Gå til innhold

Eyefinity 3xMonitor - Mister man litt av bildet?


Merko

Anbefalte innlegg

Hei.

 

med ATI's Eyefinity, så kan man spille over 3 skjermer, noe jeg har planer om.

Hvordan blir bildekvaliteten egentlig?

Er det slik at bildet du ser på skjerm #1, blir strukket over 3 skjermer? Isåfall, blir ikke det da ganske 'dårlig' bildet, siden alt ser mye bredere ut enn det det egentlig er?

 

Eller er det slik at de som har 3 skjermer, får bedre synsvinkel enn de som bare har 1 skjerm?

 

Viss ikke, så mister man vel litt av høyden på bildet? Altså de som har 1 skjerm vil se mere oppover, enn de som har 3?

 

Hehe. Ganske dårlig forklart, håper noen forstår hva jeg mener.

 

Kan illustrere med bilder om dere ikke forstår :)

 

Edit: Ser ut som jeg fant litt svar etter at jeg så på diverse youtube filmer av eyefinity. I battlefield bad company 2 får man bedre synsvinkel. :)

Endret av Merkoen
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg anbefaler deg å søke på Eyefinity på youtube og google, så finner du mere enn du trenger å vite :D

 

Mange forklarende og kule videoer på youtube :D

Hehe jepp :-)

 

Er det noen spesielle eyefinity artikkler\youtube filmer du kan anbefale slik at jeg er best mulig forberedt når jeg skal gå til innkjøp?

Lenke til kommentar
Du kan jo starte med denne fra Tomshardware

 

Det oppsettet der koster ca 15k

 

Kyle på Hardocp hadde en god videoreview av eyefinety, men her er mange av de problemer eyefinety hadde ved oppstart delvis løst, ramme korreksjon er på plass, crossfirestøtte er delvis på plass.

 

Kyles videoreview av eyefinety

Ah. nettopp sett den reviewen nå, utrolig bra.

Svarte på mange av mine spørsmål.

 

Takk :)

Lenke til kommentar

Jeg prøver meg i samme tråd, ellers oppretter jeg en ny en..

 

Jeg har for øyblikket 2 x BenQ 24'' LCD G2411HD skjermer. Planen er at jeg skal kjøpe en til samme til eyefinity løsningen.

 

Så da kommer spørsmålet mitt: Må skjermen min ha display port inngang?

Den har kunn følgende innganger: Signalinngang HDMI, DVI-D, VGA.

 

 

Her sier han at man må ha minst 1 'display port ready' skjerm for at det skal fungere..

 

Vil det si at jeg ikke kan ha følgende oppsett:

2 x DVI. Så Mini DisplayPort to Dual-Link DVI Adapter så bruke DVI fra den til skjermen? Altså at det blir 3x DVI'er tilsammen.

 

Igjen, dårlig forklart..

 

Takk :)

Lenke til kommentar

enten må skjermen ha displayport inngang, eller du må ha et displayport til dvi adapter som støtter 3d i 1920x1080.

 

Jeg finner desverre ingen av de eyefinety godkjente adaptrene hos noen norske webshopper.

 

Her kan du finne oversikt over adaptre som er godkjent av AMD for eyefinety

 

For andre adaptre få dette verifisert via andre pålitelige kilder at det fungerer godt.

Lenke til kommentar
enten må skjermen ha displayport inngang, eller du må ha et displayport til dvi adapter som støtter 3d i 1920x1080.

 

Jeg finner desverre ingen av de eyefinety godkjente adaptrene hos noen norske webshopper.

 

Her kan du finne oversikt over adaptre som er godkjent av AMD for eyefinety

 

For andre adaptre få dette verifisert via andre pålitelige kilder at det fungerer godt.

Takk :)

 

i Youtube-filmen jeg linket til over, sa han at det fulgte med Minidisplay > DVI.

Er det sjans for at den fungerer greit?

 

http://store.apple.com/no/product/MB571Z/A?mco=MTM5NzEyOTc Kom over den, men den støttes vel kanskje ikke.

 

Takk igjen :)

Lenke til kommentar
Denne sapphire adapteren er den som funker uansett. Jeg har denne selv.

 

Sapphire Adapter Active DP to DVI-I

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=575163

Ja, men det adpateret passer ikke til 5970, siden det er Mini DisplayPort der.

Da må jeg isåfall kjøpe enda en overgang fra Displayport til mini displayport.

 

Men etter som jeg har forstått, så følger det med displayport > DVI overgang med i pakka til 5970? Mulig jeg tar feil på det der.

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...