Gå til innhold

Rykte - Nye kameraer fra Canon i dag?


Anbefalte innlegg

Canon holder i dag en pressekonferanse kalt "Canon at the Movies" i england tror jeg det er. FotoVideo skal i dag også komme med nyheter fra Canon. Noen som har noe konkret på hvilke kameraer vi får se i dag?

 

Ryktene sier D60 og et eller annet lowend kamera. xxxx serien eller xxx. Det går vel sågar rykter om 550D. Rart når 500D kom for kun noen få måneder siden.

 

Noen insidere med stalltips?

Endret av k-ryeng
Flyttet tråd og lagt til "Rykte" i emnetittel
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ville vel kanskje ikke overraske om de dyttet inn video i en 1000D og 50D med litt ekstra krimskrams, med tanke på at konkurrende kameraer har dette.

Mulig at rykter om et 550D har noe for seg dersom de skal få "plass" til en xxxxD-etterfølger med video, med tanke på at modellene skal ha litt som skiller dem.

Lenke til kommentar
Canon har "Roadshow 2010" for ansatte i fotokjedene i dag og i dagene fremover i de største byene. Hovedfokus på video fra dSLR, men ytterst tvilsomt at det er noe nytt som vises frem. Det er nok heller mulighetene med 500D/7D/5DMkII/1DMkIV som blir vist frem sammen med Avids (Pinnacle) software.

 

 

Takk for info!

Lenke til kommentar

 

Merkelig greie at de kommer med et nytt 500D når det er det nyeste av de som bør oppgraderes, dvs 1000D og 50D. Tror endel 500D eiere som har kjøpt i det siste vil føle seg litt snytt nå.

 

Og det maset om video? Vel er kanskje canon "best" foreløpig på video i speilrefleks, men fremdeles lider saken av å vær 1. gen med sine svakheter.

 

Edit: Når en ser på spesifikasjonene til 550D kan en jammen lure på hvordan de skal få plassert et 60D mellom dette og 7D slik at 60D har noe potensiale og samtidig ikke lammer et av de andre 2.

 

Det går og rykter om at 5DIII vil komme i år pga det er litt akterutseilt etterhvert, særlig på fokusområdet og bps.

 

Tor

Endret av TorVidle
Lenke til kommentar
Edit: Når en ser på spesifikasjonene til 550D kan en jammen lure på hvordan de skal få plassert et 60D mellom dette og 7D slik at 60D har noe potensiale og samtidig ikke lammer et av de andre 2.

ja, enig.. men håper de får skvist en inn, for jeg vil ha noe bedre enn 450D'en min etterhvert, men 7D blir litt i overkant.. likte veldig godt ryktene som kom for noen uker siden om en 60D med samme typen sensor som 7D men redusert til 15MP for bedre iso-ytelse.. var også noen rykter om at den ville bli litt mindre i fysisk størrelse enn 60D noe jeg også hadde likt, for 450D er akkurat litt for liten mens 50D/7D er for store for min del..

Endret av Joaaso
Lenke til kommentar

Det er fortsatt rom for en 60D; så lenge det er en værtettet 550D med raskere BPS, så er nok forskjell til å forsvare et par lapper i merpris. Tipper den kommer i august.

 

Spørsmålet er om Canon kommer med en arvtager til 1000D i det hele tatt. Det er mulig at de har sett lyset allikevel og kommer med speilløst hus ala micro Four/Thirds.

 

Det kommer nok en 5D Mk III etterhvert. Men jeg tror heller det kommer en 3D først, med litt fetere specs; og så blir 5D MkII satt ned i pris.

Endret av tomsi42
Lenke til kommentar
Edit: Når en ser på spesifikasjonene til 550D kan en jammen lure på hvordan de skal få plassert et 60D mellom dette og 7D slik at 60D har noe potensiale og samtidig ikke lammer et av de andre 2.

ja, enig.. men håper de får skvist en inn, for jeg vil ha noe bedre enn 450D'en min etterhvert, men 7D blir litt i overkant.. likte veldig godt ryktene som kom for noen uker siden om en 60D med samme typen sensor som 7D men redusert til 15MP for bedre iso-ytelse.. var også noen rykter om at den ville bli litt mindre i fysisk størrelse enn 60D noe jeg også hadde likt, for 450D er akkurat litt for liten mens 50D/7D er for store for min del..

