Gå til innhold

Sniktitt: Panasonics råeste HD-kamera


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Vel og bra, men hva er kompresjonen på lagringen ? Har selv et AVCHD-kamera med MOS brikker fra Panasonic. Flott oppløsning, men bildet er komprimert (17Mb/s)til en trist graut av flate farger og lav dynamikk. Hentet frem noen opptak fra et gammelt 3CCD DV-kamera, også det Panasonic, og det er en fryd å se på i forhold.

Lenke til kommentar
Hva har HDC-HS700 som gjør at Panasonic kan ta høyere pris enn de nyeste speilrefleksene med HD-video? EOS 7 har vel enda bedre vidvinkel og lysfølsomhet? Er det automatikken som gjør at HDC-HS700 er verd så mye mer?

Jeg går ut ifra at den er bygd for video og ikke stillbilder, og derfor har:

1)Antialiasing filter som er tilpasset videoopptak i 1080p (og ikke for 18 megapixel stillbilder)

2)Autofokus som er beregnet på video

3)Ergonomi som passer til å ta levende bilder

4)60 fps i stedetfor 30 fps

 

En 7D med god 12x optikk med stabilisator får du vel heller ikke til _mindre_ enn 15.000,-?

 

Ikke dermed sagt at ikke 7D kan være et godt dual-purpose-kamera. Spesielt dersom man har spesielle krav til optikk/sensor-størrelse.

 

-k

Endret av knutinh
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 1 måned senere...
  • 1 måned senere...
  • 2 uker senere...

Det er sikkert noen som er interessert i å se kvaliteten, så om du gidder å klippe sammen et minutt som viser zoom, skarphet, farger og litt forskjellig hadde det vært fint.

Har lagt ut en video på tuben hvor jeg binder ei flue, men er fortsatt ganske usikker på alle funksjonene så vet ikke om klippet viser hva kameraet er godt for.

 

Kan jo mekke sammen noe når jeg kommer hjem fra reisejobben og har blitt bedre kjent med kameraet :)

Lenke til kommentar
  • 7 måneder senere...
×
×
  • Opprett ny...