Gå til innhold

Hjelp med nytt hovedkort


EnGud

Anbefalte innlegg

hei

jeg har tenkt og kjøpe nytt hovedkort, men har ikke peiling på noe som helt ved valg :S

jeg har tenkt meg noe som er bra for gaming, men som helst holder seg under 2000 kr

 

akkurat nå har jeg en/et Intel P35/G33/G31 Chipset (det er sikkert ikke bra for gaming -.-)

takker for alle tips og svar, og helt så for som muligt :D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hovedkortet det er linket til i posten over vil ikke passe prosessoren du har på ditt gamle hovedkort, det trenger en Core i7 9xx-prosessor. Intel P35/G33/G31-baserte hovedkort kan ha god ytelse i spill med riktig prosessor, minne og skjermkort, så det er ikke sikkert det er hovedkortet det står på om maskinen din ikke henger med i spill.

Lenke til kommentar
Hovedkortet det er linket til i posten over vil ikke passe prosessoren du har på ditt gamle hovedkort, det trenger en Core i7 9xx-prosessor. Intel P35/G33/G31-baserte hovedkort kan ha god ytelse i spill med riktig prosessor, minne og skjermkort, så det er ikke sikkert det er hovedkortet det står på om maskinen din ikke henger med i spill.

 

jeg har ikke akkurat tenkt og bare bytte ut hovedkortet, men hele pakka, men trenger mest hjelp med hovedkortet

Lenke til kommentar
jeg har ikke akkurat tenkt og bare bytte ut hovedkortet, men hele pakka, men trenger mest hjelp med hovedkortet

Da synes jeg du skal opprette en post i denne delen av forumet (skriv litt om hva PCen skal brukes til og hvor mye penger du vil bruke): https://www.diskusjon.no/index.php?showforum=94

 

Aktuelle hovedkort er iallefall socket 1366 (Core i7 9xx) og 1154 (Core i7 8xx, i5 og i3) for Intel og AM3 (Phenom II og Athlon II med DDR3-minne) og AM2+ (Phenom II, Phenom, Athlon II med DDR2-minne) for AMD.

 

2599 er uansett veldig mye penger for et hovedkort, det er antagligvis mye bedre å bruke pengene på et raskt skjermkort om du skal spille.

Endret av Kamerat
Lenke til kommentar
Et lite eksempel på oppgradering til rundt 4000 kr:

AM3-hovedkort: Gigabyte GA-MA785GT-UD3H

AM3-prosessor (firekjerners): AMD Phenom II X4 945

DDR3-minne: OCZ Enhanced Bandwidth Platinum Dual Channel 1600MHz 4GB

Skjermkort: ASUS (ATI Radeon) HD5770 1GB

 

Har du mer penger kan du velge et raskere skjermkort i stedet, Radeon HD5850-basert f.eks.

 

er det noen annen måte og få tak i dette og andre moderkort, ram, skjermkort og sånt uten og bestille det på internett, men som for eks. på elkjøp, Euronics, ARDATA eller expert?

Endret av Bamboochakill
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...