Gå til innhold

Tips til program til å tegne enkle elektriske kretser?


MiSP

Anbefalte innlegg

Jeg tar et fag på universitetet som blant annet inneholder elektromagnetisme. Jeg noterer alt på data, og har i så måte behov for å tegne en del enkle elektriske kretser. Er det noen som har tips til hvilke programmer jeg kan bruke? Jeg prøvde SmartDraw, som hadde en heller ubrukelig løsning på koblinger mellom komponentene i kretsen.

Endret av MiSP
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg laget et program for dette engang. Det var kun til mitt eget bruk, og er kanskje heller ikke veldig enkelt å bruke,og kanskje det ikke har alle kompontentene du trenger, men kanskje det er verdt å prøve i det minste.

 

En panner med midterste museknapp, og roterer objekter med høyre.

Å legge ut lenker kan være litt tungvint, siden de fungerer kun én vei (en kan ikke koble mer en en lenke fra en node, men det kan være "uendelig" lenker til noder)

 

Krever .NET Framework 2.0 som skal være standardinstallert på de fleste Windows versjoner.

ElectroShack.zip

Lenke til kommentar

Ok :) Bare gi meg litt tid til å rydde opp i koden, så poster jeg kildekoden her.

 

edit: kildekode (C# 2.0)

ElectroShack_src.zip

 

Hmmm det er bare to år siden jeg laget dette programmet... men det er temmelig åpenbart at jeg har lært mye på tiden i mellom...

Var ikke så mye å rydde opp i, mange dårlige løsninger, men det gidder jeg ikke rette opp ^^

Endret av GeirGrusom
Lenke til kommentar

Det er da bare USA som bruker det symbolet ^^

Men spiller forsåvidt ingen rolle.

Det er svært vanskelig å finne gode alternativer, som var grunnen til at jeg laget mitt. Før jeg laget det programmet, brukte jeg et som var tilgjengelig i Ubuntu repo, men det var et møkkaprogram. På skolen brukte vi et annet, som også var så uintuitivt og kranglete som det er mulig å lage. Jeg husker dessverre ikke hva noen av disse heter ^^

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...