Gå til innhold

Hvor mye kan jeg ta for dette?


Anbefalte innlegg

Hva mener dere jeg burde ta for dette?

 

Jeg har satt opp et lite system til en lan side.

 

Det inneholder:

 

Et påmeldings script - med skjema som må utfylles.

Et script som viser alle påmeldte.

Et script der man kan enkelt slette påmeldte fra databasen.

En del små script, som f.eks: viser hvor mange billetter som er igjen, viser ca for mye dem vill tjene på inngang om alle kommer.

 

er litt usikker på hvor mye penger jeg skal ta for dette. :hmm:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hva mener dere jeg burde ta for dette?

 

Jeg har satt opp et lite system til en lan side.

 

Det inneholder:

 

Et påmeldings script - med skjema som må utfylles.

Et script som viser alle påmeldte.

Et script der man kan enkelt slette påmeldte fra databasen.

En del små script, som f.eks: viser hvor mange billetter som er igjen, viser ca for mye dem vill tjene på inngang om alle kommer.

 

er litt usikker på hvor mye penger jeg skal ta for dette. :hmm:

 

Det varierer helt på kvaliteten på koden, hvor lang tid du har brukt etc. Dere må vel ha snakkt om betaling på forhånd? Tviler liksom på at du får 15000 i etterkant, hvis dere ikke har blitt enige om noe på forhånd.

Lenke til kommentar
Spørs litt. Er du 14 med ingen utdannelse kan du ikke ta tilsvarende lønn til en selvstendig it-konsulent(med master/ph.d).

1000 kr er ikke for drøyt. De fleste «proffe» vil ha få og store jobber, ikke mange små, så det er ikke sikkert man hadde fått en konsulent til å ta jobben engang.

 

Kjør på med 1000kr hvis du ikke synes det er for lite. Så får dere heller diskutere litt om de er uenige.

Lenke til kommentar

Er kunden fornøy, og liker design og funksjoner, ser jeg intet problem med å ta en tusenlapp for jobben.

Når man prissetter prosjekter er det faktisk lov å tenke på hvilken verdi kunden får av leveransen.

 

Til eksempel: Det finnes plenty av prosjekter som har gitt en bedrift hundretusner til millioner i økt omsetning. Og da blir det feil å ikke ta betalt der etter.

Lenke til kommentar

Her er det nok helt sikkert begrenset betalingsevne, så det er vel snakk om å prise så du får tilslag på jobben mer enn å prise etter verdien du leverer. Det er ikke sikkert det koster så mye å være med heller, eller at det er så mange deltakere (det er ikke sikkert det er noe særlig penger å tjene for noen parter her), og da trenger heller ikke leveransen din være verdt så mye. 1000,- høres ikke avskrekkende ut for meg, men du må nok se an arrangørens betalingsevne.

 

1000,- for denne jobben er for øvrig latterlig lite på profesjonelt nivå.

Endret av Haraldson
Lenke til kommentar
Ut ifra den enkle specken, er det ikke vanskelig å lage noe som gjøre det samme. Tar en dag, så ville ikke betalt for et system som bare gjorde det.

Fint, da kan du komme å måke oppkjørselen min gratis. Tar godt under en dag, har vært gjort mange ganger før og tar ikke hele dagen det heller. Deal? Ikke det nei ... tenkte det nok ... :o)

 

Blemma her er jo å ikke bli enige om dette på forhånd.

Endret av quantum
Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...