Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

dele adsl over ca. en kilometer


Anbefalte innlegg

Heisan er det noen sider på nett som beskriver hvordan man kan lage et billig trådløst nett som kan virke inntil en kilometers lengde?

 

evt. hva slags utstyr er mest hensiktsmessig?

 

Grunnen til at jeg ikke bare får meg et adsl abb. er at det ikke er utbygget her som jeg bor, men min bror som bor ca. en kilometer borte har dette (en annen sentral) så da vil jeg jo koble meg sammen med han om det er mulig.

 

Å sist men ikke minst, jeg har søkt på google uten å bli noe klokere. :(

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
heisan, jeg har sett tidligere noen som har laget noe selv med tanke på å dele internett på flere. De brukte blikkbokser! men jeg finner ikke dette nå da jeg har bruk for det :(  

 

Det må da være noen som har sett/hørt om dette??

 

Prøv å søke på "Cantenna" på Google. :)

Lenke til kommentar

Siden det bare er snakk om deling av ADSL trenger du vel ikke mere enn en Mbps linje. Dette burde la seg gjøre med en enkel pringles-antenne eller en blikkboks-antenne. I tillegg må du ha en trådløs basestasjon/aksesspunkt i hver ende.

 

En forutsetning er selvfølgelig også at det der tilnermet fri sikt.

Lenke til kommentar
hAr lest om personer på forumet som har delt internett over en kilometer avstand.. Prøv å søk litt.

 

hei SirHartge, jeg har prøvd å søke på forumet men fant lite om emnet. Det er sikkert min fantasi som setter en stopper for å kunne søke etter det som jeg er ute etter.

 

Jeg har også sett at andre blir kritisert for at de ikke søker på google gamle tråder osv. før de poster. Er det ikke mye lettere for oss som ikke bor og lever i/for forumet å spørre direkte i forumet?

 

Det synes jeg, selv om jeg alltid prøver å finne ut av ting selv først.

Når dette er sagt vil jeg takke de som har hjulpet meg her, det var akkurat de linkene jeg trengte for å finne ut av det :smile:

Lenke til kommentar
noen kamerater har dette mellom 3 hus.

2 av de har en dlink 900 og 19dBi Parabolic Grid Antenne. 12 Degree beam, N-female

sistemann i midten har en dlink 900+ og 15dBi High Performance Omni Antenne, N-female

 

dette er avstander på 4 og ca 6-7 km og 600kb/sec.

 

Hei, det var ei tøff ku du har bilde av :)

jeg har lest og lært masse i hele kveld, takket være alle de forskjellige svar som jeg har fått.

 

Det som var litt morsomt var at det bor en som har satt opp et trådløst nettverk like i nærheten av der jeg bor!!

Det hadde jeg aldri funnet ut av uten deres hjelp.

 

har maila han, så kanskje jeg får lov å joine dem :)

hvis ikke, blir det for dyrt, for min bror er nok ikke interesert i å sette opp/betale trådløst nettverk bare for at jeg skal komme på nett med adsl fart (hater foresten isdn surfing :evil: )

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...