Gå til innhold

nForce driver går i bluescreen under XP


Sledge

Anbefalte innlegg

Har problemer med bluescreen. Feilen skyldes nvmcp.sys som er audio driveren til nVidia. Lastet ned siste versjon av driverne hos Nvidia (nForce_2.03_WinXP_english) uten hell. Versjonen på driveren er 5.10.2917.0.

 

Noen som kjenner til denne feilsituasjonen og har noen løsning?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

har du prøvd med asus sine egne drivere?? Mener å ha lest, sett, hørt noe om at asus hadde noen særegenheter med implementeringen av lydchippen og at man bør bruke deres drivere..

 

Noen som evt. kan arrestere meg på dette??

 

Har samme hk med nyeste asus drivere og opplever ingen problemer, men det behøver jo ikke bety all verden :=)

Lenke til kommentar
har du prøvd med asus sine egne drivere?? Mener å ha lest, sett, hørt noe om at asus hadde noen særegenheter med implementeringen av lydchippen og at man bør bruke deres drivere..

 

Etter XP la jeg inn CD'en som fulgte med hovedkortet (har samme revisjon som deg). Denne CD'en er vel asus sine drivere? Fikk feilmelding på USB 2.0 fordi jeg ikke hadde SP1, la inn SP1 og så la inn USB driverne på nytt. Etter et par bluescreens la jeg inn driverne fra nVidia's hjemmeside, men samme problemet. Hva har du gjort etter XP inst.?

 

Er det noe poeng å prøve å legge inn filen "nf2v116_wxp.zip 1.16 2003/01/29 WinXP" fra asus sin hjemmeside?

Lenke til kommentar

Kjør Windows Update og legg inn de siste lydkort driverne. De er kommet opp til 2942 hvis jeg husker korrekt. Jeg har kjørt med de siden mandag og har ikke hatt noen problemer i det hele tatt.

 

Det er riktig at A7N8X har noen "lure triks" med lydkort delene. Men de senere driverne fra Nvidia skjønner dette så du kan fint bruke de.

 

Jeg vil forresten anbefale en titt på www.nforcershq.com for mer detalj-info om nForce hovedkort. :)

Lenke til kommentar

Jeg la inn driverne fra medfølgende cd og det fungerte fett... Har ikke lagt inn nyeste lydkortdrivere fra windows update, men det er jo verdt et forsøk.

 

Jeg hadde xp med sp1 inkludert, så jeg vet ikke om det har skjedd noe krøll når sp1 ble innstallert, man vet jo aldri.

 

Det eneste jeg lurer på, men som ikke burde ha innvirkning på lyddriverne , er at det står at man IKKE skal legge inn USB 2 drivere hvis man har SP1 innstallert, det kan jo være at det har skjedd noe feil der???

Lenke til kommentar
Kjør Windows Update og legg inn de siste lydkort driverne. De er kommet opp til 2942 hvis jeg husker korrekt. Jeg har kjørt med de siden mandag og har ikke hatt noen problemer i det hele tatt.

 

Det er riktig at A7N8X har noen "lure triks" med lydkort delene. Men de senere driverne fra Nvidia skjønner dette så du kan fint bruke de.

 

Jeg vil forresten anbefale en titt på www.nforcershq.com for mer detalj-info om nForce hovedkort. :)

 

Har du også hatt blue screen feil på denne lyd driveren før? Prøver windows update, håper det fixer problemet fordi denne feilen suger :-?

 

USB 2.0 driverne har vel ikke mye å si på denne feilen, men jeg mener at man må ha SP1 for å legge inn disse driverne fra CDen, men jeg husker kanskje feil.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...