 

Tja, huset til 50D (og de nedover med samme) et jo nettopp et av de sterkeste kortene til dette. Ser ingen grunn til å forandre på noe som har vist seg å få gode tilbakemeldinger i lang tid. Eneste kan være at de må forandre litt på huset til 60D dersom det kommer med vippeskjerm.

 

Tor

Endret av TorVidle
Lenke til kommentar
Det er fortsatt rom for en 60D; så lenge det er en værtettet 550D med raskere BPS, så er nok forskjell til å forsvare et par lapper i merpris. Tipper den kommer i august.

 

Spørsmålet er om Canon kommer med en arvtager til 1000D i det hele tatt. Det er mulig at de har sett lyset allikevel og kommer med speilløst hus ala micro Four/Thirds.

 

Det kommer nok en 5D Mk III etterhvert. Men jeg tror heller det kommer en 3D først, med litt fetere specs; og så blir 5D MkII satt ned i pris.

 

Det skal uansett bli vanskelig å plassere et 60D i mellom her som ikke vil gå ut over det ene eller det andre, eller seg selv. Bedre de kom med noe helt nytt mellom 5DII og 7D i pris, der er det jo et enormt sprang, men under 7D blir det rene kaoset snart.

 

Jeg vil si at dersom de ikke erstatter 1000D så tabber de seg ut og taper mye salg i innstegsområdet. Speilløst kan ikke erstatte innsteget til speilrefleks, dessuten er ikke akkurat de foreløpig få speilløse såpass langt nede i pris.

 

Nå er det vel forventet et hus til i denne omgangen, så en får se. Men å legge nedre start til 550D blir feil, det er for dyrt til det. 450D går vel ut med det første. Volumet ligger jo i innstegsverden og ikke høyere oppe.

 

3D sier ryktene er bare et "spøkelse" såvidt jeg forstår. Men at de oppgraderer 5DII er helt fortåelig når nå selv 550D får et bedre fokussystem enn 5DII..

 

Tor

Lenke til kommentar
Det skal uansett bli vanskelig å plassere et 60D i mellom her som ikke vil gå ut over det ene eller det andre, eller seg selv. Bedre de kom med noe helt nytt mellom 5DII og 7D i pris, der er det jo et enormt sprang, men under 7D blir det rene kaoset snart.

 

Jeg vil si at dersom de ikke erstatter 1000D så tabber de seg ut og taper mye salg i innstegsområdet. Speilløst kan ikke erstatte innsteget til speilrefleks, dessuten er ikke akkurat de foreløpig få speilløse såpass langt nede i pris.

 

Nå er det vel forventet et hus til i denne omgangen, så en får se. Men å legge nedre start til 550D blir feil, det er for dyrt til det. 450D går vel ut med det første. Volumet ligger jo i innstegsverden og ikke høyere oppe.

 

3D sier ryktene er bare et "spøkelse" såvidt jeg forstår. Men at de oppgraderer 5DII er helt fortåelig når nå selv 550D får et bedre fokussystem enn 5DII..

 

Tor

Sterkt uenig.

 

1000D viser at Canon ikke er voldsomt interessert i innstegsmodell-markedet. Uansett så står 1000D seg godt mod 3000D og E-420. Den eneste som 1000D sliter mot, er Pentax K-m - og den banker alle de andre innstegsmodellene. Med nye rimelge modeller , samt prisutviklingen på speilløst, så er de rimeligste på nivå med innstegmodellene til dSLR i løpet av året. Med kun Olympus og Panasonic på markedet i fjor, så hadde µFT ca 10% av salget i det japanske markedet i fjor. Og det med det "dårlige" og dyre utvalget de har.

