Gå til innhold

Matte 2 på NTNU - tips


Memphis88

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er kun en måte å lære seg matte på: Gjøre oppgaver.

 

Jeg kan nesten garantere at om du har gjort nesten alle oppgavene i boka, så har du stålkontroll.

 

I tillegg: Ikke pugg formler for fartesvektor, kappa etc. Sett dem i sammenheng og ikke tenk "sånn er det", tenk "det er sånn fordi..". Det herlige med matte er at faget er så godt som puggeløst.

Lenke til kommentar

Nå er jeg dessverre ikke superflink i matte, så å gjøre alle oppgavene i boka er nok litt drøyt. For det første er enkelte syyykt vanskelige, og for det andre tar det tid... Jeg har jo 3 andre fag også, og fritid er ikke oppskrytt :p

(Altså, jeg legger en del tid i skolearbeid, men å sitte med skolearbeid frå jeg står opp til jeg legger meg er ikke aktuelt).

 

Men jeg tror jeg skal se på biblioteket. Noen som vet om det finnes norsk litteratur?

Lenke til kommentar
Nå er jeg dessverre ikke superflink i matte, så å gjøre alle oppgavene i boka er nok litt drøyt. For det første er enkelte syyykt vanskelige, og for det andre tar det tid... Jeg har jo 3 andre fag også, og fritid er ikke oppskrytt :p

(Altså, jeg legger en del tid i skolearbeid, men å sitte med skolearbeid frå jeg står opp til jeg legger meg er ikke aktuelt).

 

Men jeg tror jeg skal se på biblioteket. Noen som vet om det finnes norsk litteratur?

 

Jeg foreslår boken Kalkulus som Lisa Lorentzen også er medforfatter på, se

http://www.capris.no/product.aspx?isbn=8200424332

Denne er på norsk, og ganske enkel å forstå. Den ble tidligere brukt i både Matte 1 og Matte 2 så de har den helt sikkert på biblioteket.

:yes:

Lykke til !

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...