Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Valg av programfag: IT eller Internasjonal engelsk?


Anbefalte innlegg

Jeg på VG1 og skal velge fag til neste år.

 

Jeg har tenkt til å bli elektro ingeniør og har derfor tenkt å velge Matte R1, Fysikk, og Teknologi og forskningslære. Jeg lurer på hva jeg burde velge som fjerde fag. Jeg lurer litt mellom IT og internasjonal engelsk. Har også tenkt på kjemi, men læreren sa at det ikke var nødvendig hvis jeg skulle bli ingeniør.

 

Hvilken fag burde jeg velge som fjerdevalg? :hmm:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Engelsk er alltid lurt å kunne, og jeg hadde internasjonal engelsk i fjor. Helt greit fag, nokså spennende pensum og du får i tillegg to karakterer - muntlig og skriftlig, og det er jeg glad for, de trekker snittet opp litt.

IT får du jo realfagspoeng for, men tja.. De jeg går i klasse med var ikke veldig imponert over faget, de spilte for det meste CS, lagde en webside med templates og slikt, og alle gikk ut med 4 eller 5, uten å egentlig ha gjort noe.

 

Jeg ville nok valgt engelsk, og så hoppet på IT2 til neste år. Snakk med rådgiveren, vet at flere på skolen her har gjort det, fordi, så pent som rådgiveren sa, "IT1 er egentlig ikke noe poeng".

Lenke til kommentar

Enig i at IT1 ikke er noe poeng, men teknologi og forskningslære og internasjonal engelsk er ikke nødvendigvis mye bedre. På min skole var ihvertfall teknologi og forskningslære det faget de som ikke gadd å gjøre noe som helst valgte. Greit nok det, men om du vil lære noe er det nok andre fag som er bedre. Hvor lærerikt internasjonal engelsk er kommer helt ann på hvor god du er nå. De beste har ikke fått mye ut av det faget, mens de svakere har kommet seg betydelig.

Lenke til kommentar

Hvis IT1 er unødvendig som dere sier, tar jeg da internasjonal engelsk. Jeg har 4 i skriftlig engelsk, men er ikke så god i muntlig, fordi jeg ikke snakker engelsk så mye. Jeg tror jeg vil lære mye hvis jeg velger internasjonal engelsk. Rådgiveren sa også til meg at jeg burde ta internasjonal engelsk, fordi de fleste bøker er på engelsk i universitetet

 

Takk for raskt svar :D

Lenke til kommentar

Det er korrekt.

Engelsk er mye brukt på universitet, og det er et krav i Internasjonal Engelsk at du er muntlig i timene - og dette vil lærerne terpe på. Det er diskusjoner, foredrag og presentasjoner, i tillegg til skriftlig arbeid og en del muntlig i timene.

 

@southparkman: Internasjonal Engelsk fokuserer ikke noe på grammatiske kunnskaper, men det er det å ha 5 timer hver uke hvor du faktisk snakker og arbeider på engelsk som er det nyttige.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...