Gå til innhold

Retouch PS så det ser proft ut


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg tipper det første dere sier er at jeg skal søke før jeg poster. Jeg har gjort det. Googla i en og en halv time uten å komme veldig nærme en fasit. Tingen er at jeg ikke aner hva jeg skal søke for jeg har ikke peiling på dette.

 

Det jeg ønsker er å gjøre om noen bandbilder til å se mer mainstream ut om du vil. Eksempel er jo Coldplay. Tipper alle Coldplay bildene gjelder da alle er fine å se på og er ganske like.

 

Coldplay.jpg

 

Jeg har ganske god dybde i bildene og de er tatt av en kompis med et ganske godt kamera og gode kunnskaper. Tingen er at ingen av oss kan PS i det heletatt.

 

Om dere ikke er helt sikkre kan dere jo fortelle meg hva jeg skal google så googler jeg det, eller dere kan gi en step by step turtorial eller link.

 

http://www.photoshoplab.com/make-your-amat...ofessional.html

 

Så på den, men den får alt bare til å bli skarpere. Den følelsen av mainstream og "hollywood" er liksom ikke med. Det er ca slik som bildene er der de ser ut når vi begynner. (siste bildet altså)

 

Dette er eneste bildet jeg akkuratt nå og det er i dårlig oppløsning siden det er lastet opp på myspace. Det er ikke slik bildene vi skal redigere er, de er mer i posè. Kanskje det hjelper om dere ser på det likevel.

 

l_4a18feffe2924710ab55f97601c71537.jpg

 

Bildene våre ser rett og slett for "ekte" ut, om dere forstår.

 

Takker for all hjelp dere kan komme med!

 

Hilsen en stakkars "noob"

Endret av Bendit
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er flere ting det går på enn etterbehandling.

 

Det aller viktigste i første omgang er lys. Finn ut hvordan du kan utnytte det lyset du har tilgjengelig eller bruk eget lys i form av eksterne blitser/lamper.

 

Hvordan du gjør dette kan du lese og lære på f.eks. Strobist Blogg

 

Når du har behersket lyset ser fotografiene straks bedre ut. Når det gjelder etterbehandling vet jeg at det er mange som benytter kunstig cross processing til slike band- og musikkbilder. Søk litt rundt etter tuts og se om du finner noe du liker.

 

Vet ikke om dette var det du var ute etter, men da har du noe.

Lenke til kommentar

Var ikke det jeg ville høre, men var det jeg trengte å høre!

Det jeg håpet var at det bare var en lett kontrast eller fargeinstilling. Så naiv var jeg!

 

Likevel, det du kom med var kjempe bra! Cross processing fungerte kjempefint på bildene! Se hvordan bildene vi tok idag ble!

l_cc84026b9f104f32bf6c23319b8e3d9b.jpg

 

l_b3b2899ce3da45c3a281e349c784d269.jpg

Endret av Bendit
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...