Gå til innhold

jeg vil i Fremmedlegionen


Skoty

Anbefalte innlegg

FFL har fått et "kult" rykte på seg fordi dit drar alle barskingene som vil ut i krig. Men jeg tror du vil få det svært hardt i realiteten. De fleste som melder seg dit i dag er østeuropeere som ikke har noen økonomisk fremtid i landet sitt og som ser dette som en mulig utvei...

 

Har foreldre som er politi og mange harde kriminelle har vært i FFL for så å bli rekruttert til leiemorder oppdrag og lignende oppdrag utenlands. Hvor mange det er vet jeg ikke, men noen er det... FFL ser heller ikke på rullebladet ditt, så mange der er faktisk kriminelle (eller tidligerer kriminelle som en sier)

 

Uansett så tror jeg du ser lettere på det enn det er... Er vel ca 10% av de som melder seg inn i FFL (5 årsperioder) som dør også, og de blir ofte sendt til de farligste områdene da det er bedre at utlendinger dør enn at franskmenn gjør det...

Endret av Håk
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Håk: Du lyver. FFL ser på rullebladet ditt. Tiden hvor eks-kriminelle kunne dra i fremmedlegionen og få et nytt liv er over, for ganske lenge siden. Småkriminelle ja, men alvorlig kriminalitet ser de svært strengt på.

 

Hele poenget med FL er at frivillige utlendinger skal dø i stedet for franskmenn, så ja, de sendes til de farligste området. Men det er bare å lese et lite minimum om fremmedlegionen (mange gode bøker, noen norske og veldig mange på engelsk) for å finne ut at det Toron skriver er vås. Du velger ikke fremmedlegionen fordi det norske forsvaret er kjedelig. Livet som soldat er kjedelig, sånn er det bare. Ja, du får nok opplevd en del mere spenstige ting som soldat i FFL enn de fleste i det norske forsvaret gjør, men livet som soldat er dritkjedelig. Spør hvilken soldat du vil. Du drar I HVERT FALL ikke i fremmedlegionen for å "lære et nytt språk og oppleve en ny kultur".

Lenke til kommentar

Hele poenget med FL er at frivillige utlendinger skal dø i stedet for franskmenn, så ja, de sendes til de farligste området.

 

Det stemmer det.

 

Men det er bare å lese et lite minimum om fremmedlegionen (mange gode bøker, noen norske og veldig mange på engelsk) for å finne ut at det Toron skriver er vås.

 

Nøyaktig hva er det jeg har sagt om fremmedlegionen som er vås?

 

Du velger ikke fremmedlegionen fordi det norske forsvaret er kjedelig. Livet som soldat er kjedelig, sånn er det bare. Ja, du får nok opplevd en del mere spenstige ting som soldat i FFL enn de fleste i det norske forsvaret gjør, men livet som soldat er dritkjedelig.

 

Hvis du allerede er enig i at fremmedlegionen er mindre kjedelig enn det norske forsvaret så er det vel klart hva trådstarter burde velge.

 

Du drar I HVERT FALL ikke i fremmedlegionen for å "lære et nytt språk og oppleve en ny kultur".

 

Nei, å oppleve en ny kultur ved å jobbe i et annet land er jo absurd.

Lenke til kommentar

Hele poenget med FL er at frivillige utlendinger skal dø i stedet for franskmenn, så ja, de sendes til de farligste området.

 

Det stemmer det.

 

Men det er bare å lese et lite minimum om fremmedlegionen (mange gode bøker, noen norske og veldig mange på engelsk) for å finne ut at det Toron skriver er vås.

 

Nøyaktig hva er det jeg har sagt om fremmedlegionen som er vås?

 

Du velger ikke fremmedlegionen fordi det norske forsvaret er kjedelig. Livet som soldat er kjedelig, sånn er det bare. Ja, du får nok opplevd en del mere spenstige ting som soldat i FFL enn de fleste i det norske forsvaret gjør, men livet som soldat er dritkjedelig.

 

Hvis du allerede er enig i at fremmedlegionen er mindre kjedelig enn det norske forsvaret så er det vel klart hva trådstarter burde velge.

 

Du drar I HVERT FALL ikke i fremmedlegionen for å "lære et nytt språk og oppleve en ny kultur".

 

Nei, å oppleve en ny kultur ved å jobbe i et annet land er jo absurd.

 

HVILKEN kultur tror du at man opplever i FL? SERIØST????

