Gå til innhold

Problem med Yamaha 20 hk Autolube


Anbefalte innlegg

Heisann. Kjøpte meg en Yamaha 20 hk Autolube for rundt et år siden. I starten gikk motoren veldig bra, men plutselig en dag når jeg skulle ut å kjøre så begynte hele motoren å riste, og jeg fikk ikke kjørt fortere enn tomgang. Men en gang jeg gir litt gass så rister motoren som bare juling, men båten går ikke noe fortere. Er dette et vanlig problem, eller bør jeg sende motoren til Yamaha Senteret? Må vel si at når jeg kom til båten en dag så var benken bak i båten åpnet og bensintanken åpnet. Kan noen ha helt sukker oppe i motoren? Har hørt at det ødelegger motoren.

Takk for svar på forhånd :-)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 1 måned senere...

Har du sjekket om du har vann i bensintanken..? Bruk en lommelykt og kikk i tanken-vann legger seg som en "boble" på bunnen av tanken. Skal ikke mange dråpene til i en forgasser før det skaper problemer.

Du finner en skrue nederst på forgasseren(e) som er for å drenere ut ev. vann og rusk..

Litt kondensfjerner skader heller ikke etter at du har fått vann ut av tanken.

Lenke til kommentar

Hvis brytepinne eller gummi-vulking på propellen er gåen, skal ikke det føre til annet en at det virker som en gåen clutch på en bil, men kan jo gi en risting når du kjører hvis propellen er skadet i tillegg. Virker motoren normal i fri hvis du ruser den opp ?

 

Siden du tror kansje noen har sabotert båten din (Sukker i tanken tror jeg bare er en myte) , så kan du jo sjekke om de har byttet om pluggledningene dine - det vil gi risting og hakking, hvis du i det hele tatt får startet.

 

Ellers kan du jo få en til å spraye startgass inn i forgasseren mens du kjører.. går den normalt da,så er det bensintilførselen/forgasser som er problemet

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Heisann. Kjøpte meg en Yamaha 20 hk Autolube for rundt et år siden. I starten gikk motoren veldig bra, men plutselig en dag når jeg skulle ut å kjøre så begynte hele motoren å riste, og jeg fikk ikke kjørt fortere enn tomgang. Men en gang jeg gir litt gass så rister motoren som bare juling, men båten går ikke noe fortere. Er dette et vanlig problem, eller bør jeg sende motoren til Yamaha Senteret? Må vel si at når jeg kom til båten en dag så var benken bak i båten åpnet og bensintanken åpnet. Kan noen ha helt sukker oppe i motoren? Har hørt at det ødelegger motoren.

Takk for svar på forhånd :-)

 

 

Heisann! Har akkurat kjøpt meg samme motor og, den gikk som bare det i starten, og har faktisk fått akkurat samme problemet som du beskriver. Den går svært ujevnt , ved gass pådrag. Men den stopper aldrig, og starter alltid på første eller andre drag.

 

Skjønner ikke det her. Har du fått svar på dette enda??

Lenke til kommentar

Koble ut den eksterne oljetanken, og prøv å bland olje i bensinen. Sjekk også over pluggene.

Hvis dette fungerer, er det mest sannsynlig oljepumpen o.l. som er gåen.

 

 

Takk, for tipset. Skal prøve det! :) Vet du hvor mange prosent olje man skal blande på en to takts motor ? Er det 1%?

 

Var rart . Sist gang, da jeg merket problemet første gang. Stoppet jeg motoren , og startet den med en gang, og da gikk den for fullt igjen. Så begynte den plutselig å gå dårlig. Veldig av og på, liksom , går ikke gradvis ned i effekt. Var veldig stygge plugger, på den, så skal kjøpe nye i morgen, og tappe i ny gir olje i morgen.:)

 

Du hører fra meg.

Lenke til kommentar

Koble ut den eksterne oljetanken, og prøv å bland olje i bensinen. Sjekk også over pluggene.

Hvis dette fungerer, er det mest sannsynlig oljepumpen o.l. som er gåen.

 

 

Takk, for tipset. Skal prøve det! :) Vet du hvor mange prosent olje man skal blande på en to takts motor ? Er det 1%?

 

Var rart . Sist gang, da jeg merket problemet første gang. Stoppet jeg motoren , og startet den med en gang, og da gikk den for fullt igjen. Så begynte den plutselig å gå dårlig. Veldig av og på, liksom , går ikke gradvis ned i effekt. Var veldig stygge plugger, på den, så skal kjøpe nye i morgen, og tappe i ny gir olje i morgen.:)

 

Du hører fra meg.

 

 

Da var båten i topp fart igjen! Byttet plugger og girolje. Pluggene var savrte, så var nok de som var problemet. Kjørt i flere timer idag :) Går som bare det nå :)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...