Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Kjøp av god bil til under 100 000 kr


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Fettern min har en sånn. Absolutt en god bil å kjøre, men ikke akkurat billig i drift. Ikke spesielt lavt drivstofforbruk, oljekjøler som har tatt kvelden, ikke helt god motorlyd og lakk som flasser av. Slutten av 90-tallet og rundt årtusenskiftet er jo heller ikke akkurat storhetsperioden for folkevognprodukter hva kvalitet angår.

Lenke til kommentar

Tror nok Audien er mer komfortabel å kjøre hvertfall. Men for all del en god bil det der og. Hørt at det ofte har vært problemer med spesielt katalysator på C180'en, som vil koste rundt 5 lapper til bilen, så sjekk om dette er skiftet før. Rundt dette årstallet var det også problemer med generatorer og batterier på noen Mercer. Men alt er jo avhengig av hvor godt den er blitt fulgt opp og om den har vært regelmessig på servicer osv.

 

Den har jo ikke kjørt langt heller, så det ser hvertfall ut som et bra kjøp det der. Men sjekk servicer. Har ikke noen egen oppfatning av hvilken du bør velge, forhør deg litt ved begge,

Lenke til kommentar
Jeg synes ikke det er verdt å betale så mye til en såpass gammel bil.

 

Vel, jeg ønsker å bruke maks 100 000 kr på en bil. Har du et bedre forslag til hva jeg bør kjøpe? Jeg trenger en sedan eller stasjonsvogn som er god å kjøre og som vil holde mer enn 5 år.

 

bor du i Oslo?

eller hvor bor du?

 

Edit: Og hvilke merke er det du har mest lyst på? I så fall, japansk, tysk?

Endret av Fight4Lov3
Lenke til kommentar

Kan heller foreslå en BMW 5 serie, eller en fin e46 med liten motor, om det er komfort du skal ha.

 

En audi a6 fra 1999 med 2,4 bruker enormt mye drivstoff på blandet/by kjøring. Men komfortabel det er den, veldig stille. Litt lett på rattet, men det er vel en vanesak.

En Mercedes C klasse fra samme årstall er egentlig ganske så billig, eller den føles veldig billig ut. Kan ikke sammenlignes med A6 i det hele tatt. C-klasse er mer på nivå med en japse bil, hva kvalitetsfølelse angår.

 

http://www.finn.no/finn/car/used/result?EN...PRICE_TO=110000

Eller

http://www.finn.no/finn/car/used/result?&a...ODEL/MODEL=2132

 

Du kan godt velge diesel om du vil det, men jeg tror du heller vil ha en bensin motor i din bil.

Lenke til kommentar
En Audi som er over ti år gammel er dog så som så i kvaliteten har jeg hørt..

 

Det er vel en sannhet med modifikasjoner. de gamle Audiene er kansje de beste som har rullet ut fra fabrikken nedi der, da tenker jeg på Audi 100 spesielt, C3 og C4, men også Audi 80/90. skuddsikre biler! men derimot første gen A6 er vel heller en bil som kan være dyr å ha, og som kan skjule dyre reperasjoner, da spes V6 tdi med tiptronic, det er en fyfy kombinasjon.

Endret av Ovechk1n
Lenke til kommentar

Kjøp heller en A8 fra 1995-1997 til 90-100k enn en A6 som er et par år nyere

De har karosseri av aluminium og ruster ikke, toppmodell med ekstrem kjørekomfort og omtrent samme servicepriser som A6.

 

Audi sitt største problem er vel slitedeler i forstillingen som tar kvelden, prøv å finn en som nylig er byttet slikt på.

Lenke til kommentar
Ok. Jeg har også sett på en Mercedes C-Klasse C180 fra 1999 som er kjørt 90k km til pris ca 74k. kr. 1,8 122hk manuell sedan. Ville dere heller valgt en slik?

Syns det var en veldig stiv pris, så jeg ville ikke valgt den. C-klasse er heller ingen konkurrent til A6, ettersom den både er "billigere" og mindre. Dårlig på vinterføre er den også.

 

Med mindre du trenger en stor bil ville jeg heller sett etter nyere og tryggere biler.

Lenke til kommentar
Kjøp heller en A8 fra 1995-1997 til 90-100k enn en A6 som er et par år nyere

De har karosseri av aluminium og ruster ikke, toppmodell med ekstrem kjørekomfort og omtrent samme servicepriser som A6.

 

Audi sitt største problem er vel slitedeler i forstillingen som tar kvelden, prøv å finn en som nylig er byttet slikt på.

 

Nei, de går i oppløsning i stedet, og hvis du skulle få en skade på bilen koster det enorme summer å rette opp.

Lenke til kommentar

Vet ikke hvor opptatt du er av å kjøre en bil med litt status (siden du har nevnt Audi og Mercedes), men Nissan Primera, Opel Vectra/Astra, Volvo v40/70, Ford Mondeo/Scorpio og Toyota Corolla er stødige biler med god plass.

 

Ellers kan du se etter Audi A6 fra 2004 og oppover, da disse er bedre kvalitetsmessig enn A6ene fra 98 til 2004. Faktisk meget bra. Tvilsomt at du finner en til under 100k da, men kan jo være heldig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...