Gå til innhold

utsettelse førekort som straff for grovt tyveri


mobs

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Var jo en kar som mast førerkortet for utagerende festing for en stund tilbake...

 

ja men det var fordi politiet mente det var stor fare for at han ville fyllekjøre før eller senere...

mister ikke eller får utsettelse på lappen samme hva du gjør, med mindre ett kjøretøy er innvolvert.

 

Jeg syns det er feil å ta fra noen lappen på det grunnlaget at noen fester mye i helgene..

Det blir det samme som å bure meg inne fordi jeg er mann med det forplantingsorganet jeg har fått utdelt fordi jeg med det kan begå voldtekt uten at jeg har gjort det, enda..

 

Jeg, KAN, gjøre det, men har ikke gjort det, så da må jeg bures kun fordi jeg KAN?

 

Sorry off-topic..

Lenke til kommentar

Man mister ikke førerkortet for å feste i helgene, men man kan miste det pga. manglende edruelighet. Denne bestemmelsen gjelder for alle, noe tilsvarende har man for våpen.

 

Når det gjelder trådstarter så kan de nekte deg pga. manglende vandel, men du må uansett søke først.

Lenke til kommentar
Var jo en kar som mast førerkortet for utagerende festing for en stund tilbake...

 

ja men det var fordi politiet mente det var stor fare for at han ville fyllekjøre før eller senere...

mister ikke eller får utsettelse på lappen samme hva du gjør, med mindre ett kjøretøy er innvolvert.

 

Jeg syns det er feil å ta fra noen lappen på det grunnlaget at noen fester mye i helgene..

Det blir det samme som å bure meg inne fordi jeg er mann med det forplantingsorganet jeg har fått utdelt fordi jeg med det kan begå voldtekt uten at jeg har gjort det, enda..

 

Jeg, KAN, gjøre det, men har ikke gjort det, så da må jeg bures kun fordi jeg KAN?

 

Sorry off-topic..

 

er selvfølgelig helt enig at det er tull å ta fra noen lappen for de drikker i helgene.

Lenke til kommentar

Hva er forskjell på manglende edruelighet i helgene og drikking i helgene? Vedkommende var jo i jobb der han bruke bilen til og fra, så hadde han drikki i hverdagene hadde han vel mest sannsynlig fyllekjørt. Er det sånn at man kan ta lappen fra folk som drikker ofte hadde mange mista lappen. Er jo ikke værre enn å ta turen innom et studentsamfunn, så ser man jo det at faktisk veldig mange her i landet drikker mye hver uke. Politiet uttalte vel også i den saken at de kunne straffe folk med å inndra førerkortet selv om det ikke var relatert til ulovligheten som var inne i bildet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...