Gå til innhold

Samsung S8500 Wave , 1 GHz, Super Amoled Skjerm ++++


Bacchus

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Telefonen har Telenor-firmware (CVJL1_TEN). Den generiske firmwaren har XX her. Eg ville kontakta Telenor og spurt om firmware JL2 (siste, med bada 1.2) er tilgjengeleg for Telenor-låste Wave-telefonar. Sjølv om den generiske firmware-versjonen har kome (XXJL2) er det ikkje sikkert den Telenor-spesifikke (CVJL2) har kome.

Lenke til kommentar

Telefonen har Telenor-firmware (CVJL1_TEN). Den generiske firmwaren har XX her. Eg ville kontakta Telenor og spurt om firmware JL2 (siste, med bada 1.2) er tilgjengeleg for Telenor-låste Wave-telefonar. Sjølv om den generiske firmware-versjonen har kome (XXJL2) er det ikkje sikkert den Telenor-spesifikke (CVJL2) har kome.

 

Vil det hjelpe om jeg låser opp telefonen? Har snart gått ett år, så kan melde meg ut snart. Og dessuten hvordan skal jeg liksom fortelle telenor folkan om firmware problemet? Vil de skjønne det :D?

Endret av zhangdaigo
Lenke til kommentar

Eg veit ikkje om telefonen går over til å bruke generisk firmware etter opplåsing, men når du har låst den opp kan du sannsynlegvis endre produktkode, slik at du kan oppdatere til generisk firmware.

 

Eg tenkte ikkje at du skulle ringe og spørje 1. linje, akkurat. Ved å bruke kontaktskjemaet burde saka kunne ende i hender som kan svare. Telefonen har Telenor-spesifikk firmware, og du lurar på om det finst nyare versjonar av denne enn JL1.

 

Du kan òg kontakte Samsung, og høyre om CVJL2 normalt skal vere tilgjengeleg i Kies, eller om denne ikkje er produsert.

Lenke til kommentar

Jeg måtte bytte passord på mailen og facebooken min på pdataen. Så prøvde jeg og gjøre det samme på waven min men jeg får opp at passordet er ugyldig og jeg har tastet riktig passord flere ganger å dobbeltsjekker. Må jeg fjerne msn,mail og face på mobilen å legge det til på nytt? Eller hva må jeg gjøre?

 

Hjelp :ohmy:

Lenke til kommentar

For å bruke multioloader:

Last ned S8500XXJF1_Full, S8500_OXBJEG.csc og Multiloader. Erstatt S8500_OXBJEG.csc med csc fila som ligger i S8500XXJF1_Full mappa.

 

Ta ut sim og minnekort fra tlf. Mens tlf er av, trykk og hold samtidig "volum ned, øverste knapp på høyre side, og venstre knapp på forsiden. Da skal tlf komme i "download modus". Koble tlf til usb kabel.

 

Start Multiloader. Merk LSI6410, Boot Change og Full Download.

-Trykk Boot, og velg Boot mappa i S8500XXJF1_Full

Videre skal du velge filer til Amss, Apps, Rsrc1, Rsrc2, Factory FS, CSC og SHP APP. Filene du legger til disse, er det lett å velge ut da de har samme navn i filnavnet.

 

Trykk så "Port Search", og sjekk at den finner en port. Når det er gjort, er det bare å trykke "Download".

 

Når den er ferdig og tlf har startet på nytt, kan du koble den til Kies og sjekke for ny firmware :)

Skulle man ikke få opp siste firmware i Kies etter dette, må man inn i registeret å forandre productKode til GT-S8500BAAXEE. Det gjøres her: HKEY_CURRENT_USER\Software\Samsung\Kies\DeviceDB

 

Legger ved en fil der alt er forklart med bilder.

How_to_download_S8500.pdf

 

Jeg fikk problemer etter at jeg gjorde dette. Jeg brukte ikke jf1_full, men det siste _full versjonen jeg fant i Europa lista. Er det dette som skapte problemene? Tlf restarter i hytt og pine. Jeg gjorde den Camera Firmware updaten -> *#36287# Prøvde en hard reset: *2767*3855# Men det hjalp heller ikke. Prøve på nytt?

 

Da prøvde jeg med JF1_FULL. Ingen forbedring. Hmm.

 

 

 

 

 

Endret av powderdays
Lenke til kommentar

For å bruke multioloader:

Last ned S8500XXJF1_Full, S8500_OXBJEG.csc og Multiloader. Erstatt S8500_OXBJEG.csc med csc fila som ligger i S8500XXJF1_Full mappa.

 

Ta ut sim og minnekort fra tlf. Mens tlf er av, trykk og hold samtidig "volum ned, øverste knapp på høyre side, og venstre knapp på forsiden. Da skal tlf komme i "download modus". Koble tlf til usb kabel.

 

Start Multiloader. Merk LSI6410, Boot Change og Full Download.