Lenke til kommentar

Håk: Du lyver. FFL ser på rullebladet ditt. Tiden hvor eks-kriminelle kunne dra i fremmedlegionen og få et nytt liv er over, for ganske lenge siden. Småkriminelle ja, men alvorlig kriminalitet ser de svært strengt på.

 

Hele poenget med FL er at frivillige utlendinger skal dø i stedet for franskmenn, så ja, de sendes til de farligste området. Men det er bare å lese et lite minimum om fremmedlegionen (mange gode bøker, noen norske og veldig mange på engelsk) for å finne ut at det Toron skriver er vås. Du velger ikke fremmedlegionen fordi det norske forsvaret er kjedelig. Livet som soldat er kjedelig, sånn er det bare. Ja, du får nok opplevd en del mere spenstige ting som soldat i FFL enn de fleste i det norske forsvaret gjør, men livet som soldat er dritkjedelig. Spør hvilken soldat du vil. Du drar I HVERT FALL ikke i fremmedlegionen for å "lære et nytt språk og oppleve en ny kultur".

 

Lyve er vel et litt sterkt ord i denne sammenhengen? Så en informasjonsfilm om FFL, og deres opptak. De sa da at dette gav en mulighet for en ny start på livet, og at de sjelden så på rullebladet til de som ønsket seg inn. Hvor gammel filmen er vet jeg ikke, så du har sikkert rett ;)

Lenke til kommentar

Reiser nå på fredag som kommer, alt er klart.

 

Hadde ikke ventet meg dette innlegget så raskt. Mange har kommet med sine meninger og råd om ikke å gjøre det, inkludert meg selv, men du er tydligvis ikke lett å "vippe av pinnen". Det er bra! Da kan jeg vel ikke gjøre annet enn å ønske deg masse lykke til. Synes det er flott at du faktisk gjennomfører det, og at det ikke bare er snakk, slik det ofte blir med folk som tenker på å dra til Legionen. Håper dette er noe for deg, og at du finner det du søker. Og om du ikke skulle klare det, så har du hvertfall prøvd. Og det står det respekt av! God tur, take care:)

 

Lurer på en liten ting. Har du sagt i fra til kjente og kjære, eller reiser du uten å nevne ett ord?

 

Lykke til:)

Endret av Gnomenz
Lenke til kommentar

Har en far som var der i 2.rep fallskjermjeger. Han sa det va en smule hardt og har noen spennende historier. Men anbefaler meg ikke å dra dit selv. Mange farlige situasjoner man møterpå i afghanistan, afrika og diverse andre krigsoner man blir sendt til.

 

FFL trekker seg aldri tilbake og er derfor mange fiender frykter dem.

 

Kunne selv tenkt å prøvd meg der men hmmm, ja tror liksom det ikke skjer.

Lenke til kommentar

er ennå i norge, dumme vulkaner. Bruker mesteparten av tiden til å løpe, sove og spise . Og ja jeg har sagt ifra til familien, Men de har ikke stort å si med tanke på at jeg er 18. Reiser på søndag, jo mindre d skjer noe mer med den asken. Pappa nektet å gi meg passe en stund men som sagt er 18 så fikk det tilslutt. Sluttet på skolen denne uken også.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Kom hjem igår. Alle jeg kom inn med ble sendt hjem. De sa de ikke hadde bruk for flere. Etter noen uker me helvete! de kunne jo bare sagt d fra før av. Vi var ca 20 stykker som ble sendt hjem.

Det er veldig vanskelig å komme inn, de har heller ikke bruk for så mange.

Du skal være stolt av at du prøvde, det er veldig mange som sier de vil inn i Fremmedlegionen, men det er svært få som gidder å prøve. Det er hvertfall meget god erfaring å ha.

Lenke til kommentar

Kom hjem igår. Alle jeg kom inn med ble sendt hjem. De sa de ikke hadde bruk for flere. Etter noen uker me helvete! de kunne jo bare sagt d fra før av. Vi var ca 20 stykker som ble sendt hjem.

 

Synd at de ikke hadde bruk for flere folk, men du prøvde i hvertfall:) Det står det respekt av! Men jeg kan ikke gjøre annet enn å anbefale deg å fortsette å trene. Gjerne skaffe deg en jobb så du har noe å gjøre om dagene. Så prøver du igjen om ikke så lenge. Før eller siden vil de trenge folk, og om de ser at du har vært der mer enn en gang, er sjangsen større for at nettopp du blir tatt opp:) keep it up, and keep us posted:D

Endret av Gnomenz
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...