Gå til innhold

Hjelp til overklokking av G-force TI4600.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er en helt grei overklokk. Kjernen er akkurat der den skal være (overklokkingsmessig), mens Minnefrekvensen kanskje er en anelse lav.

 

Som du selv har kommet fram til, så kan du nå høyere hastigheter ved å kjøle det bedre. Jeg tror ikke det er snakk om mer enn rundt 10MHz hvis du ikke vil prøve deg på ekstremkjøling. :shrug:

Jeg klarte selv 5MHz ekstra med litt bedre kjøling på mitt gamle Ti 4600 kort. Minnet mitt ville ikke høyere uansett hva jeg kjølte det med. Jaja.

 

En annen måte å få høyere hastigheter på, er å øke spenningen til skjermkortet (minnet og kjernen). Det er en god del mer komplisert, men det er ikke umulig. Denne hobbyen blir populært kalt voltmodding.

 

Er det ikke gøy å overklokke? :D

Lenke til kommentar

Okey, takker for svar! Skal prøve å klokke minnefrekvensen etterpå, når jeg klokka istad, så klokka jeg begge frekvensene like mye, tenkte ikke på at den éne kunne være høyere enn den andre.

Hehe, jo det er morro med overklokking, jeg ble litt ivrig isted og klokket CPU 40Mhz, men det ble visst for mye :lol: Får prøve litt mindre etterpå :smile:

Lenke til kommentar

2500+@2767mhz(12X230)@1.95V AQXEA "0319" / Abit NF7 2.0 nForce2 - with vmod's, ti4600 @ 387/798 with vmod's, AGP Locked @ 99mhz / 2x256mb ram Corsair XMS3200c2@cas2/2/2/3, 3.12V **H20+pelt cooled northbridge Vdd at 1.73v**cpu swifty mcw462-uht cooled**water chilled by custom made chiller at 4c) :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...