-Trykk Boot, og velg Boot mappa i S8500XXJF1_Full

Videre skal du velge filer til Amss, Apps, Rsrc1, Rsrc2, Factory FS, CSC og SHP APP. Filene du legger til disse, er det lett å velge ut da de har samme navn i filnavnet.

 

Trykk så "Port Search", og sjekk at den finner en port. Når det er gjort, er det bare å trykke "Download".

 

Når den er ferdig og tlf har startet på nytt, kan du koble den til Kies og sjekke for ny firmware :)

Skulle man ikke få opp siste firmware i Kies etter dette, må man inn i registeret å forandre productKode til GT-S8500BAAXEE. Det gjøres her: HKEY_CURRENT_USER\Software\Samsung\Kies\DeviceDB

 

Legger ved en fil der alt er forklart med bilder.

How_to_download_S8500.pdf

 

Jeg fikk problemer etter at jeg gjorde dette. Jeg brukte ikke jf1_full, men det siste _full versjonen jeg fant i Europa lista. Er det dette som skapte problemene? Tlf restarter i hytt og pine. Jeg gjorde den Camera Firmware updaten -> *#36287# Prøvde en hard reset: *2767*3855# Men det hjalp heller ikke. Prøve på nytt?

 

Da prøvde jeg med JF1_FULL. Ingen forbedring. Hmm.

 

Surret og prøvd litt. Nå er jeg på JF1_FULL og det virker, men planen var jo å få BADA 1.2:( Mens jeg surret rundt fant jeg denne csc filen som visstnok er for Bada 1.2. Jeg tittet også mye på denne. Kies oppdaterer ikke JF1. Håpet jo at jeg kunne bruke Kies etter flash. Dette pga at jeg tydeligvis har en Telenor tlf. Visste ikke det når jeg kjøpte den brukt. Ergo all prøvingen.

 

 

 

 

 

 

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

-For en tid tilbake oppdaterte jeg telefonen, utrolig nok suksessfullt, via Kies til Bada 1.2 (XXJL2).

 

Dette er jo en stund siden, så nå tenkte jeg at jeg skulle sjekke om det var kommet noen nye oppdateringer.

 

Så jeg gikk til Samsung.no, lastet ned webinstallasjonsfila for Kies, den lastet ned og installerte Kies 2.0, og fikk etter en stund beskjed om at det var en oppdatering på toppen av denne, så jeg lastet ned og installerte oppdateringen også.

 

Restartet maskinen, koblet til Wave'n. Nothing. Får lyden, og beskjeden om, at driver ikke ble riktig installert (driver ikke funnet).

 

Tenkte "Åja - det hadde jeg glemt i farta. Istedet for å legge inn riktig driver i systemet på riktig måte mens jeg først installerer Kies, er det istedet et eget valg under Verktøy som heter 'Innstaller driver'. Nå kommer alt tilbake til meg her..."

 

Så jeg går til Verktøy/Installer driver, da, og går igjennom den prosessen.

 

Fortsatt ingenting. Tenker "Åja - så lett var det jo ikke nei. Stemmer det, jeg må jo huske å dra ut USB kabelen og plugge den i en annen USB port så riktig driver blir installert."

 

Men neida - heller ikke dette funka denne gang. "Driver ikke funnet".

 

Så...

 

Noen som vet om det er noen ny Bada versjon ute, og hvordan man eventuelt kan få trøkka den inn i telefonen via magiske formler?

 

Jeg har Win7 64bit, hvilket muligens gjør det enda vanskeligere, når det gjelder Multiloader og den slags. Og selv dersom Multiloader funker - hvor finner man eventuelt Bada OS oppdateringer?

 

OTA oppdatering funker så klart ikke, selv om valget er der, og selv om jeg er logget på Samsung konto.

Lenke til kommentar

Jeg måtte gjenforsøke oppgraderingen ekstremt mange ganger. Til slutt gikk det. Som jeg forklarte for en del innlegg siden.

 

Tviler på at versjonene av Windows har særlig betydning. Om du finner en Kies som passer for ditt Windows så bør det jo fungere uansett.

 

Jeg har større tro på at Kies er programmert elendig for kommunikasjon mot denne telefonen (eventuellt elendig for kommunikasjon mot Windows og/eller USB).

 

Her skrev jeg etter jeg fikk lagt det inn med suksess.

 

Her er ett svar jeg fikk ut av Samsung. Men ikke noen innrømmelser.

Endret av G
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Når jeg logger på samsung apps så får jeg beskjed at jeg bare kan bruke Svenske appskontoen.

Ser også at det står "Sverige" under mine sider/konfigurasjonen.

 

Hvordan får jeg endre dette til "Norge?"

 

Enkelte apps, f.eks Gulesider, forsvinner når jeg logger meg inn i Kies/Samsung Apps

 

Vil gjerne ha Gulesiderappsn

Lenke til kommentar

Når jeg logger på samsung apps så får jeg beskjed at jeg bare kan bruke Svenske appskontoen.

