lenke til kommentar

Hei, er det noen her inne som kan hjelpe meg med en eksamensoppgave fra 2002?

Oppgave B) lyder som følger:

 

"Arne løser opp 0.25g Atamon i 500mL vann og måler pH-verdien til 4.5. Sonja sier at pH-verdien vil være den samme selv om han blander dobbelt så mye Atamon i vannet. Forklar om det er riktig."

 

Håper det er noen som gidder å svare :)

 

~ Caroline

Lenke til kommentar

Hvilken produksjonsbedrift kan ha variable enhetskostnader/kostnadsforløp som dette?

 

54,50,50,50,52,56,67

 

Latterlig spørsmål. Det er ikke oppgitt om det er kroner eller øre, om enhetskostnadene gjelder for én og én enhet eller om det er produksjonsintervaller. En bedrift som lager poser med skruer f.eks, og har forskjellig antall skruer i hver pose?

Lenke til kommentar

Jeg har en naturfagslekse til i morgen, så setter pris om noen kan hjelpe meg så fort så mulig.

Leksen er:

 

Oppgave 17

Forklar hvordan vi går fram når vi

a - varmer en væske i et vannbad

b - setter et glassrør gjennom en gummikork med hull i

c - samler opp gass som dannes i en kjemisk reaksjon

 

Jeg har ikke lært noen ting om dette her selv, finner heller ikke noe i naturfagsboken min om dette her. Men, men leksen må uansett gjøres. Takk på forhånd.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...