Gå til innhold

Vil ha et kult og lite tastatur


Anbefalte innlegg

Jeg har nettopp gått berserk med dampvasker, og trodde tastaturet mitt tålte _litt_ damp. Men det gjorde det ikke.

 

Jeg har hatt et ergometrisk todelt tastatur i ti år. Jeg er journalist, og trenger derfor noe som er meget behagelig og effektivt å skrive på.

 

Jeg har oppdaget at mindre tastaturer er bedre å skrive med, ettersom belastningen i skulder og albueledd blir mindre.

 

Jeg kunne gjerne tenkt meg et litt stilig tastatur. Men det viktigste er at det er godt å skrive på, og mulig å rengjøre. Jeg har sett på dette:

 

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=493625 - Microsoft mobilt tastatur.

 

Og dette: http://www.eplehuset.no/produkt/1375_apple...lltastatur.aspx - Apple tastatur, men funker det på PC? Har både Mac og PC.

 

Jeg fant ut på Macbooken min at måten tastene er utformet på, gir også økt effektivitet. De har mellomrom mellom hver eneste tast, og de forskjellige tastene har såpass riktig avstand til hverandre at ergometrien for fingrene er større, enn vanlige filletastaturer.

 

Ved første øyenkast ser Apple sitt ganske likt ut som andre, men det er små detaljer som gjør det veldig godt å skrive på.

 

Trenger noen gode anbefalinger her. Bør ikke koste mer enn 5-600 kroner.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Etter to dager med undersøking står det mellom følgende:

Apples trådløse tastatur. Noen som vet om det funker på PC med Windows 7?

apple-wireless-keyboard-aluminum.jpg

 

Microsoft blåtann tastatur 6000

i_638295.jpg

 

Microsoft Arc

i_668873.800x500.jpg

 

Det som virker som en fordel, er at Microsoft sine tastaturer kan lades opp gjennom USB. Mens Apple bruker batterier. Til gjengjeld skal Apples tastatur da vare i 9 måneder på ett sett med batteri.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...