Gå til innhold

Virtualbox - AMD/ATI eller Nvidia?


Anbefalte innlegg

Kjører Fedora 11 med et skjermkort av typen Radeon 4850. Er som mange andre ikke heeeelt fornøyd med dette. Kjører Windows via Virtualbox som jo skal støtte noe Directx3D versjon 8 og 9 (har lagt inn wine3d også), men ytelsen her er heller lik null. Er det noen som veit om et skjermkort fra Nvidia vil gi bedre 3D-ytelse i Virtualbox?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hva er det du ønsker å kjøre på den virutuelle windows'en? Spill? Etter hva jeg har forstått så fungerer 3D dårlig (ytelsesmessig), fant en side som sier "3D acceleration works. Currently, it is approx. equivalent to what you'd get running a GeForce 2/4 card. Maybe a little more.". Er usikker på hvor ny den informasjonen er, og det gjaldt vmware.

 

Tviler på at det hjelper å bytte skjermkort for bedre 3D ytelse på virutuelle maskiner, forbehold om manglende kunnskap.

Tror dual boot er det beste alternativet, foreløpig, hvis man vil ha maks 3D ytelse i forskjellige OS.

Lenke til kommentar

Er med mtp på spill ja. Men de er såpass lite krevende at den store 3D-ytelsen ikke trengs (Civilization, Stronghold, Diablo II o.l.). Hadde derfor håp om å slippe en windows-installasjon - synes det er så mye behageligere å gjøre ting i Fedora (jeg gjør som regel minst en ting ved siden av når jeg spiller)

 

Men kanskje mine forhåpninger var for store? :(

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...