Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Hvis jenten blir gravid, hvilken rettigheter har jeg?


Gjest 15år

Anbefalte innlegg

Hei.. Hadde en liten diskusjon med moren min for noen dager siden, jeg har sex 1-2 ganger i uken med damen min. Jeg bruker ikke kondom, hun bruker p-piller. Så lurer jeg på, vi begge er under 16 år hva vil skje om hun blir gravid? Hvilke rettigheter har jeg? Og hva er seksualaldersgrensen laget for? For at jenter ikke skal bli tvinget til sex av gutter som er eldre?

 

Begge oss er 15 år.

Hilsen gutt 15 år.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Rett til å betale barnebidrag. Noen hundre tusen i løpet av 18 år.

Ikke råd til lappen.

Ikke råd til bil.

Ikke tid til skole.

Voksne som maser og maser.... og maser.

Og en unge som griner og griner.... og griner.

Rett til å bli voksen før tiden.

 

Og så kan du fortelle den du endelig velger å gifte deg med at du fikk en unge da du var 17.

Og så kan du håpe at de forstår, og vil ha deg allikevel.

 

Hmm. Ble vel dystert... og lett forenklet.

Kanskje derfor voksne ofte mener det ikke er så bra.

 

Egentlig trenger du nok flaks mer enn rettigheter.

Så lykke til :)

Endret av Erigon
Lenke til kommentar

Den seksuelle lavalderen er ikke noe problem.

 

Og om hun er nøye med å ta p-pillene og dere ikke bare peiser på selv om hun glemmer dem en gang så går det nok helt fint. Er teknisk sett en risiko uansett, men kan være greit å prate med henne om hva hun hadde gjort om det hadde blitt graviditet. Om hun ikke ville ha tatt abort i så tilfelle ville jeg kanskje vurdert å brukt kondom i tillegg. Dog, er ikke like godt med kondom.

Lenke til kommentar

Som alle sier ingen prevansjon er 100% sikker.

 

Saken er at barnebidrag slipper du dersom du er sammen med moren. Hvis dere går fra hverandre der i mot må du stå til ansvar for dine handliger. I Norge så har det seg skamfult nok slik at fedrene har 0 rettiheter. Dvs hvis du mener moren ikke er bra for barnet kan du søke om å få foreldreretten overfør til deg da dette vil si at du har det full og hele ansvaret for barnet.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Eventuelt ikke ha sex med noen du ikke vet vil ta abort om det skjer :)

 

Er rart det der, mange jenter sier at de hadde tatt abort om de ble gravide, men når de faktisk får ett lite liv i magen som vokser er det mange som ikke klarer det.

 

QFT.

 

Når det gjelder 'rettighetene' du spør etter var ikke spørsmålet helmaks formulert, henger meg på de andre her. Ikke tenk på seksuelle lavalder, men regn ikke med at du har så mye du skulle ha sagt i etterkant.

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...