Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Skrive matte i word


Anbefalte innlegg

Vi skal levere en matteoppgave via datamaskin, og da jeg har levert inn min bærbare datamaskin til reperasjon så har jeg ikke mulighet til å scanne håndskrevne ark ettersom skriveren ikke vil scanne med 64 bits driver på denne maskinen :)

 

Derfor lurer jeg på om noen kan navnet på et program som kan brukes til å føre inn matte i word, som har en "prøveperiode", så på mathlab men måtte igjennom masse registreringer og bli kontaktet av en representant for å se om jeg trengte det o.s.v.

 

Finnes det noen andre muligheter? Google var lite hjelpsom i dag.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
MathType er ikke fritt programvare.. :hmm:
Derfor lurer jeg på om noen kan navnet på et program som kan brukes til å føre inn matte i word, som har en "prøveperiod

 

Det har 30 dagers prøveperiode, trenger bare å føre inn en gang til jeg får tilbake den andre pc'n så jeg kan scanne dem inn igjen :)

Lenke til kommentar
For å skrive matte er LaTeX en soleklar vinner ...
Einig, men som han under deg nemner krev det litt innsats for å kome igang. For ein mjuk start kan ein prøve LyX – bruker LaTeX i bakgrunnen, men ein treng ikkje sjå ein einaste kode. Menmen, eg reknar med trådstartar er godt i gang med MathType allereie, so han får eventuelt vurdere det til ein seinare anledning.

 

Google docs :p
Docs bruker faktisk LaTeX dei òg, såg eg no. I formelredigeringa der bruker ein LaTeX-syntaks, og det vert kompilert til ei PNG-fil av Docs, og lagt inn i dokumentet. Endret av Torbjørn T.
Lenke til kommentar

Har du office installert?

 

Skal fortelle deg om en godt gjemt hemmelighet.

 

Start søk på datamaskinen, søk etter eq.

 

I noe alla C:\Programfiler\Fellesfiler\Microsoft Shared\Equation\

 

vil du finne et program som heter

 

EQNEDT32.EXE

 

Kjør dette. Og voila formelredigering som standalone applikasjon kontra å sette inn direkte i Word.

 

post-47774-1266004425_thumb.png

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...