Gå til innhold

TV2 fikk Premier League rettighetene, hva synes dere?


Bister

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Den "metroseksuelle" studiolederen har scoret 10/10 sålangt i min bok. Elsker tvfolk som vet å stille betimelige spørsmål, ikke tar all oppmersomheten, ikke spyr ut med egne subjektive meninger i hytt og gevær, stiller spørsmål, ikke svar, ikke for seriøs - hadde et par tørre men akkså vittige morsomheter, bygger opp stemning og styrer ball mellom gjestene slik at ingen "overtar" all snakkingen. Kan gi deg rett i at det muligens var noe manusstyrt, men det slår timesvis med enveisinformasjon som vi fikk av c+. Orker ikke å høre på dickriding av et lag hele dagen, slik tilfellet var med Arsenal og Chelsea i Canal Plus. Syntes heller ikke at det var en klein og overanspent gjeng slik jeg hadde fryktet i forkant.

Du er bare forelsket igjen.

 

Nei jeg syns det ble ekkelt med han som studioleder, jeg vedder penger på at når det kommer til stykket og han må jobbe litt utenfor manus vil det skinne totalt gjennom hvor lite innsikt mannen har om Premier League og fotball forøvrig. Morten Langli som var en positiv overraskelse vil gni seg i øyna. Men nå er jeg særdeles lite objektiv, siden jeg stort sett hater alle produksjoner tv2 har, en kanal som gi Mini kamera-tid har noe råttent innvendig. I tillegg er den evige opphausingen av utenomsportslige situasjoner og enormt fokus på enkeltspillere en forferdelig ukultur. Overdramatiseringen gidder jeg ikke ta for meg engang.

 

Jeg håper bare PL-studioet velger å gå en annen vei enn resten av gjengen. Det virker som de kan gå begge veier, FK-fotball folka f.eks er langt fra den vanlige tv2 nissen. Så jeg har håpet, og tror de snart vil bli litt mer relaxed og diskusjonene blir mer åpne og lett. Uansett så slår dette Viasat sin gjeng, så det er en trøst uansett hvilken retning dette vil ta.

Du vet at fyren er dedikert spurs supporter, ikke sant? Så helt kunnskapsløs er han nok ikke, tror jeg i alle fall. Han skal visstnok ha stormet opp på kontoret til tv2 ledelsen og "krevd" å være anker i PL-studio. Men nok forsvarstaler og ballesleik av Børresen, du kommer nok til å like søringræva hans du også når du flytter ned til nord i sør (trondhæjm) og slipper unna alle steriotypene du er oppvokst med. Haha, ler bare av tanken på at du jobbet med fisk i sommer. Hvor macho mann! Når jeg lukker øynene ser jeg for meg en salig blanding av Arnie og Wahlberg fra hhv commando og The perfect storm. Du er for bløt til å være Vinni

 

Vinnie-jones-computer-nerd.jpg

 

*meg med fifa og d.no.

 

daughter-family-child_~u19691215.jpg

 

Hewitt forran pcen.

Lenke til kommentar

 

Du vet at fyren er dedikert spurs supporter, ikke sant? Så helt kunnskapsløs er han nok ikke, tror jeg i alle fall. Han skal visstnok ha stormet opp på kontoret til tv2 ledelsen og "krevd" å være anker i PL-studio. Men nok forsvarstaler og ballesleik av Børresen, du kommer nok til å like søringræva hans du også når du flytter ned til nord i sør (trondhæjm) og slipper unna alle steriotypene du er oppvokst med. Haha, ler bare av tanken på at du jobbet med fisk i sommer. Hvor macho mann! Når jeg lukker øynene ser jeg for meg en salig blanding av Arnie og Wahlberg fra hhv commando og The perfect storm. Du er for bløt til å være Vinni

Jeg vet at han er Spurs-supporter, hvor dedikert vet jeg ikke. Uansett så vil man raskt se om jeg tar feil eller ikke. Det lille jeg har hørt fra han er ikke veldig tillitsvekkende. Likevel er det fortsatt ikke hans oppgave å komme med innsikten, det får gjestene og studioet som en komme med. Første helgen var absolutt et stort pluss iforhold til hva jeg forventet, selv om jeg gjerne skulle sett noen sharialover utøvd på Alsaker.

 

Ja ingenting slår lukten av diesel og fisk på morningen!

Lenke til kommentar

Jeg står over/switcher over til den engelske kanalen når Morten Langli skal kommentere i hvert fall. Makan til brekende geitestemme skal man lete godt etter. Skrikhals. Ellers synes jeg den norske gjengen klarer seg vel så bra som de i det engelske studioet. Foreløpig. Alsaker er god, Thorstvedt også. Petter Myhre mangler karakter, men er ok.

Lenke til kommentar

Meget imponert over tv2, de har jo fullt matchopplegg selv på mandager! Bra bildekvalitet og produksjon også. NICE!

Ja jeg er absolutt imponert over at dette "bare" er en mandagskamp. Spesielt sendingene før og etter. Samtidig som de hopper til intervjuer fremfor å preke i timesvis selv.

Lenke til kommentar

Jeg er stor fan av Aleksander Schau både fotballfaglig og humoren hans, men han måtte jo selvsagt starte en forferdelig trend hos både resten av studioet og kommentatorer ved å si Chicharito med en k-lyd midt i. Sjishjarito ikke Sjikarito.

 

Ellers strålende fornøyd med sendingene, med bra fokus på det fotballfaglige først og fremst med noe annet innimellom. Er bare et par små nitpicks som f.eks speilbildet bak Langli i går og det at Alsaker ble veldig fanboy av Barton etter intervjuet. Han mente at han ikke skulle hatt gult... Men sånn er bare Alsaker, blir fort litt for biased.

Endret av Maefteda
Lenke til kommentar

Det klart største "scoopet" til tv2 er Alexander Schau. Han gjør det morsomt selv for mindre anglofile, med sin humoristiske tilnærming. Ellers er dette veldig bra, jeg kuttet ut å se på engelsk fotball på 90-tallet p.g.a. at Canal + stjal tippekampen.

 

Nå kan jeg endelig se på engelsk fotball igjen. Det har vært en prinsippsak, og jeg håper canal+ går konken, dog skjer vel ikke det.

Tv2 har hele tiden respektert fotballinteresserte nordmenn, ikke har dem dumpet fotball-VM(NRK) eller sendt landskamper på lugubre kanaler(Viasat 4/fotball)

 

Er glad premier league er i hendene på en ansvarsfull kanal som tar fotballen på alvor..

Lenke til kommentar

Jeg er også positivt overrasket, og jeg var meget meget skeptisk til TV2 tidligere. Det lureste de kunne gjøre, og som de også til en viss grad har gjort, er å holde alle som har noe som helst med tippeligasatsingen til helvete vekke. Jeg merker penis skrumper inn av tanken på folk som Mini, Bengt Eriksen og Davy Wathne i et PL-studio.

Lenke til kommentar

Virker rett og slett som tv2 har tatt til seg og skjønt at de som ser engelsk fotball ikke vil ha det opplegget de kjører på tippeligaen - jeg var livredd for å få se tulledebatter i studio og fokus på alt mulig piss som har null med saken å gjøre - slik opplegget er i tippeligasendingene til tv2 i dag.

 

Så godt fornøyd :). Tommel opp fra meg egentlig!

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...