Ser også at det står "Sverige" under mine sider/konfigurasjonen.

 

Hvordan får jeg endre dette til "Norge?"

 

Enkelte apps, f.eks Gulesider, forsvinner når jeg logger meg inn i Kies/Samsung Apps

 

Vil gjerne ha Gulesiderappsn

 

Set configurations for your settings with String codes.

- Administration mode: *#5239870*# - Pre-configuration: Administration mode -> *#27236*# - Internal mode: Administration mode -> *#7092463*# Husker ikke helt gangen i disse men det var ikke vanskelig såvidt jeg husker. TEN skal være Norge ihvertfall.

 

Ta ut sim og sd kort. Pluss ta backup.

 

 

 

 

 

 

 

 

Lenke til kommentar

Set configurations for your settings with String codes.

- Administration mode: *#5239870*# - Pre-configuration: Administration mode -> *#27236*# - Internal mode: Administration mode -> *#7092463*# Husker ikke helt gangen i disse men det var ikke vanskelig såvidt jeg husker. TEN skal være Norge ihvertfall.

 

TEN er produktkoden for Samsung-telefonar med Telenor-branding. XEE er produktkoden for generisk norsk (same kode for svensk, forøvrig).

 

Fekk nettopp melding om at firmware XXKF3 er tilgjengeleg, fann ikkje noko handfast om kva som er nytt, men det ser ikkje ut til å vere all verden. Eg ofrar meg, så får me sjå.

 

-Edit-

 

Oppdatert frå JL2 til KF3 via siste versjon av Kies, ingen problem eller nødgjenoppretting. Kies registrerte ikkje telefonen etterpå, men det var vel det siste eg hadde venta meg. Av- og reinstallering av USB-drivar løyste det.

Endret av enixitan
Lenke til kommentar

Jeg skal også oppdatere firmwaren på min mobil nå snart. Har det dukket opp noen problemer for deg siden du oppgraderte?

Har litt lyst på ny mobil men klarer ikke helt rettferdiggjøre det ovenfor meg selv enda:P I det minste kan jeg leke meg med bada 2.0 og eventuelt en ferdig port av Android snart. Er jo alltid kjekt med noe nytt selv om jeg må si jeg fremdeles (ett år etter kjøp) er veldig godt fornøyd med min mobil og den føles rask og fin fremdeles.

Lenke til kommentar

Jeg oppgraderte til Bada 1.2 her om dagen. Jeg startet med å laste ned siste Kies, avinstallere gamle Kies og installere den nye. Det var litt trøbbel med at telefonen mistet kontakt men det er muligens på grunn av at kabelen ikke satt skikkelig i. Uansett, det var bare å prøve tre ganger så var den nye firmwaren på plass.

 

Jeg legger egentlig ikke merke til noe nevneverdig nytt. Bare en litt annerledes skjerm når man skal ut av standby og litt annerledes meldingsskriving.

 

Her er en liste over nyheter:

http://www.mysamsungwave.com/index.php?topic=1738.0

 

Det er mulig Bada 2.0 kommer til Samsung Wave s8500/s8530 også, men det er veldig usikkert når. (En Samsug-representant har lovet det, men hvorvidt Samsung holder lovnaden vet vi ikke før det er offisielt lansert).

Endret av Simen1
Lenke til kommentar

Har ikke lagt merke til så mye forskjell enda. Det sto jo bare at det skulle være en ytelsesoppdatering. '

Angående Bada 2.0 så kan man jo allerede få tak i beta versjoner av den dersom man ønsker å teste det ut. Ser ikke det helt store i å gjøre det med en telefon jeg bruker på heltid men det er jo alltids litt smågøy å fikle litt. Vil tro den kommer til Wave 1 og 2 nå tidlig høst.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Endelig "norsk" telefon igjen etter diverse prøving og feiling i løpet av dag/natt.

 

I tilfelle flere har problemer med dette (for eksempel etter å ha testet den nyeste 2.0 beta), så virker følgende fremgangsmåte med kies 2.02:

 

Last ned den norske CSC (nedenfor), og last ned S8500XXJL2 fra samsfirmware.com (husk at FOTA også må tas med i den versjonen, hva nå enn det er). Installer med multiloader 5.65 og kjør prekonfigurering etter flashing. Etter dette kan telefonen oppdateres i Kies til nyeste "offisielle" og norske firmware. Prøvde med registry patcher også. Dette ser ut til å gå bra, helt til Kies begynner å laste ned ny firmware, da oppdager den lureriet på et vis, og nekter å laste ned videre. Mulig dette går med andre versjoner av Bada 1.2 fra samsfirmware, men har ikke prøvd det.

 

Så nå: Tilbake til testing av Bada 2.0 :)

 

Tenkte å dele det med folk. Norsk CSC for bada 1.2. Den var tatt fra Kies under oppdateringen.

Husk å kjøre Pre-configuration etter flash.

http://www.megaupload.com/?d=G4SHDDKK

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...