Gå til innhold

Samsung S8500 Wave , 1 GHz, Super Amoled Skjerm ++++


Bacchus

Anbefalte innlegg

da gir jeg opp Bada. Kommer jo nesten bare "themes" i Samsung Apps. Ikke en eneste nyttig app...

Litt synd. For det er jo en veldig bra mobil.

 

Samme her. Kommer mest sannsynligvis til å selge min, og gå over til LG's Optimus 2X.

Lei av alle oppdateringsfeil, svært få nyttige apps etc..

Rent Hardware og design messig er dette en fantastisk mobil, og med Android hadde jeg ikke byttet den bort.

Strengt tatt savner jeg bølgen min. Om ikke annet føltes den nesten helt perfekt (nå er jeg mer begeistret for berøringsfølsomme knapper, faktisk) i hånden, akkurat smal nok, og med en finfin materialkvalitet. Jeg likte også at den hadde veldig god lyd, og en del andre saker. Bada virket ikke så dumt, ikke i det hele tatt.

 

Men jeg skal ærlig innrømme at byttet til Android (med Galaxy S, Samsung liker jeg) ikke kom en dag for tidlig. Android har den funksjonaliteten jeg ønsket, Market har applikasjonene jeg vil ha og skjermen får mindre riper (jeg vet ikke om det var Gorillaglass på skjermen til Wave, men den fikk i alle fall veldig mye riper etter sammenlignbar tidsperiode og bruk), det eneste jeg savner på Galaxy S er Waves bakdeksel av metall. Plast gjør den lettere, men.. den føles ikke like premium.

 

Dessuten er jo fire tommer bedre enn mindre enn fire tommer. :)

 

That said, jeg kommer til å huske Wave på samme måte jeg husker 3330en min fra Nokia. Med savn og slørt blikk, der jeg nok om noen år glemmer absolutt alle problemer med den.. :)

 

Ikke jeg heller. Jeg er nesten bare fornøyd fortsatt. Herlig telefon med unntak av at den restarter i utide.

Jeg mener å huske at skjermlåsen åpner seg dersom man holder inn hjem-knappen lenge nok, og at telefonen da slår seg av. Vet ikke om dette ble endret med en oppdatering, men går jo ann å prøve.

 

:)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg opplever stadig vekk at når jeg prøver å surfe på telefonen, står 3G ikonet bare å "lugger" (blinker rødt, og så tilbake til blått flere ganger), før jeg får opp "Ikke noe svar". Ikke alltid det hjelper med restart. Det som ser ut til å hjelpe, er å gå inn på nettverk, velge manuelt, og så velge nett der selv. Men jeg vet ikke - det virker som det er en resurs som bruker nettet, sånn at når jeg starter browseren så får ikke den tilgang. For av og til så står det 'Nettverket er allerede i bruk av et annet program' eller noe sånt når jeg prøver å bytte nett. Ja ja - sånn går no dagan... Lurer på om det kanskje er 'Feeds and update' widgeten som gjør at det blir sånn fordi den bruker nettet. Kanskje prøve å fjerne den og se om internett da blir mer stabilt i browseren.

 

Forøvrig er problemet med 'ér' istedet for 'er' og 'én' istedenfor 'en' der fremdeles når jeg skriver meldinger, selv om det jo er svært sjelden jeg bruker formene 'ér' og 'én'. Vel - 'ér' bruker jeg jo aldri, for det er det ingenting som heter... Irriterende saker.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Gjest Slettet-gVyYad17

Min Samsung Wave 8500 bruker mange ganger så mye Mb pr nedlasting av gmail som min forrige mobil. Etter å ha etterforsket dette litt, mistenker jeg at det skyldes programmer som oppdaterer seg automatisk hver gang jeg er på internett. Jeg vet ikke selv om at jeg har krysset av noe sted for automatiske oppdateringer, og finner ikke noe sted jeg eventuelt kan slå dette av. Har heller ikke såvidt jeg vet lastet ned programvare i tillegg til det som kom med telefonen. Alle gode råd, både om hva problemet skyldes, og hvordan jeg kan løse det, mottas med STOR TAKK ;-)

Lenke til kommentar

...og der var Wave'n byttet ut.

