Gå til innhold

Finner ikke SATA-disk


Ayb

Anbefalte innlegg

Skrudde på PC-en her og da stoppet den på "hovedkortskjermen". Altså der du går inn i bios etc.

Ikke vet jeg hvorfor det plutselig skjedde, men nå finner den ihvertfall ikke sata-disken lenger i bios, så nå får jeg jo ikke gjort en drit.

 

HK er et Gigabyte GA-EP35-DS3L og HD Seagate Barracuda 7200.11. Det logiske er vel at sata-kontrolleren/driveren er nede, men jeg finner ingen måte å skru den på igjen. Eneste som heter noe med sata i bios er SATA AHCI MODE og SAtA Port0-1 Native Mode, noe som hjalp meg veldig lite. Har prøvd å enable og disable omtrent alt som er der, til ingen nytte.

 

Har også prøvd diverse startup- /recovery-disker og slikt, uten at det heller fant harddisken.

 

Noen som har noen tips til hvordan jeg kan finne den igjen? Har veldig lite tro på at harddisken er ødelagt. Den starter ihvertfall opp når den får strøm.

 

Takker for alle innspill :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er jo mulig. Men, det kan ikke ha noe med at det i bios bare står IDE der den søker etter/lister opp diskene da? At den sluttet å lete etter SATA når jeg satte bios til default. Tingen ville jo evt vært å få den til å lete etter SATA-disker igjen.

 

Kan også nevne at begge IDE-drevene heller ikke kom opp i bios etter at jeg resatte det, men de kom da opp igjen etter å ha tullet litt rundt.

Endret av Ayb
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...