 

Og er salg i innstegsmarkedet det viktigste? Veldig mange som handler der, oppgraderer aldri og marginene er boritmot null. Det er nok heller xxxD og xxD som er "bread and butter" seriene til Canon - der pengene og oppgraderingsmulighetene finnes. Så de seriene blir beholdt.

 

Jeg tror nok at salget av 7D kontra 50D er mye større i Norge enn de fleste markeder. Og Canon lager IKKE produktserien etter det norske markedet.

 

Noe imellom 7D og 5D MkIII. Hva skal det være? En FF modell med snadderet til 7D vil være såpass mye bedre enn 5D MKII at det vil fortjene en ny serie. Akkurat som 7D er en ny serie i forhold til xxD serien.

 

Har 550D et bedre autofokus system enn 5D Mk II? Nei. 550D har det samme systemet som 500D. Det har derimot et bedre lysmålingssystem.

Lenke til kommentar
Det skal uansett bli vanskelig å plassere et 60D i mellom her som ikke vil gå ut over det ene eller det andre, eller seg selv. Bedre de kom med noe helt nytt mellom 5DII og 7D i pris, der er det jo et enormt sprang, men under 7D blir det rene kaoset snart.

 

Jeg vil si at dersom de ikke erstatter 1000D så tabber de seg ut og taper mye salg i innstegsområdet. Speilløst kan ikke erstatte innsteget til speilrefleks, dessuten er ikke akkurat de foreløpig få speilløse såpass langt nede i pris.

 

Nå er det vel forventet et hus til i denne omgangen, så en får se. Men å legge nedre start til 550D blir feil, det er for dyrt til det. 450D går vel ut med det første. Volumet ligger jo i innstegsverden og ikke høyere oppe.

 

3D sier ryktene er bare et "spøkelse" såvidt jeg forstår. Men at de oppgraderer 5DII er helt fortåelig når nå selv 550D får et bedre fokussystem enn 5DII..

 

Tor

Sterkt uenig.

 

1000D viser at Canon ikke er voldsomt interessert i innstegsmodell-markedet. Uansett så står 1000D seg godt mod 3000D og E-420. Den eneste som 1000D sliter mot, er Pentax K-m - og den banker alle de andre innstegsmodellene. Med nye rimelge modeller , samt prisutviklingen på speilløst, så er de rimeligste på nivå med innstegmodellene til dSLR i løpet av året. Med kun Olympus og Panasonic på markedet i fjor, så hadde µFT ca 10% av salget i det japanske markedet i fjor. Og det med det "dårlige" og dyre utvalget de har.

 

Og er salg i innstegsmarkedet det viktigste? Veldig mange som handler der, oppgraderer aldri og marginene er boritmot null. Det er nok heller xxxD og xxD som er "bread and butter" seriene til Canon - der pengene og oppgraderingsmulighetene finnes. Så de seriene blir beholdt.

 

Jeg tror nok at salget av 7D kontra 50D er mye større i Norge enn de fleste markeder. Og Canon lager IKKE produktserien etter det norske markedet.

 

Noe imellom 7D og 5D MkIII. Hva skal det være? En FF modell med snadderet til 7D vil være såpass mye bedre enn 5D MKII at det vil fortjene en ny serie. Akkurat som 7D er en ny serie i forhold til xxD serien.

 

Har 550D et bedre autofokus system enn 5D Mk II? Nei. 550D har det samme systemet som 500D. Det har derimot et bedre lysmålingssystem.

 

Godt vi er uenige, ellers ville kverulering vært kjedelig :p

 

Men jeg var litt kjapp i fokusen ser jeg, dog kan vi kanskje si at den i 550D ikke er dårligere enn den på 5DII som koster vel 3-4 ganger så mye?

