Gå til innhold

Wii i høy oppløsning? (Wii)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hadde gjort seg med HD ja, men er litt skeptisk til en ny kosnoll med det aller første - de er jo knapt i gang med å utnytte dagens konsoll for alt den er verdt. Og skal de komme med ny hw, mener jeg de bør gjøre noe mer enn en enkel oppgradering for at den skal være verdt et nykjøp. Samtidig bør du kunne bruke eksisterende wiimotes.

Lenke til kommentar
Hadde gjort seg med HD ja, men er litt skeptisk til en ny kosnoll med det aller første - de er jo knapt i gang med å utnytte dagens konsoll for alt den er verdt. Og skal de komme med ny hw, mener jeg de bør gjøre noe mer enn en enkel oppgradering for at den skal være verdt et nykjøp. Samtidig bør du kunne bruke eksisterende wiimotes.

 

Hva så? Kan sikkert tyne litt mer ytelse ut av en amiga 500 også, men det går uendelig mye fortere å bare få bedre makinsvare.

 

AtW

Lenke til kommentar
Hadde gjort seg med HD ja, men er litt skeptisk til en ny kosnoll med det aller første - de er jo knapt i gang med å utnytte dagens konsoll for alt den er verdt. Og skal de komme med ny hw, mener jeg de bør gjøre noe mer enn en enkel oppgradering for at den skal være verdt et nykjøp. Samtidig bør du kunne bruke eksisterende wiimotes.

 

Ikke enig i det, men så håper jeg mere på en helt ny konsoll, men muligheten for å smille Wii med gamle eller evt mye Wii motes burde være der.

Lenke til kommentar
Har fått meg en ny receiver, og den har HD oppskallering til 1080. Funker nokså bra, Wii spillene ser mye flottere ut enn det de gjorde før.

 

Problemet med det er at det koster tid, tid som induserer lag i spillet.

 

AtW

 

Å? Har ikke registrert noe delay, men nå spiller jeg lite action spill. Har du/dere testet dette?

Endret av AvidGamer
Lenke til kommentar
Har fått meg en ny receiver, og den har HD oppskallering til 1080. Funker nokså bra, Wii spillene ser mye flottere ut enn det de gjorde før.

 

Problemet med det er at det koster tid, tid som induserer lag i spillet.

 

AtW

 

Å? Har ikke registrert noe delay, men nå spiller jeg lite action spill. Har du/dere testet dette?

 

Spørs hva du legger i testet, at det legger til delay er et faktum, hvor mye det er vil variere fra produkt til produkt, hvor mye jobb som må gjøres med skaleringen osv.

 

AtW

Lenke til kommentar

Om ytelseoppgraderingen kun tilsvarer den økte oppløsningen så blir dette svært skuffende. Høyere oppløsning er strengt tatt ikke bedre grafikk, det vil faktisk i noen tilfeller bli tydeligere hvor dårlig grafikken er. Ting er alt for stort og kantete. Wii trenger virkelig kraftigere maskinvare, og spesielt gpu.

 

Det har vært snakk om at en "Wii HD" vil muligens satse på digital distribusjon, noe som absolutt er en god idé. Og da regner jeg med at den latterlig lave grensen for spillstørrelse på WiiWare blir hevet. En ny boks med brukbar maskinvare, god tilgang til programvare via nettet og kortleser vil kunne bli et bra produkt.

Lenke til kommentar

Tror Nintendo fortsetter med relativt beskjeden maskinvare for å holde kostnadene nede. Kanskje på linje med en state-of-the-art PC fra 2007.

 

Uansett, ting jeg ser på som en selvfølge:

 

- Minimum 60 GB innebygd harddisk/flashminne

- Min. 720p-støtte på alle spill

- Mulighet for demoer/trailere

- Online brukerprofiler á la Xbox Live, ikke friend codes

- HDMI

Lenke til kommentar
Har fått meg en ny receiver, og den har HD oppskallering til 1080. Funker nokså bra, Wii spillene ser mye flottere ut enn det de gjorde før.

 

Problemet med det er at det koster tid, tid som induserer lag i spillet.

 

AtW

 

Å? Har ikke registrert noe delay, men nå spiller jeg lite action spill. Har du/dere testet dette?

 

Spørs hva du legger i testet, at det legger til delay er et faktum, hvor mye det er vil variere fra produkt til produkt, hvor mye jobb som må gjøres med skaleringen osv.

 

AtW

Forsinkelse som ikke oppleves, oppleves vel kanskje ikke som en ulempe. Selv om forsinkelsen aldri så mye er der i teorien?

Lenke til kommentar
Forsinkelse som ikke oppleves, oppleves vel kanskje ikke som en ulempe. Selv om forsinkelsen aldri så mye er der i teorien?

 

Et godt poeng, men nå har det seg slik at det er mange situasjoner der denne forsinkelsen, elelr denne forsinkelsen kombinert med andre forsinkelser i kjeden er merkbar. Alle komboer er ikke like utsatt, og alle mennesker merker det ikke like godt dog.

 

AtW

Lenke til kommentar

En ting er ihvertfall sikkert, og det er at jeg kjøper ikke noen ny Nintendo hvis den ikke støtter en eller annen form for HD. Høyere oppløsning og (særlig) ordentlig anti-aliasing må til. Man kan gjerne si at grafikk er ubetydelig i forhold til gameplay, men det er tøysete å ikke utnytte de nye TV'ene folk har anskaffet seg.

 

Å resirkulere Wiimotes ser jeg ikke behovet for egentlig. Den er jo ikke direkte behagelig å bruke over lang tid. Hadde vært kulere med en trådløs nunchuk i hver hånd istedet, f.eks. :)

Lenke til kommentar

Neida, om de kommer med en helt flunkende ny konsoll, er det ingen krise å ta med de gamle kontrollene. Men om den nye kontrollen bare er en halvgod oppdatering av den gamle, og i tillegg skal ha meg til å kjøpe nye kontrollere, sier jeg nei takk. (2xwiimotes med nunchuck og wiimotionplus er ikke rådyrt, men fy så bortkastet jeg hadde syntes det var. :p)

Lenke til kommentar
Har fått meg en ny receiver, og den har HD oppskallering til 1080. Funker nokså bra, Wii spillene ser mye flottere ut enn det de gjorde før.

Hva betyr dette? At du bruker en eller annen boks som skalerer opp bildet fra Wii til 1080? Vil det da oppstå lag? Hvordan går det isåfall an? Blir ikke bildet allerede sendt prikk likt ut fra WIIen?

Lenke til kommentar
Har fått meg en ny receiver, og den har HD oppskallering til 1080. Funker nokså bra, Wii spillene ser mye flottere ut enn det de gjorde før.

Hva betyr dette? At du bruker en eller annen boks som skalerer opp bildet fra Wii til 1080? Vil det da oppstå lag? Hvordan går det isåfall an? Blir ikke bildet allerede sendt prikk likt ut fra WIIen?

 

Det er mange kilder som ser bedre ut når du oppskalerer, det samme gjør jo DVD, ut fra wiien sendes det jo ut i lavere oppløsning, det blir jo på et slags vis skalert opp i TVen uansett, i den forstand at TVen alltid er 1080p, men man får bedre resultater med en ordentlig scaler. Som all annen bildebehandling, så tar skaering tid, og introduserer dermed input-lag.

 

AtW

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...