Det nytter ikke å ha en telefon som må på service hver 6. måned, syncer dårlig mot exchange, og har generelt håpløs kundeservice.

 

Det ble en HTC Desire HD isteden. Regner med litt færre irriterende problemer fra nå av.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Der fikk jeg somlet meg til å oppdatere Kies programvaren.

 

Snodig at den måtte laste (automatisk) ned 50 Megabyte for å filleoppdatering på toppen av den tilgjengelige nedlastningen (manuellt).

 

Gikk da fra sommeren 2010 verjon 1.5.x.x til februar 2011 versjon 2.0.x.x. Plasterlappen var her 2.0.0.11032_12

 

Kunne de ikke lagt ut den innbakt i den manuelle nedlastningen jeg gjorde?

 

Klikker på firmware og ser:

Current ver:

S8500XXJEE/S8500OXBJED (XEE)

 

Latest ver:

S8500XXJL2/S8500OXBJL1 (XEE)

 

Skikkelig kryptiske versjonsnummereringer altså!!

 

Dette er forsøk nummer 2 på å oppdatere telefonen etter ett mislykket forsøk i juli 2010. Så får vi se om Samsung har fått ordnet på programvaren denne gangen. Kies var helt ubrukelig tilbake den gang.

 

Noe jeg merket meg raskt fra versjon 1.5 til 2.0 var at dock med det fancy utseendet er helt forsvunnet. Har de gjemt det, eller var det kanskje det som måtte vekk for å få orden på programvaren?

Lenke til kommentar

Sliter med oppdatering av firmware.

 

Forsøker en "firmware emergency recovery". Mulig jeg gjorde oppdateringen feil helt fra begynnelsen. Har fått beskjed om at dersom forsøkene feiler må jeg ta kontakt med Samsung service center. :hmm:

 

Ved ettertanke så lurer jeg på om telefonen skulle ha vært satt med "volum ned-knapp + kameraknapp + powerknapp" før første forsøk på i det hele tatt å flash'e telefonen.

 

Trodde det var nok å trykke for Kies-modus og at programvaren klarte å sette telefonen i "download-modus" selv.

 

Ser ihvertfall at "download-modus" er nødvendig for "recovery"-forsøk. Skjermbilde i Kies var jo likedan, så da tenker jeg at den har spurt etter det da også.

 

Jaja, da ser en hvordan det kan gå når en ikke leser alt. Trodde firmware-oppdateringen burde gå mer automatisk enn hva tilfelle ser ut til å være. :hm:

 

Telefonen virker sånn passe "brick'a" nå. Ehh.. :blush:

 

"Firmware emergency recovery" -prosessen sier:

 

GT-S8500 Ver. 11.03.24.01

 

Slik ser feilmeldingen ut etter recovery-forsøket:

Firmware emergency recovery stopped due to GT-

S8500 error.If the problem persists, please contact

the Samsung service centre."

 

(korreksjon: feilmeldingen har svart farge på teksten :!: )

Endret av G
Lenke til kommentar

Problemet så ut til å løse seg:

 

Enten ved iherdige gjentakende forsøk med å kjøre recovery.

Alternativt at jeg byttet USB-port under forsøket. Det kom da opp 2 stykk roterende "Connecting.." oppe i venstre hjørne i Kies-programvaren.

 

Dere får ønske meg velkommen etter med versjon 1.2 av Bada. :D

Håper virkelig nettleseren er blitt bedre slik noen hevdet for noen sider siden i denne tråden. Sist gang jeg hadde bruk for nettleser så fungerte det ikke å huke av i avhakningbokser på en webside. Håper den leser forskjellig webkode ordentlig nå/denne gangen.

 

Håper brukergleden varer lenge. Orker ikke å teste om telefonen kommer opp i Kies ved neste PC-oppstart, slik en del har hevdet er ett problem (som visstnok skal rettes med å avinstallere driver for telefonenheten, og koble den telefonen til USB igjen).

