Gå til innhold

Ny gamins PC, Budsjett 10k


Anbefalte innlegg

I spill med eyefinety støtte så blir ikke pikslene strukket ut, her får du se 5760 x 1080 effektive piksler. Hehe det ville vært teit om figurene bare ble 3 ganger bredere. Dog varierer dette endel ifra spill til spill.

 

Ta deg tid til å se denne video review av eyefinety

 

Denne er dog ifra da teknologien var helt ny, crossfirestøtte er begynt å komme, ramme korrekson er delvis på plass og catalyst 10,3 som kommer i april gir deg god rammekorreskjon.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Da har jeg bestemt meg sånn 90%, skal prøve å få bestilt den i dag! (pappa må gjøre det.. hehe)

 

Liste fra komplett

 

Skal ha graffikkortet: Sapphire HD5850 1GB

 

Ser dette bra ut?? trenger kjappe innspill hvis det er noe..

En ting som jeg ikke er sikker på er om alle kabler som trengs følger med de forskjellige delene?

Eller noe jeg mangler/som jeg har glemt? 750W holder vel?

 

Tusen takk for svar!

Endret av tho_kva2
Lenke til kommentar

Tja, det er et meget dårlig bytte, cpu kjøler til kr 785, mot å gå gå for radeon 5850.

 

AMD 965 har du strengt tatt ikke behov for å klokke for å drive et radeon 5850 på alt hva radeon 5850 er god for. Selv 5870 er det minimalt å hente på klokking av cpu.

 

Hvor kommer denne pussige ideen ifra at du får en bedre gamerigg med å kaste bort kr 785 på en cpu kjøler og gå ned på grafikkort ifra ???

Lenke til kommentar
Tja, det er et meget dårlig bytte, cpu kjøler til kr 785, mot å gå gå for radeon 5850.

 

AMD 965 har du strengt tatt ikke behov for å klokke for å drive et radeon 5850 på alt hva radeon 5850 er god for. Selv 5870 er det minimalt å hente på klokking av cpu.

 

Hvor kommer denne pussige ideen ifra at du får en bedre gamerigg med å kaste bort kr 785 på en cpu kjøler og gå ned på grafikkort ifra ???

hmm si det :p

 

Har bare lyst til å klokke! hehe..

Blir nok at jeg går for HD5870 nå siden "ingen" steder har 5850 på lager.. Så da blir det fint :p men 11000 (litt mer enn jeg hadde tenkt meg)

Lenke til kommentar

Hovedkortet du har valgt er ikke optimalt, her bør du gå for et 790x hovedkort.

 

Men når har du behov for å kunne maks klokke amd 965, jo når du har 2x5870, men da har du mer igjen ved å ha et 790FX hovedkort som gir full x16 crossfiresupport, noctua kjøleren er god inga tvil om det, men den kan ikke oppveie bakdelen som x8 crossfiresupport har.

 

Det finnes mange gode kjølere rundt 250-300 kr, ta en av disse + et 790FX hovedkort, gigabyte 790FX-ta, og du har en bedre gamerigg.

Lenke til kommentar
Hovedkortet du har valgt er ikke optimalt, her bør du gå for et 790x hovedkort.

 

Men når har du behov for å kunne maks klokke amd 965, jo når du har 2x5870, men da har du mer igjen ved å ha et 790FX hovedkort som gir full x16 crossfiresupport, noctua kjøleren er god inga tvil om det, men den kan ikke oppveie bakdelen som x8 crossfiresupport har.

 

Det finnes mange gode kjølere rundt 250-300 kr, ta en av disse + et 790FX hovedkort, gigabyte 790FX-ta, og du har en bedre gamerigg.

Du mener dette hovedkortet: Gigabyte GA-790FXTA-UD5, Socket-AM3 ?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...