Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

KVM over IP billigløsning.


Anbefalte innlegg

Hei. Jeg driver å surrer med noen servere hjemme og har en gammel KVM switch (PS2+VGA) til administrering. Problemet mitt er at jeg stort sett ikke sitter på "serverrommet" når jeg styrer med serverene og trenger derfor en måte jeg kan aksessere disse serverene før OSet er staret opp via nettverk også når jeg ikke er i huset. Server1 er tilgjengelig fra Internett via RDP.

 

kvm.jpg

Server1

OS: Microsoft Windows Server 2008 R2

Server2

OS: Microsoft Hyper-V Server 2008 R2

Server3

OS: Openfiler NAS/SAN

Klient1

OS: Windows 7 Proffesional

 

Det jeg lurte på er om noen kjenner til en enhet eller software som lar meg aksessere PS2- og VGA-feeden fra klientsiden av KVM-switchen på Server 1.

Jeg har sett på diverse KVMoIP-løsninger men disse koster mer hva det er verd å få dette gjordt. Jo billigere løsning jo bedre.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

har du reele servere, så er det løsninger som ikke krever endring av noe slag, jeg antar du ikke har det.

du trenger å aksessere serverene før OS har bootet, antar du bare vil slå de på?

om du kun trenger å slå de på er WOL(Wake On Lan) en løsning, som heller ikke krever endringer på oppsettet.

 

om du vil f.eks gå inn i bios via remote på en vanlig pc med server-os har jeg ingen billig løsning til deg.

Lenke til kommentar
har du reele servere, så er det løsninger som ikke krever endring av noe slag, jeg antar du ikke har det.

du trenger å aksessere serverene før OS har bootet, antar du bare vil slå de på?

om du kun trenger å slå de på er WOL(Wake On Lan) en løsning, som heller ikke krever endringer på oppsettet.

 

om du vil f.eks gå inn i bios via remote på en vanlig pc med server-os har jeg ingen billig løsning til deg.

 

Takker for svar, folkens. :)

 

Server1 og Server2 er av typen Dell PowerEdge 1600SC. Disse modellene har ingen form for iLO eller onChip VNC etter det jeg fikk ut av dokumentasjonen. Server3 er hjemmebygget. Løsningen jeg ser etter involverer hardware og trolig software på Server1.

 

WOL har jeg allerede satt opp og det fungerer fint. Greia er at jeg ønsker tilgang til POST screen og BIOS da det blir en del roting i Setup, RAID- og bootmenyen.

Lenke til kommentar

Hei,

Jeg jobber i Black Box som leverer massevis av slike løsninger.

Det er desverre ikke helt gratis nei. Produktene brukes hovedsaklig av berifter for fjernstyring av utstyr over internett. Den rimeligste varianten vi har er ServSwitch IP DXS som koster fra ca 4400,-. eks mva. Dette er en VNC basert boks. Det finnes nok rimeliger aleternativer, men de billigste løsningene fungerer sjeldent særlig bra. Det største problemet er ofte synkronisering av musepeker.

Lenke til kommentar

Hei,

Jeg jobber i Black Box som leverer massevis av slike løsninger.

Det er desverre ikke helt gratis nei. Produktene brukes hovedsaklig av berifter for fjernstyring av utstyr over internett. Den rimeligste varianten vi har er <a href="https://www.blackboxas.no/no-no/fp/930/38947/ServSwitch-Wizard-IP-DXS/All" target="_blank" rel="nofollow">ServSwitch IP DXS </a>som koster fra ca 4400,-. eks mva. Dette er en VNC basert boks. Det finnes nok rimeliger aleternativer, men de billigste løsningene fungerer sjeldent særlig bra. Det største problemet er ofte synkronisering av musepeker.

 

Jeg har brukt Black Boxs produkter før i jobbsammenheng og har god er faring med disse. Denne modellen hadde jeg ikke fått med meg, men denne (Wizard IP DXS standard

model) er nøyaktig hva jeg er ute etter. Skal innrømme at 4400,- er et stykke over hva jeg hadde sett for meg, men sånn er det jo ofte med ITutstyr du ikke får tak i på elkjøp. Du har ikke tilfeldigvis noen eksempler på rimeliger aleternativer. Mus er skjelden et stort behov i BIOS, POST eller Windows PE (TAB er din venn).

Lenke til kommentar

Hei,

Jeg jobber i Black Box som leverer massevis av slike løsninger.

Det er desverre ikke helt gratis nei. Produktene brukes hovedsaklig av berifter for fjernstyring av utstyr over internett. Den rimeligste varianten vi har er <a href="https://www.blackboxas.no/no-no/fp/930/38947/ServSwitch-Wizard-IP-DXS/All" target="_blank" rel="nofollow">ServSwitch IP DXS </a>som koster fra ca 4400,-. eks mva. Dette er en VNC basert boks. Det finnes nok rimeliger aleternativer, men de billigste løsningene fungerer sjeldent særlig bra. Det største problemet er ofte synkronisering av musepeker.

 

Jeg har brukt Black Boxs produkter før i jobbsammenheng og har god er faring med disse. Denne modellen hadde jeg ikke fått med meg, men denne (Wizard IP DXS standard

model) er nøyaktig hva jeg er ute etter. Skal innrømme at 4400,- er et stykke over hva jeg hadde sett for meg, men sånn er det jo ofte med ITutstyr du ikke får tak i på elkjøp. Du har ikke tilfeldigvis noen eksempler på rimeliger aleternativer. Mus er skjelden et stort behov i BIOS, POST eller Windows PE (TAB er din venn).

 

Hei,

Som du sier er det ikke akkurat produkter du får på Elkjøp nei.

Jeg har ikke så mye erfaring med andre produkter, men ut fra det jeg kan se, kan det hende SecureLinx Spider som er nevnt over kan fungere fint til ditt behov.

 

Om du har lyst til å sjekke ut det siste nye innen KVM over IP, se på denne. Her snakker vi dual 1920x1200@60Hz over 1GB nettverk.

Endret av erikindre
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...