 

Vanskelig å spå, men nå vil canon stå igjen med 1000D, 550D, 50D og 7D av crophus. Nå er det vel rykter om at det blir lansert et hus til i morgen(?), men det må vel i såfall bli et oppgradert 1000D eller 50D som mange har ventet på. Hva og hvordan et 60D skal bli attraktivt mellom 550D og 7D i pris skal i såfall bli interessant å se. Putt på 18mp, video som 550D/7D og 6bps og bedre autofokussystem samt 50Ds hus, hva er da hensikten å betale mer for å få 7D?

 

Men det er vel etterhvert vanskelig for produsentene å skape skiller som trekker logisk i folk.

 

De speilløse - jeg kikka på et av de i dag da jeg leverte inn 50D'n for rep igjen, egentlig er de ikke så mye mindre med en vanlig zoom på enn de minste speilrefleks? Er jo akkurat ikke noen utpreget pocketsize syntes jeg. I følge selgeren var det heller ikke noen direkte storselger eller særlig interesse for den typen pr i dag blant de som ville oppgradere til de "løse objektivers verden".

 

Forundrer meg ikke om canon hiver seg på, men først må de jo utvikle endel nye små objektiver og. Tror den typen foreløpig er mest for spesielt interesserte, de fleste som ikke har speilrefleks aner ikke hva det er, og kanskje er de som jakter superzoomer en mer aktuell kjøpergruppe?

 

Agående 5DII burde kanskje heller prisen der lagt rundt 14-15000,- i dag, men sålenge det selger som hakka gulerøtter blir prisen høy.

 

Tor

Lenke til kommentar

Jessda. Da var den nye saken testet litt i kveld. Mildt sagt ikke voldsomt imponert, men det er vanskelig å bli under fem minutters test i et dunkelt lokale. Sensor er så å si den samme som 7D, men beregnet på noe lavere output (bps). Søkeren er det samme vanlige. Skjermen er i 3:2 som viser bildene uten sort kant oppe og nede. Batteriet skal holde lengre ute i kulden. Autofokus er det koselige 9-punkts systemet som vi er vant med. 3,7bps ved 14-bit råfiler selv med støyreduksjon og høylysprioritering.

 

..... Men å putte 18 millioner (allerede for små) j*vla piksler i et slikt kamera jo bare trigge oppsalg til EF-S 17-55 f/2.8 IS USM på samtlige kjøpere. Kitobjektivet er nok anstrengt fra før av med 12 og 15 megapiksler i de tidligere modellene. Go Canon! :p

Endret av Shocktrauma
Lenke til kommentar
Jessda. Da var den nye saken testet litt i kveld. Mildt sagt ikke voldsomt imponert, men det er vanskelig å bli under fem minutters test i et dunkelt lokale. Sensor er så å si den samme som 7D, men beregnet på noe lavere output (bps). Søkeren er det samme vanlige. Skjermen er i 3:2 som viser bildene uten sort kant oppe og nede. Batteriet skal holde lengre ute i kulden. Autofokus er det koselige 9-punkts systemet som vi er vant med. 3,7bps ved 14-bit råfiler selv med støyreduksjon og høylysprioritering.

 

..... Men å putte 18 millioner (allerede for små) j*vla piksler i et slikt kamera jo bare trigge oppsalg til EF-S 17-55 f/2.8 IS USM på samtlige kjøpere. Kitobjektivet er nok anstrengt fra før av med 12 og 15 megapiksler i de tidligere modellene. Go Canon! :p

Ikke imponert? hvilket kamera sammenlikner du det med da? tenker du oppgradering fra 500D eller 7D?

Blir spennende å høre om ryktene stemmer med nylansering i dag også fra Canon.

 

Keep us posted, ok? :)

Lenke til kommentar

Ikke imponert i forhold til 500D og i grunn 450D som var (ER) et meget flott kamera. Hvordan skal man få utnyttelse at 18 megapiksler om kit-optikken ikke er god nok? Jeg smører ikke olje oppå smørefett. :p

 

Ingen andre lanseringer enn nye utgaver av printere i storformatserien til Canon som jeg har info på. De nye modellene skal være 6300 og 8300.

Endret av Shocktrauma
Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...