Lenke til kommentar

Da har jeg sendt klagehenvendelse til Samsung på at de må skjerpe seg og utvikle ordentlig fungerende Kies og firmware. Kan ihvertfall håpe det vekker dem opp. De vet helt sikkert om problemene med telefonen fra før.

 

Nå kan det hende at dette var brukerfeil. Men jeg synes en firmwareoppdatering burde gått mer smertefritt for sluttbruker, likevel! :thumbdown:

 

Har ikke testet om telefonen kommer opp i Kies enda. Men det problemet så ikke fullt så alvorlig ut, som dette med firmware.

Lenke til kommentar

Nå kan det hende at dette var brukerfeil. Men jeg synes en firmwareoppdatering burde gått mer smertefritt for sluttbruker, likevel! :thumbdown:

 

Siden de fleste som har prøvd å oppdatere firmware via Kies, ihvertfall de som har gjort det et par ganger, har opplevd det samme, var det nok ikke din feil.

Første gangen jeg oppdaterte måtte jeg sette den i recovery mode, det slapp jeg vel nå sist. Tror det gikk ganske smertefritt da, faktisk.

 

Men uansett er jo oppdatering av firmware noe som er blitt så vanlig, og så nødvendig, at programvaren som skal sørge for dette burde vært sikker som banken. Og det har den da også vært i de andre tilfellene jeg har hatt noe som skulle oppgraderes via USB. Det er jo tross alt heller ikke alle som er 'datanerder' som vi er, og finner ut av ting på egen hånd når det går skeis.

 

Tilogmed å oppdatere BIOS på PCen forleden var en enkel sak; dobbelklikke en .exe fil, la den restarte PCen, gjøre eventuelle innstillinger, ferdig. Og jeg vil tro BIOS på en PC er mer komplisert enn firmware på en Wave(?).

 

Så Samsung - spark alle programmererne, men gi folka bak hardwaren en blomsterbukett. ;)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Og jeg vil tro BIOS på en PC er mer komplisert enn firmware på en Wave(?).

 

Nei. BIOS er BIOS, Wave-firmware er applikasjonar, operativsystemkjerna, drivarar til all maskinvara, bootloader (like kritisk som BIOS på PC). Ei firmware-fil til ein mobiltelefon inneheld mange komponentar av ulike slag, så eg vil ikkje påstå bastant at PC-BIOS er meir komplisert - begge kan ha fatale konsekvensar om noko går gale.

 

Når det er sagt, Samsung ser ut til å ha relativt store problem med firmware-oppgradering. Men eg har ikkje sett nokon i denne tråden som var absolutt nødt til å sende den til produsent, det virkar som alle med problem har havna i download mode, der ein kan ordne opp med Multiloader (sjølv om nokon har sendt inn likevel, fordi dei ikkje tør/gidder). Her vil eg seie Samsung har gjort ein betre jobb enn andre. Eg oppdaterte ein Nokia-telefon for eit par år sidan, heilt etter boka (ingen snusking med operatørlåsfjerning eller endring av produkt-ID). Den var heilt død etterpå, og måtte ta seg fire veker ferie.

Lenke til kommentar

Fikk dette latterlige svaret fra Samsung. Litt oppklarende om Download-modus likevel (se svaret nedenfor).

 

Er ikke dette likt ett typisk svar fra mange selskapers kundeservice? Jeg forklarte dem hvor mange ganger jeg måtte forsøke å innstallere firmware før dette lyktes.

 

Altså, ett litt intetsigende svar. Med unntak av den lille oppklaringen.

 

 

Takk for din E-mail til Samsung Electronics Nordic.

 

 

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Du ska inte själv behöva ställa telefonen i download-läget, detta ska

telefonen göra själv. Förmodligen fungerade inte uppdateringen för

att

telefonen inte lyckades göra detta det första gångerna.

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

Kontakt oss gjerne igjen om du har flere spørsmål.

 

Med vennlig hilsen

Jennifer

Samsung support

Endret av G
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...