Gå til innhold

Samenlikning av priser


Anbefalte innlegg

Jeg har som mangen andre tenkt å kjøpe meg en bærbar data etter sommer ferien,

 

Så ville jeg ha flest mulig samenlikninger i pris til maskiner med desse kravene:

 

512 MB DDR-RAM

64 MB Grafikk

40-60 GB Hardisk

CD-RW og DVD spiller

15" skjerm

USB2 X 2-4

Lav støy nivå med bærbar prosessor

2,5 + Ghz prossesor

 

Jeg har ikke peiling på hvilke grafikk kort som er best.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Husk at prisene kommer til å forandre seg en del før du skal kjøpe..

 

Akkurat nå er det ikke lett å finne maskiner med mobile P4 cpu på 2,5 (2,5 er den raskeste nå tror jeg..) Det nermeste du kommer er å konfigurere en maskin selv hos Dell (f.eks. Inspiron 8500) eller ta en titt hos Zepto.

 

Det beste nå vil nok være en maskin med Pentium M (en del av Centrino teknologien) på 1,6 ghz. Uansett vil nok en slik maskin i dag med dine specs komme på godt over 20000 (og enda dyrere hvis du skal ha f.eks. IBM eller Toshiba..)

 

Etter sommeren vil det kanskje være mulig å få kjøpt maskiner med P4m på 2,6 ghz og Pentium M maskiner på 1,7 ghz (Disse vil nok yte omtrent det samme..)

Lenke til kommentar
prosessoren er ikke så viktig, å f.eks kjøpe en 2,5ghz med 4200rpm harddisk er noe av det teiteste man kan gjøre, har en 1,8ghz og det er hele tia den forbanna 4200rpm disken som setter hastighetsbegrensingene!

 

 

Oki, det viste jeg ikke.

 

Jeg får se nå framover, men ser dere en med desse spesifikasjonene til maks 15-000 kroner la meg vite det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...